2017. Január 23., Hétfö

Frissitve:09:55:03

Az SUV-k S-osztálya – a Mercedes GLS bemutatkozik

Nyomtatás

Lehullt a lepel a Mercedes-Benz GLS-ről, amely nem más, mint a csillagos márka korábban GL néven ismert nagy SUV-jának frissített kiadása. Az újdonság modernebb megjelenéssel, aktualizált hajtáslánccal és fejlett extrák végeláthatatlan sorával kényezteti vásárlóit.

Leginkább a fényszórók, valamint a hátsón díszelgő GLS felirat árulja el a GL frissítését. Az 5,12 méter hosszú SUV első és hátsó világítóteste egyaránt LED-es kialakítást kapott. Emellett hangsúlyosabbá vált a hűtőrács, melyben nagyobb háromágú csillag díszeleg, továbbá a lökhárítók átalakításával értek el frissebb hatást a tervezők. A jó hír, hogy befelé haladva egyre több újdonságot találunk majd a lemezek alatt.

Belül már egyértelmű a különbség: tabletszerűen különálló 8-colos kijelzőt kapunk az eddigi integrált egység helyett. Mellette az újabb modellekből érkező vezérlő is újdonság, de a kormánykereket is átdolgozták a mérnökök. Felár ellenében vezetési és biztonsági segédrendszerek teljes választéka áll a vásárlók rendelkezésére, akik ionizátort is kérhetnek a klímaberendezéshez. Ha terepre tévednénk, az állítható magasságú légrugózás mellett jól jön az összkerékhajtás továbbfejlesztése, amely a hatékonyabb erőátvitelről az első-hátsó tengelyen elektromosan imitált differenciálzár hatással gondoskodik. Az opcionális teljesen adaptív fényszórók, valamint a karokból mosó ablaktörlők szintén újdonságnak számítanak a modell kínálatában.

A legnagyobb változást azonban a hajtásláncok terén tapasztaljuk. Mindenekelőtt a hétfokozatú egység helyett már a kilencgangos bolygóműves automataváltót találjuk meg az összes változatban, amely jelentősen hozzájárul a fogyasztás csökkentéséhez, de emellett a reakciói is jobbak, mint a 7G-Tronic-nak.

A beszállót a GLS 350 d jelenti, amelynek kódjele a háromliteres, V6-os dízelmotort takarja 258 lóerővel és 620 Nm nyomatékkal. A feljebb lépés első lépcsője az új 450-es hajtáslánc, amely háromliteres, biturbó V6-os benzinmotort takar, 367 lóerős teljesítménnyel és 500 Nm nyomatékkal.

Ezen felül kizárólag V8-as turbómotorokból áll a kínálat. Az 500-as verzió 456 lóerőt és 700 Nm-t tud felmutatni. A csúcsmodellként aposztrofálható GLS 63 AMG szintén erősödött: 5,5 literes biturbó motorja immár 585 lóerőt szorít ki magából, változatlanul 760 Nm-es csúcsnyomaték mellett.

A GLS várhatóan a jövő hónaptól rendelhetővé válik, az első példányok kulcsát pedig tavasszal vehetik majd át a leendő tulajdonosok. Árak terén várhatóan kedvezőbb nem lesz a modell, így a hétszemélyes SUV belépő verziója legalább 23 millió forintba kerül majd.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark