Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Korábban több fotón is láthattuk már, ám a Frankfurti Autószalonon végre teljesen leleplezte a Kia a következő generációs Cee’d előfutáraként szolgáló Proceed Concept-et, melyet teljes egészében a gyáriak európai – mellesleg éppen Frankfurtban található – központjában terveztek. Az újdonság kifejezetten sokat ígér a Kia következő kompaktját illetően.

Minden szögből mutatós - galériaA koncepció igazán látványos formákkal mutatkozott be, egyfajta nyújtott ötajtósként – ezzel pedig a normál és a kombi változatok közé ékelődik be méretek és felépítés tekintetében. Elöl a Kia legújabb formanyelve köszön vissza, és leginkább a nemrég bemutatkozott Stinger juthat eszünkbe. Hátul szinte teljesen új formákkal operál a Proceed: a fényszórók a jelenlegi trendeket követve az autó egész szélességében nyújtóznak, ezzel optikailag látványosan szélesítve az amúgy is igencsak sportos négykerekűt.

A különleges forma, az ötajtós felépítés és a Proceed elnevezés arra utalhat, hogy – akárcsak több más gyártó esetében – a Kia Cee’d is elbúcsúzik majd a háromajtós változattól, és helyette egy, a tanulmányhoz hasonló kivitel veheti át a sportos változat szerepét. Ezt a gyáriak is megerősítették, bár azt is elárulták, hogy egyelőre nem döntöttek a háromajtós verziós és a Pro_Cee’d elnevezés sorsáról.

Belül nem sokat árul el - galériaA tanulmány egyébként látványos, láva vörös színben pompázik, és 20 colos keréktárcsákon gurul. A tanulmány egyszerűen egybeírt Proceed elnevezése reméljük egyben azt is jelenti, hogy a Kia elbúcsúzik a bonyolult Pro_Cee’d és Cee’d írásmódtól, és a jövőben egyszerűen csak egybeírja majd kompaktjának típusjelét.

A külső ugyan kiindulópontként szolgálhat az új Cee’d-del kapcsolatban, azonban az utastér futurisztikus formái nem igazán segítenek elképzelni a majdani sorozatgyártású verzió megoldásait. Szinte az egész műszerfal a külső fényezést örökölte meg, a fizikai kezelőszerveket pedig néhány kapcsolót leszámítva gyakorlatilag száműzték az autóból – a lapos és széles multimédiás megjelenítő mellett a műszerfal szerepét is egy digitális egység vette át. Az összkép kifejezetten sportos, a tanulmányban pedig négyen foglalhatnak helyet.

Az erőforrásról sajnos nem osztottak meg velünk semmit, de szeretnénk hinni, hogy az új generációs Cee’d legvadabb verziója jócskán felülmúlja majd a jelenlegi GT verzió 204 lóerős teljesítményét, és legalább 250 tagú ménessel igyekszik majd a kedvünkben járni – ez azonban egyelőre a jövő zenéje. A következő generációs Cee’d-re egyébként nem kell már sokat várnunk, így hamarosan mindent megtudhatunk majd a Kia pontos terveiről.

Kommentek