Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A BMW X palettáján immár nincs lyuk, ugyanis a bajorok bemutatták a vadonatúj X2-őt, amely a nagyobb testvérek mintájára az X1 sportosabb, fiatalosabb változataként próbálja meghódítani a vásárlókat. A németek SUV kínálata tehát immár hattagúra nőtt, ráadásul hamarosan érkezik az X7 sorozatgyártású verziója is, így kiteljesítve a sort.

Óvatosan kellett bánni a tetőívvel - galériaAz X2 azért némileg eltér a többi páros számmal jelölt testvértől (X4, X6), hiszen méretei okán a tervezőknek vigyázniuk kellett a második sor használhatóságára. A kupésan lejtő tetőívvel ezúttal óvatosan kellett bánniuk a bajoroknak, de nem estek kétségbe, és találtak más módot arra, hogy miként tegyék izgalmasabbá az autót – például felfelé kanyarodó övvonalat kapott –, ami abban is egyedülálló a többi terepkupéval szemben, hogy szemből is jócskán átrajzolták az alapot adó testvérhez képest.

Az újdonság sokat örökölt a korábbi koncepciótól, így az első sorozatgyártású BMW lett, amelynek „veséi” alul szélesebbek, mint felül. Többek között ennek, és a szúrósra húzott, alapáron LED-es nappali menetfénnyel érkező fényszóróknak köszönhetjük az agresszív tekintetet, de a méretes légbeömlők sem maradtak el. A képeken sárgában az M Sport X, kékben pedig a sima M Sport verzió szerepel, tehát a gyáriak olyannyira a dinamizmust tartották szem előtt, hogy még a terepes kiegészítőkkel érkező verzió is elsősorban a sportosságot emeli ki.

Egyedi az új helyen lévő embléma - galériaA két sportos csomag mellett egy valamivel visszafogottabb alapverzió is elérhető, de a vásárlók zöme valószínűleg él majd az izgalmasabb külsőt és további extrákat kínáló lehetőségek valamelyikével. A sima M Sport és az X verzió közötti legnagyobb eltérést az első lökhárító eltérő középső elemében és az X változatnál az egész autón körbefutó ezüstszínű elemekben vélhetjük felfedezni. Mindenképpen érdemes kiemelni még a C-oszlopra kerülő BMW emblémát, mellyel olyan legendákat kívántak megidézni a mérnökök, mint a 2000 CS vagy éppen a 3.0 CSL. A hátsó is izgalmasra sikerült, köszönhetően a mutatós fényszóróknak és a lökhárító betétjének.

Az X2 egyébként rövidebb, alacsonyabb, viszont egy hajszálnyival szélesebb, mint az X1, míg a 2670 mm-es tengelytáv megegyezik. Pontosan 4,36 m hosszú, 152,6 centi magas és 1824 mm széles az új modell. Az utastérben sok újdonságra ne számítsunk, hiszen egy az egyben az X1 megoldásait köszönnek vissza, de természetesen az iDrive legmodernebb verzióját kapjuk, és biztonsági, valamint vezetéstámogató asszisztensekből sincs hiány – parkolóasszisztens, dugóasszisztens és head-up kijelző is van a kínálatban. A második sorban valamivel szűkösebb a hely, mint az X1-ben, és a csomagtér tekintetében is el kell búcsúznunk 35 litertől – az X2 így 470-1355 literes teret kínál. A sportos csomagok mellé természetesen sporütléseket és sportkormányt is kapunk.

Valamivel kisebb, de így is elég lehet - galériaA bevezetéskor egyelőre csak három hajtásláncot kínál majd a BMW, de később természetesen újabb egységek csatlakoznak majd. Kezdetben benzines fronton csak az sDrive 20i változat lesz elérhető, amely 192 lóerőt és 280 Nm-es csúcsnyomatékot kínál majd az első kerekeken keresztül. Ehhez a változathoz alapáron jár majd az automata váltó is, ami a benzinesek esetén ezúttal egy hétsebességes duplakuplungos egység lesz – a dízelekhez továbbra is nyolcsebességes bolygóműves egység jár majd. Később a 2-literes, négyhengeres szerkezet öszkerékhajtással is elérhető lesz, és érkezik majd az sDrive 18i is, amely az 1,5 literes háromhengeresből hoz majd ki 140 lóerőt.

Dízelfronton első körben a 2-literes öngyulladós 190 és 231 lovas változatait kapjuk majd meg, xDrive 20d és xDrive 25d néven – ezek alapáron összkerékhajtással és nyolcas automatával érkeznek. A dízelekhez később csatlakozik egy gyengébb kivitel is, 18d jelzéssel, amely elsőkerékhajtással és összkerékhajtással is elérhető lesz. Míg az sDrive 20i és az xDrive 20d 7,7 másodperc alatt gyorsítja 100-ra az autót, addig az xDrive 25d-nek 6,7 másodperc is elegendő erre. A benzinesek fogyasztása egyébként 5,5 és 6,3 liter között alakul, addig az öngyulladósok változattól függően 4,5-5,3 literrel is megelégednek.

A sportos menetteljesítményekről az M Sport és az M Sport X változatok esetén alapáron járó sportfutómű gondoskodik, noha biztosan lesznek olyanok is, akik inkább csak a látványt szeretnék, de a fokozott keménységre nem vágynak igazán. Az X2 egyébként ismét egy olyan modell, aminek létjogosultságát könnyen megkérdőjelezhetnénk, azonban a BMW már többször bebizonyította, hogy tudják, mit csinálnak, így ezúttal is biztosak lehetünk benne, hogy nem bízták a véletlenre az X2 sikereit – a kérdés talán csak az, hogy ezzel az X1 elől szipkáznak el vásárlókat, vagy sikerül olyanokat is meggyőzniük, akik más márkáktól érkeznek.

Kommentek