Best of – hibrid önvezető tanulmány érkezett a Peugeot-tól

Nyomtatás

A Genfi Autószalon hajrájában a Peugeot egy igazán látványos és érdekes tanulmánnyal lepett meg minket. Az Instinct a márka jövőjébe enged bepillantást, amely az izgalmas formák és vezethetőség mellett hibrid hajtást és autonóm képességeket is magában foglal.

Az újdonság inkább a lehetséges irányt szemlélteti, nem pedig egy vadonatúj modellnek ágyazza meg az útját – de ez mit sem csorbít az érdekességén. Például a jelenlegi formanyelve is jól illeszkedő formát nem csak a látvány, hanem a funkció is meghatározta: a légellenállást meglehetősen alacsonyan, 0,2-es érték környékén tartották a tervezők. Ebben segített a hagyományos tükrök helyett kamerákkal működő visszapillantó.

Persze van olyan, hogy erre sincs szükség: az Instinct teljes autonóm funkciókörrel rendelkezik, vagyis ha úgy tartja kedvünk, elvezeti önmagát, olyannyira, hogy még a kormányt is betolhatjuk, nagyobb helyet felszabadítva a vezetőülésben. Ilyen persze még jó pár évtizedig nem lesz sorozatgyártásban (hiszen minden esetben a vezető vállal felelősséget), de a fejlesztések irányát jól szemlélteti a megoldás. Az intelligens funkciók tárházát a LED-es világítás is bővíti, amely teljesen adaptívan működik, és a közeljövőben a Peugeot sorozatgyártású modelljeihez is elérhető lesz.

Belül a jelenlegi trendek teljesednek ki: hatalmas, 9,7 colos érintőképernyő és kevés gomb fogad, kisméretű kormánykerékkel – a Peugeot valahogy így képzeli a jelenlegi i-Cockpit jövőjét. A hajtásláncról még nem nyilatkozott bő szavakkal a gyártó, és ez a tanulmány státusz miatt mellékes is. Annyi biztos, hogy konnektoros hibrid hajtásláncot álmodtak alá a tervezők, amely ismerve a márka jelenlegi kínálatát, egy 1,6 literes turbómotorból áll, amely nyolcfokozatú automataváltón keresztül hajtja az első kerekeket, valamint egy villanymotorból a hátsó tengelyen. Az így összkerékhajtásúvá váló rendszer összteljesítménye 305 lóerő.

A Genfi Autószalon márciusi kapunyitásáig a tanulmány jelenleg a Barcelonában megrendezett Mobil Világkongresszuson (MWC) látható.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark