2016. Augusztus 25., Csütörtök

Frissitve:11:30:37

Business class – a Mercedes-Benz V-osztály bemutatkozik

Nyomtatás

A Mercedes-Benz már korábban elmondta, hogy a V-osztály nagyon fontos új modell a márka számára, hiszen a Viano utódaként keményen kell helytállnia. A V-osztállyal pedig a stuttgartiak nemes egyszerűséggel újradefiniálták a kisbuszok fogalmát, a személyszállítás magas színvonalára fókuszálva.

A gyártó szerint a prémium ügyfelek számára a V legalább olyan elfogadható lesz, mint a többi luxusmodell – a Mercedes gyakorlatilag már ezzel sokat mond el az újdonságról. Nem szabad elsőre ítélni, s a mikrobuszos külsőn túllépve érdemes bepillantani az utastérbe, s a németek által közöltek egy csapásra bizonyulnak igaznak.

Persze kívülről is sokat dolgoztak az autón, amely meglehetősen modern gúnyába bújt. A vásárlókat a bőség zavara készteti majd alapos gondolkodásra, hiszen rögtön kétféle tengelytáv és háromféle hossz (4895-5370 mm között) áll rendelkezésre, három erőforrás közül lehet választani, a két irányvonalat a V-Class és a V-Class Avantgarde képviseli, míg a külső Sport csomag és a belső Design csomag tovább fokozza a csábítást, a számtalan opcionálisan elérhető tételről nem is beszélve.

„Az új V-osztállyal kiterjesztjük a prémium személyszállító modelljeink körét, köszönhetően a nyolcfős modellnek. A funkcionalitás kötelező egy MPV számára. A komfort és a stílus már csak hab a tortán. Mindezt a V-osztály úgy egyesíti, ahogy eddig még senki más ebben a szegmensben” – mondta büszkén Dieter Zetsche, a Mercedes első számú embere.

A modern külső tehát klasszikus értékeket takar, hiszen a beltér legalább olyan mértékű luxust nyújt, mint a Mercedes-Benz bármely más prémium modellje. Aki látta már a GLA-t vagy az új C- és S-osztályt, annak a V is ismerős, otthonos lesz.

A különbség abban mutatkozik meg, hogy az újdonság akár nyolc fő számára képes kivételes helykínálatot és prémium hangulatot biztosítani mindenféle kompromisszum nélkül.

Már az alapverzióhoz is négy luxusülés jár, kényelmes könyöklőkkel mindkét sorban, de az opcionálisan választható tételekkel megannyi variációt előállíthat a vásárló, példának okáért kétfős, lehajtható támlával rendelkező üléssor is elérhető az újdonsághoz, de rendelkezésre áll háromszemélyes „pad” is. Mindegyik kivehető, így szükség esetén óriási tér hozható létre.

A fedélzeti rendszerek terén is páratlan repertoárral kecsegtet a V-osztály. A Mercedes COMAND központi rendszere, a LINGUATRONIC hangvezérlés, az érintőpados megoldás és az automatikus THERMOTRONIC klímaberendezés egyedülálló a szegmensben. A csomagtérajtó ablaka külön nyitható, s természetesen elektromos nyitás is kérhető.

A belépőszintet a németek 2,1 literes, négyhengeres turbódízele adja a V200 CDI személyében 136 lóerővel és 330 Nm-rel, míg a második lépcsőfokot ugyanezen erőforrás 163 lovas (380 Nm) variánsa jelenti V220 CDI néven. A csúcsot egyelőre a V250 BlueTec formájában ismerhetjük meg, 190 lóerővel és 440 Nm-es maximális forgatónyomatékkal. Az utóbbi két változat 5,7, illetve 6,0 literes fogyasztással kecsegtet. A 250-es erőforráshoz már széria a stuttgartiak 7G-TRONIC PLUS hétfokozatú automataváltója, amely persze a kormányon kialakított fülekkel, kézzel is kapcsolgatható. Ugyanez az automataváltó a másik két motorhoz is elérhető felár ellenében.

Asszisztensek terén sem szűkölködik a V, olyan finomságok szerepelnek a csomagban mint az oldalszél hatását csökkentő asszisztens, a ráfutásgátló vagy a táblafelismerő rendszer, de 360 fokban látó kamera, adaptív fényszóróvezérlés, sávtartó segéd, ledes fényszórók és holttérfigyelő is elérhető az autóhoz, hogy csak a legfontosabbakat említsük. Az európai forgalmazás márciusban veszi kezdetét, és hazai vonatkozásban is rövidesen okosabbak leszünk a V-osztály piacra lépésével, valamint árazásával kapcsolatban.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark