2017. Szeptember 22., Péntek

Frissitve:04:03:48

Competition csomaggal erősödik még tovább a BMW M3 és M4

Nyomtatás

A BMW M modelleknél mondhatjuk, hogy immár történelme van az opcionális Competition csomagnak, ugyanis a gyári teljesítménynövelés (legyen szó akár a motorról, akár a futóműről) már nagyon régóta a kínálat részét képezi bizonyos modelleknél. A nagyobb szériákhoz már kiadta az M GmbH a Competition csomagot, azonban az M3/M4 testvérpárhoz epekedve várták a rajongók a kiegészítést.

Végre vége a találgatásoknak, a gyártó hivatalosan is bejelentette az opciót az M3-hoz és az M4-hez. A csomag többek között exkluzív és egyben szuperkönnyű 20 colos kerékszettet (elöl 265/30, hátul pedig 285/30 méretű sport abroncsokkal), fekete kipufogóvégekkel rendelkező M sport kipufogórendszert, különféle fényes fekete külső díszítőelemeket, belül egyedi M sportüléseket illetve M-es csíkozású biztonsági öveket tartalmaz. És nem kell aggódnunk, nem hiányzik a teljesítménynövelés sem.

Jelentjük, az M3 és az M4 3-literes sorhatos kétturbós motorja 19 lóerőnyi pluszhoz jut a gyári ’tuning’ révén, ami azt jelenti, hogy a Competition csomagos modellek 431 helyett immár 450 lóerőt produkálnak. A közlemény szerint mindez az összes változatnál 0,1 másodperccel jobb gyorsulási időket eredményez, ami azt jelenti, hogy a széria leggyorsabb tagja, vagyis az M DCT hétsebességes duplakuplungos váltóval szerelt M4 Coupé immár kereken 4 másodperc alatt képes abszolválni a 0-100 km/h-s sprintidőt.

A teljesítménynövelésnek különben kérdéses háttere is akad: az eddigi, külföldi teljesítménymérések alapján (amiből világszerte több is akad) az M3 és M4 motorja gyakorlatilag minden esetben jelentős mértékben túlteljesítette a gyári adatokat és a megadott 431 lóerő a valóságban inkább legalább 450-re alakult. Jó kérdés, hogy a Competition csomaggal akkor mostantól a valóságban inkább 470-re, vagy még többre számíthatunk? Igazság szerint higgyék el, szinte mindegy is, hiszen már alapváltozatában is ijesztő, és egyben túl sok közútra a zseniális 3-literes motor ereje.

A fentebb felsorolt opciók és a teljesítménynövelés mellett természetesen a futómű tekintetében is jár egy kis plusz a Competition csomaghoz, ugyanis az autókba bekerül szériában az adaptív M futómű, mégpedig új rugókkal, csillapítókkal és toronymerevítőkkel. A hírek szerint a menetstabilizáló rendszert, sőt, a vezetési módokat (persze továbbra is Comfort, Sport és Sport+ módok állnak rendelkezésre) is áthangolták némileg a mérnökök, így az Aktív, önzáró M differenciálműnek hála még nagyobb játékterünk lehet a mókázgatásra. A csomag tavasztól lesz elérhető az M GmbH két zseniális sportmodelljéhez, a hazai árak azonban egyelőre nem ismertek. Annyit mindenesetre biztosra vehetünk, hogy nem lesz olcsó mulatság...




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark