Családfő – konnekotors hibriddel frissült a Range Rover

Nyomtatás

A Land Rover Range Rover családjának legújabb tagjaként egy rövid időre a Velar vette át a legmodernebb testvérnek járó címet, ám a frissített Sport változat hamar ismét felülkerekedett. Ő sem örülhetett azonban sokáig, ugyanis megjött a családfő, a Range Rover ráncfelvarrása is, mely nagyrészt a Sport változat módosításait kapta meg, beleértve a konnektoros hibrid hajtásláncot is, de természetesen olyan opciókat is kaptunk, amely csak a legnagyobb Range Rover kiváltsága. Az újdonság képében az eddigi legmodernebb és leginkább exkluzív Range Rovert köszönthetjük.

Talán a külcsín az egyetlen, ahol a kevésbé hozzáértők számára nem egyszerű felismerni a frissített változatot, pedig az átrajzolt lökhárítók, az új első fényszórók – amelyek a sima LED mellett mátrix LED, pixel vagy akár lézer pixel technológiájúak is lehetnek – és az új grafikával érkező hátsó lámpatestek kívülről is árulkodnak. Ezek mellett az új mintával érkező hűtőrács és a friss felnik is újdonságot jelentenek. Az összképet tekintve nem sok változott a nagy Range Rover esetében, de a gyáriak célja nem is ez volt, hiszen hatalmas méreteit leszámítva sosem kívánt túlságosan hivalkodó lenni az autó.

Ezeknél azonban jóval szembetűnőbbek az utastér változtatásai, ahol szintén a Velar által bemutatott újdonságokat vonultatja fel a frissített Range Rover, akárcsak korábban a Sport. A leglátványosabb újítást a középkonzolon fedezhetjük fel, ugyanis bekerült az autóba a Touch Pro Duo multimédiás rendszer, ami azt jelenti, hogy a 10 colos érintőképernyő mellé beépítettek még egy tapicskolható megjelenítő, amely akárcsak a Velarban, két tekerőkapcsolóval kiegészülve jó pár funkciónak átvette a helyét – beleértve a rádiót és a klímát is.

Mindemellett a műszerfalat is egy 12 colos kijelzőre cserélték, amely minden fontos információt képes megjeleníteni, akárcsak az új head-up kijelző. A minőség természetesen továbbra is a csúcson van, és olyan opciókat kaptunk meg a frissítéssel, mint a kabin levegőjét ionizáló rendszer, ami kiszűri a káros anyagokat, vagy éppen a gesztusvezérléssel irányítható tetőablak – és akkor a modern vezetéstámogató és biztonsági extrákról, vagy éppen a 17 csatalkozási pontról (USB, HDMI, 12V) még nem is beszéltünk. Vezeték nélküli internet is elérhető az autóhoz, amelyre nyolc eszközzel csatalkozhatunk, de van okostelefonos alkalmazás is, amin keresztül az autó egyes funkcióit irányíthatjuk.

A legnagyobb Range Rover természetesen továbbra is elérhető hosszított, mondhatni sofőrös kivitelben. Az új lehetőségeknek hála ez a verzió is minden eddiginél nagyobb luxust képes nyújtani. A legdrgábább hangrendszer egyébként 29 hangszóróval és 1700 Wattos összteljesítménnyel áll a bent ülők rendelkezésére. A luxus mellett természetesen a terepképességekről sem feledkeztek meg a gyáriak: továbbfejlesztett összkerékhajtással, különböző menetprogramokkal és a légrugós futóműnek hála akár 7,5 centiméterrel megemelhető hasmagassággal vághatunk neki akár a keményebb terepnek is – a gázlómélység továbbra 0,9 méter.

Ahogyam már említettem a bevezetőben, a külső és belső változtatások mellett a legnagyobb Range Roverben is bemutatkozott a márka első konnektoros hibrid hajtáslánca – az új nómenklatúra szerint P400e jelöléssel. A rendszer megegyezik a Sport változatban bemutatkozó egysggel, így az alapot a JLR 2-literes négyhengeres benzinese adja, méghozzá 300 lóerővel. Ehhez csatlakozik a váltóba épített elektromotor, amely 116 tagú ménessel segíti a méretes test mozgatását. Az összteljesítmény így 404 lóerő, a csúcsteljesítmény pedig 640 Nm, amivel az autó 6,4 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h-s tempót, végsebessége pedig 220 km/h – tisztán elektromosan egyébként 137 km/h-ig tud gyorsulni.

Az elektromotor egyébként egy 13,1 kWh-s akkumulátorból nyeri az energiát, ami a gyáriak szerint 50 kilométeres tisztán villanyos hatótávra elegendő – tapasztalataink alapján ez a valóságban inkább 35-40 km lesz. A felöltés a Range Rover által kínált fali töltővel 2 óra 45 percet vesz igénybe, míg hagyományos kábelen keresztül akár 7,5 óráig is eltarthat. A vegyes fogyasztás a túlzó európai normák szerint 2,8 liter 100 kilométerenként – teletöltött akkumulátorral.

A motorpaletta másik nagy újdonságát az SVAutobiography változat 5-literes V8-asának felpaprikázása jelenti. A méretes szerkezet már eddig is 550 lóerőt és 680 Nm-es csúcsnyomatékot kínált, de a mérnökök további 15 lóerővel és 20 Nm-rel toldották meg ezt, így ezentúl 565 tagú ménessel és 700 Nm-es csúcsnyomatékkal garázdálkodhatnak majd a tulajdonosok – mindez 5,1 másodperces 0-100-as sprintet szavatol. Ezzel egyébként nevéhez hűen megőrizték a Sport változatot a legerősebb és leggyorsabb Range Rovernek a gyáriak.

A motorpaletta benzines felén egyébként a 3-literes V6-os 340 és 380 lóerős változata eláérhető, míg az 5-literes V8-as 525 tagú ménessel áll jót magáért – így tehát ezen a fronton is történtek változások. A dízelpalettán a 3-literes TDV6 288 lóerővel, a 4,4 literes SDV8 pedig 339 lóerővel szerepel továbbra is.

A frissített Range Rover tehát minden szempontból megújult, amivel ismét komoly dilemma elé kerülhetnek majd a vásárlók, hiszen a Velar, a Sport és a klasszikus Range Rover technológiailag gyakorlatilag egy szinten vanak, így egyedül a valamivel nagyobb luxus, a méretek vagy éppen a teljesítmény dönthet majd – vagy esetleg az ár, bár ez ebben a kategóriában általában másodlagos szempont.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark