2017. Június 24., Szombat

Frissitve:11:02:08

Legfrissebb:

Csillag(os) romboló - megérkezett a Mercedes-Benz GLE Coupe

Nyomtatás

Eljött ez a nap is. A Mercedes-Benz lerántotta a leplet a BMW X6 közvetlen ellenfelének szánt GLE Coupe-ról, sőt, rögtön bemutatkozott a terep-kupé AMG sportváltozata is. A tanulmányautó és az álcázott prototípusok után nem szolgál nagy meglepetéssel az autó, ennek ellenére meglepően látványosra sikerült az óriás.

A formákkal kapcsolatban éppen azt kaptuk, amire vártunk: szemből a csillagosok legfrissebb formanyelvét kapjuk meg egy SUV formájában, míg hátul szinte egy az egyben az S-osztály Coupe megoldásai köszönnek vissza – legalábbis ami a fényszórókat és a köztük húzódó króm csíkot illeti. Természetesen minden fénytest ledes technológiával van felvértezve. Az autó profiljával nem sokat vesződtek a mérnökök, itt gyakorlatilag egy az egyben a nagy rivális formáit láthatjuk viszont, noha érdemes megemlíteni, hogy ebben a kategóriában nincs túl nagy mozgástere a tervezőknek.

Az alapáron 20 colos keréktárcsákkal érkező elegáns óriást azért igyekeztek viszonylag sportosnak láttatni a gyáriak, ami az AMG verzió esetében sikerült leginkább. A gyári tuningcsapat a szokásos eszközökhöz nyúlva megnövelte az első légbeömlők méreteit és harciasabb kipufogókat varázsolt a hátsó traktusra, illetve a 21 colos felnik sem maradhattak el. Érdemes persze megjegyezni, hogy a GLE 450 AMG Coupe nem a legsportosabb változata lesz a terep-kupénak, ugyanis a Mercedes-Benz ezzel a modellel vezeti be – az SUV-k új elnevezési rendszere mellett – az „AMG sports” névre hallgató családot, mely a BMW M Performance-hoz hasonlóan egy köztes kategóriát jelent majd a normál és a legkeményebb AMG modellek között.

Az utastérben helyet foglalva az M-osztály – hamarosan GLE – felfrissített megoldásait találjuk. A minden igényt kielégítő luxus mellett a legnagyobb újdonságot a friss volán és a középkonzoli képernyő tabletszerű kialakítása jelentheti, amely természetesen a csillagosok legújabb, COMAND központi rendszerét futtatja. Az AMG variánsban szintén a megszokott változásokkal nézhetünk szembe: karbon díszbetéteket, alumínium dekorelemek, sportkormány és egyéb nyalánkságok emelik a hangulatot. A tovább finomított környezetben élmény lesz az utazás, hiszen a GLE Coupe a Mercedes-Benz legújabb vezetéstámogató és biztonsági rendszereivel is fel van szerelve.

A már-már megszokottnak mondható sávtartó, holttérfigyelő, megállásra és elindulásra önmagától képes adaptív tempomat mellett természetesen olyan nyalánkságokat is tartalmaz az újdonság, mint a 360 fokos kamerával ellátott aktív parkolássegítőt PARKTRONIC-kal, a minden lehetséges biztonsági rendszert – így az autót ütközésre felkészítő rendszert és az automatikus fékezést és gyalogosfelismerőt – tartalmazó PRE-SAFE PLUS-t, valamint a keresztirányú forgalmat is észlelő BAS PLUS-t. Éjszaka pedig az alapáron járó intelligens ledes fényszórórendszer és a MAGIC VISION CONTROL névre keresztelt adaptív első szélvédő segíti a biztonságos utazást. Az utasok jó hangulatát a legfinomabb anyagokból készült kárpitok, hátsó multimédiás rendszer, hathelyes DVD-tár és Bang & Olufsen audiorendszer biztosítja.

A kiváló vezetési élményhez a csillagosok AIRMATIC felfüggesztése, az ADS Plus aktív lengéscsillapító, adaptív kormányáttételezés és az ACTIVE CURVE SYSTEM névre hallgató kanyarstabilizáló rendszer. Mindezeket a DYNAMIC SELECT fokozatválasztóval irányíthatjuk, melynek öt állapota van, az egyénileg beállítható INDIVIDUAL-tól a kényelemre hangolt COMFORT-on, a csúszós útra optimalizált SLIPPERY-n és a magától értetődő SPORT-on át egészen a SPORT+-ig, mely teljes mértékben a dinamikára koncentrál, miközben több teret enged a sofőr tudásának. Az AMG verzióban mindez nem csak a felfüggesztésre, a pedálokra és a kormányra hathat ki, hanem a motorhangot, a műszereket és az autó világítási rendszerét is befolyásolja.

A csillagosok egyelőre csak három erőforrást erősítettek meg a GLE Coupe-val kapcsolatban ugyanakkor ennél biztosan több verzióban lesz majd elérhető a terepkupé. Dízelek terén a GLE 350 d 4MATIC érkezése vehető biztosra. A jól ismert 3,0 literes dízel a terep-kupé esetében 258 lóerőt valamint 620 Nm csúcsnyomatékot biztosít a sofőr számára. Benzinesek terén a GLE 400 4MATIC-ról és a GLE 450 AMG-ről rántották le a leplet. Mindkettőben 3,0 literes V6-ost találunk, ám míg az előbbi 333 lóerőt és 480 Nm nyomatékot, addig utóbbi 367 lóerőt és 520 Nm nyomatékot állít elő, amivel bizonyára igencsak dinamikusan képes mozgatni az egyébként hatalmas testet. Az összkerékhajtás és az automataváltó valószínűleg alapáron jár majd minden GLE Coupe-hoz, azonban a kilencfokozatú 9G-TRONIC szerkezet egyelőre csak az AMG variánshoz jár felár nélkül, a többi modell valószínűleg a csillagosok hétfokozatú egységével lesz szerelve.

A Mercedes-Benz tehát beszállt a versengésbe, ám azt csak a jövő tudja majd megmondani, hogy a BMW X6 immáron második generációjával szemben mire lesz képes a GLE Coupe. Habár szinte biztosak vagyunk benne, hogy rengeteg márkafanatikus várta már epekedve, hogy végre a stuttgartiak is előhuzakodjanak saját terep-kupéjukkal.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark