Dinamikus puttonyos – itt az új Audi A6 Avant

Nyomtatás

A vadonatúj Audi A6 a legmodernebb technológiákkal és hajtásláncokkal felvértezve mutatkozott be nemrég a Genfi Autószalonon, és úgy tűnik, hogy a négykarikások a kombi verzióval sem sokáig várattak minket. Az A6 Avant ugyanis máris bemutatkozott, és négyajtós testvérének összes technológiai csodája mellett fokozott praktikumot is kínál.

Szemből természetesen nem változott az autó, azonban a B-oszloptól hátrafelé már látszik a „turpisság”. Ahogyan azt az Auditól megszokhattuk a kombik esetében, az új A6 Avant is igazán dinamikus képet fest: a tetőív izgalmas, az ablakokat pedig a végletekig elnyújtották, a lehető legkisebb C-oszlop és a lehető legjobb kilátás érdekében.

A hátsó fénytestek és az azokat összekötő króm csík ismerős lehet a négyajtósról, ám a hátsó ajtók közepétől indulóoldalsó árnyéktörő vonal talán még jobban kibontakozik az Avant esetében. A méretek egyébként szinte semmit nem változtak, hosszban (4,94 m) és széltében (1,89 m) ugyanakkora maradt a kombi, mint a szedán, csupán magasságban nőtt kevesebb mint 1,5 centit (1,47 m), de azt is a tetősínek számlájára írhatjuk.

Az utastérben elöl szintén ugyanazok az elképesztően modern megoldások és digitális megjelenítők várnak, mint a négyajtósnál, és a második sorban is legfeljebb a fejtér gyarapodott, ugyanakkor – habár egyelőre még nem tudtuk kipróbálni az autót – valószínűleg ezzel már a szedánnál sincs komoly probléma. Az Avant ütőkártyája persze egyértelműen a csomagtér lehet, ami amellett, hogy alapból 565 (+35 liter a négyajtóshoz képest), az üléstámlákat 40:20:40 arányban ledöntve pedig 1680 litert kínál, rengeteg praktikus megoldással is fel van vértezve.

Ilyen például az akár kéz nélkül, láblendítéssel is nyitható elektromos csomagtérajtó, a kétoldalt, síneken csúsztatható rögzítőpontok, a térelválasztó háló felhelyezésének lehetősége vagy éppen a padlóból kihajtható, teleszkópos elválasztó. Ahogyan már említettem, modern technológiákból természetesen nincs hiány, hiszen összesen közel 40 különféle asszisztens érhető el az új A6-hoz, amelyeket három kategóriára osztanak a gyáriak: a parkolást segítő, a városi és a túra asszisztensekre. Ezek között a távirányítós parkolástól a félig önvezető rendszereken át a hatékonyságot növelő megoldásokig szinte minden megtalálható – de az A8-ban bemutatott okos navigációt is megkaptuk. Ezekről részletesebben a négyajtós A6 bemutatónkban olvashatnak, ide kattintva.

A motorkínálatról ugyan nem esik szó a sajtóanyagban, de nagy valószínűséggel erőforrások tekintetében sem hoz újat az Avant, persze ezt nem is vártuk tőle. Mindez azt jelenti, hogy a lemezek alá első körben összesen négy, egy benzines és három gázolajos erőforrás kerülhet. A háromliteres, lágy hibrid technológiával is felvértezett benzines 340 lóerőt kínál, míg a kétliteres dízel 204, a háromliteres gázolajos pedig 231 vagy 286 tagú ménessel lehet a miénk – mindegyiket alapáron automata váltó szolgálja ki. Ezekről, és az új A6 modern futóműopcióiról illetve négykerék-kormányzásáról szintén korábbi cikkünkben olvashatnak részletesebben.

A négyajtós A6 érkezését nyárra ígérték a gyáriak, és jó eséllyel az Avantra sem kell majd sokkal tovább várnunk. Az árakat továbbra is homály fedi, de jó eséllyel számíthatunk néhány százalékos drágulásra, ami azonban ezen az árszinten – és persze egy ennyivel modernebb autóért – valószínűleg nem fogja megviselni a vásárlókat.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark