2017. Január 16., Hétfö

Frissitve:04:32:11

Divat-szülte csillagos: itt a Mercedes-Benz GLC Coupé

Nyomtatás

A Mercedes-Benz ma reggel bejelentette népszerű és rendkívül jól sikerült, friss GLC-sorozatú közepes SUV modelljének dinamikusabb beállítottságú Coupé változatát. A divatosabb GLC érkezésére számíthattunk, ugyanis a csillagos márka nemrégiben már prezentálta koncepcióváltozatban az autót.

A szériagyártású GLC Coupé a kapuit ma megnyitó New York-i Autószalonon debütál, és az év második felében érkezik meg a márkakereskedésekbe. Nagy meglepetésre nem kell számítani: a technikai alapok természetesen a GLC-ből származnak, így a lemezek alatt ismerős megoldásokat találunk. Egyedül a kormányzást vették közvetlenebbre a mérnökök, továbbá a dinamikusabb Coupé változathoz szériában jár a sportosabb futómű, akárcsak a Dynamic Select névre keresztelt üzemmód-választó. Opcionálisan állítható lengéscsillapítás, sőt, légrugózás is elérhető.

A 287 centiméteres tengelytávolságú padlólemez gyakorlatilag változtatás nélkül kerül át a GLC-ből, azonban az arányok kicsit mások a Coupé esetében, ugyanis a lejtős tetővonalú variáns testvérénél bő 7 cm-rel hosszabb és 4 centivel alacsonyabb – hossza 473 cm, szélessége 1,89 méter, magassága pedig csupán 1600 mm, ami igencsak kevésnek számít az SUV kategóriában és egyben a sportos forma záloga. A legnagyobb ellenfél, vagyis a BMW X4 mind hosszban, mind pedig tengelytávolságban 6 cm-rel kevesebbet ad, magassága pedig 2,5 centivel több, és mindezek révén formája kevésbé sportos, mint az új Mercedesé. A már alapból nagyon csinos GLC Coupé sportossága tovább fokozható az AMG Line sportcsomaggal illetve az akár 20 colos kerékszettel, utóbbi viszont hiába szép, a peres gumik révén csökken a komfort.

A GLC Coupé 0,31-es légellenállási együtthatója (cw-értéke) a kategória etalonja, de egyébként megegyezik a ’sima’ GLC ugyanezen jellemzőjével – ez garancia a csendes futásra akár nagyobb tempóknál is. A praktikusabb változatnál különben azonos konfigurációban 20-25 kilóval könnyebb a Coupé, ami jól hangzik, de a valóságban bő 1,7-1,8 tonnánál szinte semmi jelentősége nincs ennek. Lényeg a lényeg, a legkönnyebb változat így üresen 1635 kilót nyom, ami tisztességes eredmény a méretek, valamint a minden modellhez széria 9G-Tronic 9-sebességes automataváltó és 4Matic összkerékhajtás ismeretében. A hírek szerint később hátsókerékhajtású, kézi váltós belépőváltozatok is csatlakoznak a kínálatba.

Az utastér a B-oszlopig gyakorlatilag teljesen megegyezik a GLC belsejével, azonban divatos megjelenés ide vagy oda, a második sor (főleg magasabb) utasai egészen biztos, hogy inkább a kevésbé stílusos GLC-ben ülnének majd. A lábtér rendben lesz, ám az erősen lefelé ívelő tetővonal a fejtér esetében kompromisszumokat igényel, a kisebb üvegfelületek pedig kevesebb fényt engednek a beltérbe – a valóságra majd az első üléspróbát követően derül fény. Persze a csomagtartó is kicsit az igencsak csinos forma áldozatává vált: 550 helyett alapesetben 491 liternyi teret kínál a Coupé, míg a 2:1:2 arányban osztott háttámlákkal egészen 1205 literig bővíthető az űr (GLC: 1600 liter). A felszereltség tekintetében ugyanazt tudja a Coupé, mint a ’sima’ GLC: az alapfelszereltség kissé kibővül, míg plusz pénzért minden elképzelhető finomságot megkaphatunk.

Az őszi piaci start alkalmával akárcsak a GLC, a Coupé is 3 négyhengeres erőforrással indul – amelyekből 2 gázolajos, míg a harmadik benzines, és persze az összes turbós –, de később a hírek szerint összesen 8-tagú hajtáslánc-kínálatra számíthatunk. A belépőt a jól ismert 2,15 literes kétturbós motorral szerelt, 170 lóerős (400 Nm) GLC 220 d Coupé jelenti, míg a következő ’dízellépcső’ ugyanezen erőforrás 204 lóerőt és 500 Nm-t rendelkezésre bocsátó 250 d változata. Benzinfronton a GLC 250 Coupé 2-literes turbómotorja 211 lóerőt és 350 Nm-t kínál. Később ugyanezen egység 300-as verziója is elérhető lesz 245 lóerővel és 370 Nm-rel, a 350 e jelű konnektoros hibrid alapját pedig ugyanez a motor képezi egy villanymotorral kiegészítve, 320 lóerős rendszerteljesítményt, 5,9 másodperces 0-100 km/h-s sprintidőt, 235 km/h-s végsebességet és akár 30 km-es tisztán elektromos hatótávolságot lehetővé téve. Bizonyos változatokhoz opcionálisan kapcsolható sport kipufogórendszert is kínál a Mercedes.

Persze környezetvédelmi normák és trendek ide vagy oda, a vásárlók nyomására szerencsére 4 hengeren túl is lesz élet. A kínálathoz kicsit később csatlakozó GLC 350 d Coupé 3-literes V6-os dízelmotorja biztosan kiváló párost képez majd a dinamikus kupé SUV-val, a hírek szerint 258 lóerő és 620 Nm leadására lesz képes. Továbbá persze nem hiányozhat a belépő AMG változat sem (Mercedes-AMG GLC 43 Coupé), ami ’sima’ GLC-ként épp a múlt héten debütált – 367 lóerős 3-literes biturbó motorral, dinamikusabbra hangolt széria légrugózással és átszabott futóművel, na meg persze zseniális hanggal, és akár 5 másodpercen belüli 0-100 km/h-s sprintidővel. Az izgalmas 43 AMG változatról múlt heti cikkünkből, ide kattintva olvashatnak. Ráadásul ez még nem minden, ugyanis a hírek szerint érkeznek a ’rendes’ AMG-k is, kétturbós 4-literes V8-cal és akár 510 lóerővel. Tudják, mióta a pénzt feltalálták...

A dinamikus formájú GLC Coupé rövidesen megrendelhető lesz, azonban az első példányok állítólag ősszel érkeznek meg a márkakereskedésekbe. Arról még nem nyilatkozott a Mercedes-Benz, hogy mikorra tervezi a 3-tagú indulókínálat fenti motorváltozatokkal történő kibővítését, de biztos, hogy erre még idén sor kerül. Persze még az indulóárakat sem ismerjük, de bő egymillió forintos felárra számíthatunk egy azonos konfigurációjú GLC-hez képest. A gyártás szerencsére Németországban marad, az összes GLC Brémából érkezik.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark