Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Kívül-belül tovább fejlődött az Infiniti Q50 a Párizsi Autószalonra. A középkategóriás prémium szedán nem csak megjelenésben és technikájában lépett előre, de teljesítményben is, ugyanis az új, 405 lóerős háromliteres turbómotor is megjelent a kínálatában.

Kupé testvéréhezÚj csúcsmotorral is elérhető - galéria hasonlóan ezentúl a Q50 is elérhető lesz igazán sportos turbómotorral. A VR30-as kódszámú, új fejlesztésű, háromliteres, V6-os biturbó egység a Nissan/Infiniti saját fejlesztése, és a kupéhoz hasonlóan Japánban készül. A feltöltött erőmű 405 lóerőt kínál 6400-as fordulaton, amelyhez 475 Nm nyomaték csatlakozik, méghozzá már 1600-as fordulattól, egészen 5200-ig. Mindezt a kupé összkerékhajtásával szemben itt hátsókerékhajtás igyekszik az aszfaltra átadni, hétfokozatú, bolygóműves váltón keresztül.

A potens V6-os Q50 5,1 másodperc alatt tudhatja le a 0-100-as sprintet, végsebességét elektronika limitálja 250 km/h-ra. Ezzel papíron az új hajtáslánc éppen olyan gyors, mint a hátsókerékhajtású, 364 lóerős összteljesítményű hibrid, amely viszont átlagosan 45 kilóval többet nyom a mérlegen. A vegyes fogyasztás 9,1 l/100 km, amely a teljesítmény tükrében szimpatikus, de az ugyanolyan gyors hibrid változat adatánál közel három literrel magasabb érték. Igaz, praktikumban az új V6 van előrébb: 400 helyett 500 literes csomagtartót mondhat magáénak.

A sportfutómű mellett vezeték nélküli, állítható áttételű sportkormányzás és elöl 355 mm átmérőjű, négydugattyús, hátul pedig 350 mm-es kétdugattyús tárcsafék igyekszik fokozni a dinamikát. Mindehhez pedig kivételes ár/érték arány kapcsolódik majd – az árakra még várni kell, de a legjobban felszerelt csúcsváltozat is jóval 20 millió alá várható.

Emellett a szedán kínálata új színekkel bővült, új fehér, fekete és vörös színek váltak elérhetővé. Belül egy új, nyílt pórusú fabetét értékelheti fel a hangulatot, de zongoralakk betétek és fekete tetőkárpit is elérhető a modellhez. A hangrendszer is megújult: a csúcsverziók már továbbfejlesztett Bose audiót kapnak, amelynek 16 hangszóróját egyedileg a Q50 belső teréhez hangolták. Emellett pedig ez a típus is kap okostelefonos alkalmazást, ahol a jármű legfontosabb funkciói a távolból lesznek elérhetőek.

A módosítások várhatóan nem érintik az árakat, vagyis a Q50 beszállója éppen 10 millió forint alatt lesz, a minden jóval felszerelt V6-os csúcsverziók pedig 17-18 millió forint környékére futnak be.

Kommentek