Erősebb, hatékonyabb és kényelmesebb lett a Tata Nano

Nyomtatás

Egykoron koncepciójával meghódította a világot, de azóta már nem sokat hallottunk róla. Pedig az égő rajt ellenére nem győznek eleget gyártani belőle a káosz országának lakói számára. Ráadásul a Tata Nano 2012-re még jobb képességekkel áll rajthoz.

A felfrissített kiadás legnagyobb újdonságát a motortér hordozza: a 624 köbcentiméteres erőforrás három lóerővel és három Nm nyomatékkal izmosodott, melynek köszönhetően immár 38 lóerővel és 51 Nm-rel gazdálkodhat a leendő tulajdonos. Bár a négy személy szállítására alkalmas modell 105 km/h-s végsebessége nem tűnik soknak, egy olyan országban, ahol bevett szokás az autópályák szemközti sávjában autózni, talán mégsem irreális.

A potenciális vásárlók számára talán még fontosabb, hogy az elődhöz képest a fogyasztás is javult 1,5 deciliterrel: a friss Nano a gyári adatok szerint béri 4,08 literrel száz kilométeren, ami csupán 92,7 g/km-es károsanyag-kibocsátásnak felel meg. Dicséretes érték, de sajnos a modell önmagában így sem fogja megmenteni a szmogtól már így is fuldokló India levegőjét.

A futóművet és a kormányzást is átdolgozták a mérnökök, miközben a fékrásegítés minden modell esetében alapfelszereltséggé vált. Az Indiában 600 ezer forintnyi rúpiába kerülő modell friss változata már elérhető, az ázsiai ország „kereskedéseiben” új színválasztékkal és felszereltségi csomagokkal várják a vásárlókat – közben a várva-várt európai forgalmazásról továbbra sincs hír. Addig is a reklámvideó segítségével beleélhetjük magunkat a Nanózás különleges hangulatába.




Hozzászólások  

 
#1 peter.szabo 2011-11-24 13:12
A második idézett cikk mikori?

Egyébként részigazság abban is van, ugyanis első körben a Tata nem tudott elég Nanót gyártani, ezért 20.000-re növelte a kapacitást (ahogy ez a belinkelt cikkben is van), viszont ez utóbbi volt optimista - ennyire sokat azért nem vettek belőle, de a frissítéssel talán ez is változhat.

Ahogy én ott kint tapasztaltam, még az indiaiak sem veszik komolyan a Nanót, legfőképp szerény teljesítménye okán, és hiába lett Európában "menő", presztízse és a tűzesetek miatti elfogadottsága hagy némi kívánnivalót maga után. Én személy szerint nem tekintem akkora sikertörténetne k a Nanót, amekkorát a bemutatón európai szemmel jósoltak neki, de üzletnek nagyon is jó, tekintve, hogy egy ekkora országban egy félsiker is hatalmas bevételeket generál. Elvégre hol máshol fog egy sörgyár egyben repülőtársaságo t üzemeltetni és a Forma-1-ben magát képviseltetni (Kingfisher)?

A két részlet közötti eltérést legfőképp az időbeli és kontextusbeli elcsúszás okozza.
Idézet
 

Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark