Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Egykoron koncepciójával meghódította a világot, de azóta már nem sokat hallottunk róla. Pedig az égő rajt ellenére nem győznek eleget gyártani belőle a káosz országának lakói számára. Ráadásul a Tata Nano 2012-re még jobb képességekkel áll rajthoz.

A felfrissített kiadás legnagyobb újdonságát a motortér hordozza: a 624 köbcentiméteres erőforrás három lóerővel és három Nm nyomatékkal izmosodott, melynek köszönhetően immár 38 lóerővel és 51 Nm-rel gazdálkodhat a leendő tulajdonos. Bár a négy személy szállítására alkalmas modell 105 km/h-s végsebessége nem tűnik soknak, egy olyan országban, ahol bevett szokás az autópályák szemközti sávjában autózni, talán mégsem irreális.

Megújult az indiai álom.

A potenciális vásárlók számára talán még fontosabb, hogy az elődhöz képest a fogyasztás is javult 1,5 deciliterrel: a friss Nano a gyári adatok szerint béri 4,08 literrel száz kilométeren, ami csupán 92,7 g/km-es károsanyag-kibocsátásnak felel meg. Dicséretes érték, de sajnos a modell önmagában így sem fogja megmenteni a szmogtól már így is fuldokló India levegőjét.

Könnyebb vezethetőség, izmosabb és takarékosabb motor.

A futóművet és a kormányzást is átdolgozták a mérnökök, miközben a fékrásegítés minden modell esetében alapfelszereltséggé vált. Az Indiában 600 ezer forintnyi rúpiába kerülő modell friss változata már elérhető, az ázsiai ország „kereskedéseiben” új színválasztékkal és felszereltségi csomagokkal várják a vásárlókat – közben a várva-várt európai forgalmazásról továbbra sincs hír. Addig is a reklámvideó segítségével beleélhetjük magunkat a Nanózás különleges hangulatába.

Kommentek