Evolúciós fejlődés – íme, az új Kia Ceed

Nyomtatás

A Kia rohamléptekkel fejlődik az utóbbi években, és ennek a folyamatnak a következő, és egyben kiemelten fontos lépése a vadonatúj Ceed bemutatkozása. A koreaiak korábban egy rajzon már megmutatták nekünk, hogy milyen lesz az új kompaktjuk, de ezúttal teljes egészében lerántották a leplet a minden eddiginél fejlettebb új generációs kivitelről.

 

Az első generáció 2006-os bevezetése óta a szlovákiai gyárban több mint 1,28 millió darab készült el az eddig cee’d néven ismert modellből – csak a második generációból 640 ezer darab hagyta el a gyártósort 2012 óta. A harmadik generáció ezentúl elhagyja a bonyolult, aposztrófos elnevezést, és egyszerűen csak Ceed néven kívánja meghódítani a vásárlókat. Az érdekes név eredete egyébként nem olyan rejtélyes, mint gondolhatnánk, ugyanis a Community of Europe (Európa közössége) és a European Design (európai dizájn) kifejezések kezdőbetűiből áll össze, ezzel kifejezve, hogy a koreaiak kifejezetten az öreg kontinensen élők igényeire szabták kompaktjukat.

Formákat tekintve természetesen nem, de filozófiáját tekintve annál inkább követte ikertestvérét a Ceed, ugyanis akárcsak a Hyundai i30, a Kia kompaktja is még letisztultabb, még „németesebb” lett, ha fogalmazhatunk így: az eddigi gömbölydedebb profilt egy hagyományosabb ötajtós sziluett váltotta. Szemből inkább evolúciós fejlődésről beszélhetünk, de a jellegzetes hűtőrács és az élesebbre húzott fényszórók kifejezetten jól mutatnak – főleg a négyszögben elhelyezett LED-es nappali menetfényekkel együtt. Hátul is a Kia legfrissebb formanyelvét követi a Ceed, és nem maradhattak el az egyedi mintát kirajzoló, LED-es helyzetjelzők sem. Eleinte 12 színárnyalat lesz, a keréktárcsák pedig 15 és 17 col közötti méretekben elérhetőek.

A Kia új, K2 platformjának köszönhetően az új generációs Ceed 2 centivel szélesebb (1800 mm) és 2,3 centivel alacsonyabb (1447 mm) lett az elődjénél, a hossza azonban változatlan maradt (4310 mm), akárcsak a tengelytávolsága (2650 mm). Az arányok ellenben egy kicsit eltolódtak, ugyanis míg az első túlnyúlás 2 centivel rövidebb, addig a hátsó ugyanennyivel hosszabb lett. Mindennek köszönhetően a csomagtér a korábbi 380-ról 395 literesre nőtt, a második sorban pedig nagyobb váll- és fejteret ígérnek – a lábtérrel pedig eddig sem volt gond.

Az utastér egyébként – akárcsak a külcsín – a Kia legfrissebb megoldásaiból építkezik, éppen ezért túl nagy meglepetés nem érhet minket. A legfrissebb szoftvert futtató multimédiás rendszer képernyője – ami 5, 7 vagy 8 colos lehet, felszereltségtől függően – a középkonzol legtetejére került, alatta pedig friss, akár kétzónás klímapanel és a szokásos kezelőszervek várnak minket. Az ergonómia első ránézésre rendben van, ahogyan a Hyundai testvérből kiindulva az anyaghasználat is teljesen megfelelő lehet.

Modern extrákból természetesen nem lesz hiány, hiszen a Kia teljes vezetéstámogató és biztonsági asszisztens-arzenálja elérhető lesz a Ceedhez, így például megállásra is képes adaptív tempomat, hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, vészfékasszisztens, parkolórendszer, tolatókamera, gyalogos- és táblafelismerő illetve félig önvezető rendszer is – utóbbi az adaptív tempomatot és a sávtartót kombinálja. Ezek mellett olyan kényelmi és technológiai extrák jönnek még szóba, mint a vezeték nélküli mobiltöltő, a fűthető és hűthető első ülések, a prémium JBL hangrendszer, az akár teljesen LED-es fényszórók (a nappali menetfények már alapáron járnak), a kulcsnélküli rendszer vagy éppen a vezetési üzemmód-választó. A hatékonyságot az aktív hűtőrács fokozhatja, ami a motor igényeit figyelembe véve tud nyitni és zárni, hogy ezzel is csökkentse a légellenállást.

Erőforrások tekintetében is vannak újdonságok, ugyanis az egyliteres, 120 lóerős turbós benzines mellé csatlakozott az 1,4 literes turbós is, amely 140 tagú ménest kínál – ez az egység váltja a korábbi 1,6-ost. Az árérzékenyek számára jó hír lehet, hogy az 1,4 lteres 100 lóerős szívó benzines továbbra is elérhető lesz. Dízelfronton a teljesen új 1,6 literes erőforrás mutatkozik be, 115 és 136 lóerővel illetve 280 Nm-es csúcsnyomatékkal – ez a motor már megfelel a legújabb Euro 6d előírásoknak. Alapáron minden hajtáslánchoz hatsebességes manuális váltó jár, de az 1,4-es benzineshez és a dízelekhez felárért hétfokozatú, duplakuplungos automata is elérhető lesz.

A vadonatúj Ceedet először élőben a Genfi Autószalonon lehet majd megnézni, a kereskedésekbe pedig már a második negyedév végén eljuthat az autó. Az árak valószínűleg nem sokat változnak majd, a 7 év/150 ezer kilométere garancia pedig továbbra is elérhető lesz a Ceedhez.




Hozzászólások  

 
#1 sebessegmanias 2018-02-16 13:52
Nekem egy kicsit csalódás. Kinézetre ez gyakorlatilag 95%-ban a Hyundai i30. Ennél még a páros első generációja is jobban különbözött egymástól. Stílusban jobban eltérő két modellel szerintem több vevőt nyerhetnének, illetve nem vesztenék el a sportosabb/fiatalosabb dizájnt kedvelőket.
Idézet
 

Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark