Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Az új Hyundai i30 modellcsaládja több tagot számlál, mint valaha: először a hagyományos ötajtós kivitel lépett piacra, aztán jött a praktikus kombi, majd az akár 275 lóerős i30N sportverzió, most pedig már az i30 Fastback nevű ötajtós kupé is megvásárolható magyarországon.

A nagyvállalati menedzserek új álomautója? - galériaA koreaiak a névválasztást nem aprózták el: a ‘fastback’ (magyarul laposan lecsapott tetővonalú) kifejezésről eddig olyan sportkupék juthattak eszünkbe, mint például a Ford Mustang Fastback, a Hyundainál azonban úgy gondolták, hogy az i30 legfrissebb verziója is megérdemli a jól csengő utónevet. Lényegében egy egészen csinosra rajzolt ötajtós, de amolyan kupés tetővonalú i30-ról van szó; a viszonylag hirtelen lejtő tető a hátsó fejtérnek vélhetően nem tesz jót, ám a formának igen, ráadásul a praktikum is egészen kedvező.

Valamennyire tényleg 'fastback'-nek mondhatjuk, de nézzenek meg egy Mustangot...

A Fastback kivitel, amihez lejjebb ültetett, sportosabb futómű is jár, a ‘sima’ kompakt i30-nál 30 mm-rel alacsonyabb (1425 mm) és közel 12 centivel hosszabb, vagyis 446 cm hosszú. A tengelytáv maradt 2,65 méter, de a csomagtér alaphelyzetben 450 literesre nőtt, ami már elegendő lehet a családi használathoz, ráadásul az ötajtós kialakítás egész jó variálhatóságot tesz lehetővé. A hátsó fejtér biztosan kisebb kicsit a ‘sima’ ötajtósénál, viszont a helykínálatra nem lehet panasz, ahogy az anyag- és összeszerelési minőségre, vagy az extrapalettára sem, hiszen minden modern tétel megtalálható a listán.

Csak benzinmotorral kérhető az i30 Fastback - galériaA Hyundai úgy gondolja, hogy a Fastback névhez csak benzinmotor dukál, így dízelmotorral egyelőre nem kérhető az i30 legdögösebb verziója – félig-meddig érthető lépés ez, azonban a némi különcködésre vágyó flottavásárlók nem biztos, hogy örülni fognak ennek. A belépőt a márka 1-literes, 3-hengeres turbómotorja jelenti 120 lóerővel és 171 Nm csúcsnyomatékkal, a következő lépcsőfok pedig a 140 lovas (242 Nm) 4-hengeres 1.4 T-GDi, ami jobban passzol a dinamikus formához. Szériában 6-fokozatú kézi váltó jár mindkét motorhoz, de az erősebbhez félmillió forint ellenében 7-sebességes duplakuplungos automatát is lehetkérni.

Az egyik legstílusosabb cégautó-opció – kár, hogy nincs dízelmotorral...

Kívül-belül kívánatos az i30 Fastback – galériaÉs ha már szóba kerültek az árak: a szokásos 5 éves, km-korlátozás nélküli garanciával az i30 fastback alapára 5,25 millió forint Life szinten, de érdemes minimum a 200 ezer forinttal drágább Comfort szintet választani, hiszen számos plusz tételt tartalmaz. A nagyobb motorért 250 ezer forintot kell a kereskedésben hagyni, amit szerintünk érdemes megtenni. A készlet erejéig van egy ‘Comfot Launch Edition’ limitált indulófelszereltség kizárólag a nagyobb motorral, kézi váltóval 6,25, automatával pedig 6,75 millió forintért. A csúcson a Premium szint áll, minimum 6,25 (az 1-literes motorral), maximum 7 millió forinttól, de persze még így is számos extra áll rendelkezésre. Az új Hyundai i30 Fastback modellről részletesebben korábbi bemutató cikkünkből, ide kattintva olvashatnak.

Kommentek