2017. Szeptember 22., Péntek

Frissitve:04:03:48

Finomsággal teletömve érkezett meg a vadonatúj Peugeot 3008

Nyomtatás

A tegnapi megszellőztetést követően végre lehullott a lepel a Peugeot újdonságáról: bemutatkozott a 3008 teljesen új generációja. Ahogy az várható volt, az elődjével teljesen szakított a modell, és inkább a terepjárós értékek felé húzódva, alaposan felértékelt tulajdonságokkal futott be.

Az EMP2-es platformra alapuló, vagyis a 308-cal közös padlólemezen megalkotott crossover elődjénél 8 centiméterrel hosszabb, mégis átlagosan 100 kilóval könnyebb. A hosszúság és a magasság körülbelül azonos maradt, viszont a 22 centiméteres hasmagasság terepjárósabb összhatást biztosít.

A végső formaterv persze azért nagyot ugrott a sorozatgyártás irányába a 2014-es Párizsi Autószalonon bemutatkozott Quartz koncepcióhoz képest, de számos érdekes megoldást tudott így is átmenteni a 3008. A kerekded első generációhoz képest igazán újnak hatnak az éles formák, amelyekbe apró gyémántként vegyülnek a LED-es fényszórók. A határozottabb, izmosabb felépítés sokkal jobban megdobogtatja majd a férfi vásárlók szívét – az erősítésre pedig szükség is lesz az időközben alaposan telítődött kompakt crossover szegmensben.

Belül az utasok a 62 mm-rel nagyobb, összesen 2,675 méteres tengelytáv áldásos előnyét élvezhetik a 24 mm-rel hosszabb hátsó lábtér okán. Emellett az oldalsó szélesség elöl 17, hátul 4 mm-rel nőtt, miközben a kisebb hasznos magasság dacára 36 mm-rel nagyobb a fejtér is. Emellett a csomagtartó is növekedett: 90 literes gyarapodás után kellemes, 520 literes térfogat fogad, amelyet a hátsó ülések ledöntésével 1,58 köbméterre növelhetünk.

A puszta méreteken felül az avantgárd kialakítás is meggyőzőnek hat. Az új 3008-ban ünnepli világpremierjét a Peugeot i-Cockpit névre hallgató műszercsoport-együttesének második generációja. A hangzatos név egy 12,3 colos központi kijelzőt takar, amelyet a vezető az igényeinek megfelelően ötféle nézet szerint szabhat kedvére – szériában. Az új megjelenítő szebb felbontást és folyékonyabb mozgásokat ígér, miközben átláthatóbban tárja elénk az információkat. A láthatóság az alacsonyabbra beszerelt, alul-felül ellaposodó, még kisebb kormánykerék jelenlétével fokozódott.

A rendszer mellé kérhetünk 8 colos központi érintőképernyőt is, amely az elődjénél jobban és gyorsabban reagál. Ez alatt hat, zongorabillentyűt mintázó kapcsolót találunk, amellyel a rendszer főbb funkciót érhetjük el igazán stílusos formában, alább pedig a klíma és a hifi legszükségesebb vezérlőinek is jutott hely – hőfokot például továbbra is csak az érintőképernyővel állíthatunk.

A csúcstechnika sem marad el: a vezetési segédrendszerek arzenálja mellett 360 fokos kamerarendszert, vezeték nélküli mobiltöltőt, online 3D-s navigációt, AndroidAuto és Apple CarPlay funkciót, valamint kulcsnélküli rendszerrel láblendítéses, elektromos csomagtérajtó-nyitást is kaphatunk felár ellenében. A sorozatgyártású autók történelmében először az audiorendszer megalkotásáról a Focal francia audiocég gondoskodik – a feláras rendszer 10 hangszórót, egy mélynyomót és egy 12-csatornás erősítőt foglal magában. Az összteljesítmény 515 Watt, amelyhez kristálytiszta hangzást ígérnek a mérnökök.

A motortérben nincs újdonság, feltéve, ha ismerjük a Peugeot 3008 három-, és négyhengeres turbómotorokból álló kínálatát – melynek itt már az összes tagja megfelel az Euro 6.1-es károsanyag-kibocsátási előírásoknak. A belépőt a feltöltött, háromhengeres 1,2-es benzines jelenti, amelynek 130 lóerős teljesítményét hatfokozatú kézi váltó vagy szintén hatgangos, vadonatúj bolygóműves automata továbbíthatja az első kerekek irányába. Felette ül az 1,6-os turbómotor 165 lóerővel és kizárólag automatával.

Dízelfronton még gazdagabb a választék. Az 1.6 BlueHDi 100 és 120 lóerővel nyit – előbbi robotizált, ötfokozatú váltóval, utóbbi pedig hatos kézi vagy automata egységgel. A kétliteres kiadás emeli a tétet: kézi váltóval 150, automatával pedig 180 lóerőt továbbítva az első kerekekhez. Bizony, egyelőre az összes verzió elöl hajt – a terepes szükségleteket a 2008-hoz hasonlóan egy speciális csomag igyekszik kielégíteni, amely többcélú abroncsokat, lejtmenet-vezérlőt és különböző természeti viszonyoknak megfelelően állítható menetstabilizálót tartalmaz.

A PSA francia sochaux-i gyárában készülő vadonatúj 3008-ra azonban még várnunk kell: a nagyközönség előtt a típus csak az októberi Párizsi Autószalonon ünnepli a premierjét, az első példányok pedig csak ezt követően, a hónap végén érkeznek meg a kereskedésekbe.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark