Friss turbómotorral mutatkozott be a vadonatúj Mazda CX-9

Nyomtatás

A Mazda Európában már kizárólag az új irányvonala szerint épült modelleket kínálja, és természetesen a többi piacon is ugyanez a célja. Ehhez kerültek még egy lépéssel közelebb a japánok, méghozzá a vadonatúj CX-9 bemutatásával. A Los Angeles-i Autószalonon leleplezett hétüléses óriás immár az utolsó csavarig a Mazda legújabb filozófiája szerint készült.

A formaterv tekintetében túl nagy meglepetést nem okoz a hatalmas SUV, noha azt mindenképpen érdemes megállapítani, hogy még ilyen arányok mellett is jól mutat a KODO formanyelv. Az 5065 mm hosszú CX-9 esetében még nagyobb hangsúlyt kapott a krómkeretes hűtőrács, ami ezúttal is látványosan játszik össze a LED-es fényszórókkal.

Egy ekkora autó esetében nem egyszerű azt a könnyedséget produkálni, amit a legújabb Mazdáktól megszokhattunk, de a körülményekhez képest így is sikerült a legtöbbet kihozniuk a formatervezőknek. Hátul is ismerős vonásokkal találkozhatunk, habár a fénytesteket összekötő krómcsík alá került márkajelzés kissé megkavarja az összképet. A jól eltalált arányok mellett a hátsó légterelő, és a minimum 18, maximum 20 colos felnik is növelik a dinamizmust – már ha beszélhetünk ilyesmiről ebben a kategóriában.

Ezek után talán már nem meglepő, hogy az utastérben is a megszokott elemekből építkezik az óriás: leginkább a frissített Mazda6 ugorhat be a középkonzolra és a műszerfalra pillantva, de a kormány illetve a kezelőszervek is a kisebb testvérekből érkeztek – akárcsak a multimédiás rendszer. A felhasznált anyagok minősége azonban a képek alapján akár a középkategóriás finom matériáinak szintjét is felülmúlhatja, ezzel már-már a prémiumok szegmensébe emelve a CX-9-et.

Mindezt ráadásul olyan opciók erősítenek tovább, mint a 12 hangszórós Bose audiorendszer, a nappa bőrkárpit és a különleges, japán rózsafa betétek. Sőt, a vásárlók akár egy 4,6 colos TFT megjelenítőt is kérhetnek a műszeregységbe, mely kiváló minőségben képes a legfontosabb információkat a sofőr elé varázsolni. A gyáriak egyébként azt ígérik, hogy még a leghátsó sorban is elegendő helyet kínál a hétszemélyes CX-9, ami az óriási méreteket tekintve nem is elképzelhetetlen – a Kia Sorento és a Hyundai Grand Santa Fe szintjét azonban biztosan hozza majd az azoknál közel 30 centivel hosszabb Mazda.

Ezen a ponton azt hiszem ideje tisztázni, hogy a CX-9 sajnos nagy valószínűséggel ezúttal sem érkezik majd meg Európába, ugyanakkor számunkra is tartogathat érdekességet, méghozzá a motorháztető alatt. A japánok ugyanis a Mazda6-ból már ismert 2,5 literes szívómotort turbósították, mely a későbbiekben akár az európai modellekben is megjelenhet. A gyáriak ezzel egy sokak által kedvelt hagyományt rúgtak fel, ugyanakkor a teljesítmény és a nyomaték növelése érdekében muszáj volt feltöltőt alkalmazniuk.

Ha már az erőnél tartunk: a CX-9 turbómotorja 230 lóerőt és 420 Nm-es csúcsnyomatékot biztosít a sofőr számára, melyet hatfokozatú automataváltón keresztül juttat el az első kerekekhez, de felárért természetesen összkerékhajtás is elérhető lesz. Mindez 38 paripával és 184 Nm-rel jelent többet, mint a szívó változat esetében – ezt a többletet pedig szívesen látnánk az európai modellekben is.

A CX-9 fő piaca egyébként Észak-Amerika, ahol jövő tavasztól lesz elérhető a vásárlók számára, de később természetesen több országban is megjelenik majd. Európába nagy valószínűséggel az új generáció sem jut majd el, noha az újdonság szinte minden szempontból megfelelne az itthoni igényeknek is, legyen szó minőségről, külcsínről vagy éppen hatékonyságról – a kategória iránti kis kereslet azonban megpecsételheti a sorsát.




Hozzászólások  

 
#1 2015-11-20 18:03
Valahol azt írták hogy a magasabb oktánszámú amerikai üzemanyaggal 252 le. Ha jól emlékszem a 87-essel 230 és a 92-essel 252...
Idézet
 

Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark