2018. Június 19., Kedd

Frissitve:03:37:41

Hátsókerékhajtással lett olcsóbb a Lamborghini Huracán

Nyomtatás

Ami a Gallardónál néhány éve még méregdrága limitált széria volt, az most az őt váltó Huracán esetében kedvező alternatíva. Hátsókerékhajtást kapott a Lamborghini kisebbik sportautója, de a motort sem hagyták érintetlenül a tervezők – ráadásként pedig a legolcsóbb belépőt kínálja a márka világába.

Lamborghini Huracán LP580-2: a teljes név már árulkodik. A kettes szám a hátsókerékhajtásra utal, amely időnként visszatérő újdonságként jelentkezik a mind a négy kereküket hajtó Lambók sorában, miközben az 580 a V10-es szívómotor teljesítményére utal. A kimondottan a vezetés szerelmeseinek készülő modell azonnal felismerhető az új lökhárítókról, de a 19 colos, kimondottan a típushoz fejlesztett Pirelli PZero abroncsokkal felszerelt kerekek is változást jelentenek.

Az 5,2 literes, V10-es szívómotor 580 lóerős teljesítménye és 540 Nm nyomatéka visszalépést jelent, hiszen az összkerékhajtású Huracán alapverziója ennél 30 lóerővel többet tudott felmutatni. Ugyanakkor az első kerekek hajtásának elhagyásával 33 kilogrammal könnyebb lett a modell, ráadásul a hajtáslánc súrlódási ellenállása is csökkent.

Az üresen 1389 kilós modell 3,4 másodperces 0-100-as sprintjére így sem lehet panasz, igaz, ennek kivitelezéséhez jól tapadó aszfaltot kell találni. A 200-ig tartó száguldás álló helyzetből 10,1 másodpercig tart, a végsebesség pedig 320 km/h. Hatékonyság terén a 11,9 l/100 km-es vegyes fogyasztási átlag nem kiemelkedő, de egy ilyen kaliberű sportautónál ennyi még belefér a képbe. Az összkerekes verzió egyébként 6 decivel kér többet teljesen visszafogott gázpedállal, viszont még a 200-as gyorsulásban is előrébb van 2 tizeddel.

Az átalakított hajtáshoz egyébként továbbfejlesztett futómű, áthangolt, még jobb kormányzási rendszer (felár ellenében változó áttétellel), valamint áthangolt menetstabilizáló tartozik. A hétfokozatú duplakuplungos váltó változtatás nélkül került át az izmosabb testvérből, mint ahogy a karosszéria és az alapok is teljesen megegyeznek. Csak összehasonlításképp: a Huracán LP580-2 torziós merevsége 50 százalékkal nagyobb a Gallardo LP 550-2 értékénél. A fékek változatlanok: elöl például 365 mm-es belső hűtésű acél tárcsákba harap nyolc dugattyú. A hátsó tengelyen, ahol a tömeg 60 százaléka van, 356 mm-es tárcsákat és négydugattyús fékeket találunk.

Végére pedig a jó hír: az LP580-2 jelentősen, mintegy 20 ezer euróval olcsóbb négykerékhajtású testvérénél, így még kedvezőbb belépőt biztosít a márka világába. Ez egy exkluzív világ, amelyet az is bizonyít, hogy ez az összeg nettó 46,5 millió forint, tehát alsó hangon 60 millió forintot kell összegyűjtenünk ahhoz, hogy magyar rendszámos vadonatúj Lamborghinink lehessen.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark