Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Sokáig vártak a premierjével, de végre megérkezett az új Jaguar XF kombi változata, azaz a Sportbrake. Az elődjénél visszafogottabb megjelenés jóval modernebb technikát takar.

Könnyebb, kisebb, mégis nagyobbA sikeresnek mondható Jaguar kombik második generációja érkezett meg az újdonság személyében, amely (ha csak kis előnnyel is, de) Európában hamarosan átveszi szedán testvérétől a stafétabotot az eladások tekintetében. A modell elkészítése során hagyományos receptúrát követtek a britek: a hátsó ajtótól számítva mindent lecseréltek és szép nagy puttonyt kerítettek a kombinak. Az új hátsó lámpák LED-es világítása az F-Type-ra emlékeztet – és más tekintetben is hangsúlyozzák a fejlesztők, hogy a dinamika nem változott, csak a praktikum bővült.

Így 1,7 köbméteres tér fogad - galériaHa már praktikum: az elektromos csomagtérnyitás itt is széria, szükség esetén pedig elektromosan lenyitható vonóhorog is rendelkezésre áll. A hátsó légrugózás ugyancsak alapfelszereltség a kombi esetén, így nehezebb pakkokkal is vízszintesen áll majd a modell – mindezt opcionálisan adaptív lengéscsillapítással is kiegészíthetjük az első tengelyen. Újdonság a hatalmas panorámatető opciója, amely 1,6 négyzetmétert foglal el az utasok feje felett. Ha már opciók: kiegészítők teljes választékát is bemutatták a modellhez, amely minden igényt igyekszik kielégíteni.

A hatalmas panorámatető is újdonságAz elődhöz képest nagyobb lett a láb- és a fejtér, miközben a csomagtartó alapból már 565 literes (+55 l). Ez az ülések ledöntésével kereken 1,7 köbméteresre hizlalható. Összességében egyébként 6 mm-rel rövidebb a modell, ám a tengelytáv 51 mm-rel 2,96 méteresre hízott, ami egyébként megegyezik a szedán adatával. A légellenállási együttható 0,29. A tömeg is jelentősen csökkent: konkrét adattal nem szolgált a gyártó, de a szedánból kiindulva legalább egy mázsásra tehető a fogyókúra.

Belül egyébként a négyajtós modell kialakítása fogad, így például a folyamatosan továbbfejlesztett, mára már egészen kiváló infotainment rendszer, valamint a személyre szabási lehetőségek, kényelmi és vezetést segítő opciók armadája. A Land Rovernél már megismert aktivitás kulcs itt is megtalálható az opciós listán, amely lehetővé teszi, hogy az autó eredeti kulcsát bent hagyjuk és a sportolás/strandolás közben csak egy gumi karpánt legyen rajtunk.

A motorpalettát a szedántól örökli a kombi, így a beszállót a kétliteres dízelmotor átdolgozott kiadása jelenti 163 lóerővel és hatfokozatú kéziváltóval. Felette 180 lóerővel, szériában automataváltóval érkezik az egység izmosabb kiadása, amely összkerékhajtással is elérhető. A sort ugyanezen egység kétlépcsős turbófeltöltéssel erősített, 240 lóerős verziója folytatja, kizárólag összkerékhajtással. Ez a verzió 6,7 másodperces 0-100-as sprint mellett 5,8 l/100 km-es fogyasztást ígér.

Efelett a 300 lóerős háromliteres V6-os található kizárólag hátsókerékhajtással. A 700 Nm-es dízel segítségével 6,6 másodperc alatt megvan a szokásos gyorsulás, a vegyes fogyasztás pedig csupán 5,7 l/100 km. A benzines paletta nem ilyen szövevényes: itt egy kétliteres turbómotort találunk 250 lóerővel, hátsókerékhajtással (a 8-as ZF-féle automata itt is széria), 365 Nm nyomatékkal és 6,8 l/100 km-es fogyasztási adattal.

A modell a szeptember Frankfurti Autószalonon esedékes premiert követően az év végéig megérkezik hazánkba. Az árakra addig várni kell, de a szedánból kiindulva a 163 lóerős, kézi váltós verzió lesz a legkedvezőbb, listaáron 13 millió forint alatt (egészen gazdag alapfelszereltséggel). Az izmosabb modellek 15 és 19,5 millió forint körül indulnak, de mindezt hatalmas kedvezményekkel enyhíti a forgalmazó. A 20+ millió forintos dízel csúcsváltozat esetén akár 4 millió mínuszt is elkönyvelhetünk, de már az alapmodellnél is kétmillió feletti a kedvezmény mértéke – a szedán esetén így a beszálló 9,5 millió forint.

Kommentek