2018. Június 22., Péntek

Frissitve:07:21:32

Helyszűke nélkül – a Jaguar XF Sportbrake megérkezett

Nyomtatás

Sokáig vártak a premierjével, de végre megérkezett az új Jaguar XF kombi változata, azaz a Sportbrake. Az elődjénél visszafogottabb megjelenés jóval modernebb technikát takar.

A sikeresnek mondható Jaguar kombik második generációja érkezett meg az újdonság személyében, amely (ha csak kis előnnyel is, de) Európában hamarosan átveszi szedán testvérétől a stafétabotot az eladások tekintetében. A modell elkészítése során hagyományos receptúrát követtek a britek: a hátsó ajtótól számítva mindent lecseréltek és szép nagy puttonyt kerítettek a kombinak. Az új hátsó lámpák LED-es világítása az F-Type-ra emlékeztet – és más tekintetben is hangsúlyozzák a fejlesztők, hogy a dinamika nem változott, csak a praktikum bővült.

Ha már praktikum: az elektromos csomagtérnyitás itt is széria, szükség esetén pedig elektromosan lenyitható vonóhorog is rendelkezésre áll. A hátsó légrugózás ugyancsak alapfelszereltség a kombi esetén, így nehezebb pakkokkal is vízszintesen áll majd a modell – mindezt opcionálisan adaptív lengéscsillapítással is kiegészíthetjük az első tengelyen. Újdonság a hatalmas panorámatető opciója, amely 1,6 négyzetmétert foglal el az utasok feje felett. Ha már opciók: kiegészítők teljes választékát is bemutatták a modellhez, amely minden igényt igyekszik kielégíteni.

Az elődhöz képest nagyobb lett a láb- és a fejtér, miközben a csomagtartó alapból már 565 literes (+55 l). Ez az ülések ledöntésével kereken 1,7 köbméteresre hizlalható. Összességében egyébként 6 mm-rel rövidebb a modell, ám a tengelytáv 51 mm-rel 2,96 méteresre hízott, ami egyébként megegyezik a szedán adatával. A légellenállási együttható 0,29. A tömeg is jelentősen csökkent: konkrét adattal nem szolgált a gyártó, de a szedánból kiindulva legalább egy mázsásra tehető a fogyókúra.

Belül egyébként a négyajtós modell kialakítása fogad, így például a folyamatosan továbbfejlesztett, mára már egészen kiváló infotainment rendszer, valamint a személyre szabási lehetőségek, kényelmi és vezetést segítő opciók armadája. A Land Rovernél már megismert aktivitás kulcs itt is megtalálható az opciós listán, amely lehetővé teszi, hogy az autó eredeti kulcsát bent hagyjuk és a sportolás/strandolás közben csak egy gumi karpánt legyen rajtunk.

A motorpalettát a szedántól örökli a kombi, így a beszállót a kétliteres dízelmotor átdolgozott kiadása jelenti 163 lóerővel és hatfokozatú kéziváltóval. Felette 180 lóerővel, szériában automataváltóval érkezik az egység izmosabb kiadása, amely összkerékhajtással is elérhető. A sort ugyanezen egység kétlépcsős turbófeltöltéssel erősített, 240 lóerős verziója folytatja, kizárólag összkerékhajtással. Ez a verzió 6,7 másodperces 0-100-as sprint mellett 5,8 l/100 km-es fogyasztást ígér.

Efelett a 300 lóerős háromliteres V6-os található kizárólag hátsókerékhajtással. A 700 Nm-es dízel segítségével 6,6 másodperc alatt megvan a szokásos gyorsulás, a vegyes fogyasztás pedig csupán 5,7 l/100 km. A benzines paletta nem ilyen szövevényes: itt egy kétliteres turbómotort találunk 250 lóerővel, hátsókerékhajtással (a 8-as ZF-féle automata itt is széria), 365 Nm nyomatékkal és 6,8 l/100 km-es fogyasztási adattal.

A modell a szeptember Frankfurti Autószalonon esedékes premiert követően az év végéig megérkezik hazánkba. Az árakra addig várni kell, de a szedánból kiindulva a 163 lóerős, kézi váltós verzió lesz a legkedvezőbb, listaáron 13 millió forint alatt (egészen gazdag alapfelszereltséggel). Az izmosabb modellek 15 és 19,5 millió forint körül indulnak, de mindezt hatalmas kedvezményekkel enyhíti a forgalmazó. A 20+ millió forintos dízel csúcsváltozat esetén akár 4 millió mínuszt is elkönyvelhetünk, de már az alapmodellnél is kétmillió feletti a kedvezmény mértéke – a szedán esetén így a beszálló 9,5 millió forint.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark