Hibrid hajtáslánc és 7 ülés: bemutatkozik az európai Honda CR-V

Nyomtatás

Miközben Európa-szerte, vagyis hazánkban is még javában árulják a Honda CR-V negyedik generációját, amely immár 2012 óta kapható, Amerikában már több, mint egy éve, 2016 végén bemutatkozott a vadonatúj CR-V. Várható volt, hogy előbb-utóbb Európába is eljut a kedvelt családi modell ötödik szériája, és úgy látszik, hogy mostanáig kellett várnunk, a Honda ugyanis bejelentette, hogy a jövő héten, a Genfi Autószalonon prezentálja a várva-várt típust.

A korábbi híreknek megfelelően komoly újdonságokat, például hibrid hajtásláncot és akár hétüléses kialakítást hoz az ötödik generációs európai Honda CR-V. Természetesen a formák szintén újak, mégpedig kívül-belül, azonban az autó azonnal beazonosítható, vagyis klasszikus CR-V maradt. Belül főként a két 7 colos digitális kijelző jelzi az új idők szelét – alaposan átalakult tehát a japánok büszkesége. A CR-V mind a tengelytáv, mind pedig a külső-belső méretek terén nagyobb lesz a jelenlegi szériánál, állítólag a helykínálat kategóriaelső lesz, ráadásul a jelenleg is óriási csomagtartó még tovább növekszik.

Opcionálisan megjelenik a csomagtér padlójából kihajtható hátsó üléssor, vagyis immár akár hét személy szállítását is lehetővé teszi a Honda szabadidőmodellje, akárcsak a legnagyobb ellenfél, a Nissan X-Trail. A Honda azt ígéri, hogy felnőttek is elférnek majd a praktikusan kialakított harmadik üléssorban, aminek állítólag megközelíthetősége is a kategória legjobbja lesz.

A hajtásláncokat illetően fontos újdonság, hogy az új CR-V az első európai Honda szabadidő-autó, amihez hibrid hajtásláncot kínál a márka. Ez a modellváltozat a Honda által fejlesztett Intelligent Multi Mode Drive (i-MMD) rendszerre épül, ami egy Atkinson-ciklusú, kétliteres, benzines erőforrást és két villanymotort foglal magában. Az i-MMD nélkülözi a hagyományos váltót, a nyomatékot fix áttételű erőátvitel továbbítja a kerekekhez. A másik hajtást, vagyis az 1,5 literes benzines VTEC turbómotort is kiváló teljesítmény és fogyasztás jellemzi, erejét hatfokozatú manuális váltó, vagy extraként egy fokozatmentes CVT egység továbbíthatja a kerekek felé.

A benzines és a hibrid kivitel alapváltozata egyaránt elsőkerékhajtású, de mindkettő megrendelhető a Honda legújabb összkerekes hajtásláncával. A Real Time AWD névre keresztelt, intelligens vezérlőegységgel irányított rendszer a sajtóanyag szerint komoly terepképességekkel ruházza fel a CR-V-t, különösképpen, hogy a szabad hasmagasság 38 mm-rel megnövekedett: a benzines, összkerekes CR-V szabad hasmagassága 208 mm, ami több, mint régen, de nem kategóriaelső.

A vadonatúj Honda CR-V első, 1.5 VTEC TURBO motorral felszerelt példányai 2018 őszén érkeznek a magyarországi kereskedésekbe, míg a hibrid 2019 elejére várható; az árazás egyelőre nem ismert.

Dízelmotor állítólag egyáltalán nem lesz az új CR-V kínálatában. További információkat és a végleges gyári képgalériát csak a jövő heti genfi premiert követően kapunk az európai CR-V új generációjával kapcsolatban.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.