2018. Június 19., Kedd

Frissitve:03:37:41

Hibriderő – bemutatkozik a vadonatúj Toyota Auris

Nyomtatás

A Toyota szinte a semmiből jelentette be nemrég, hogy a Genfi Autószalonon bemutatják a vadonatúj Aurist, amely természetesen minden tekintetben felülmúlja majd az elődjét. A japánok egyelőre csak kívülről mutatták meg nekünk az autót, de már így is rengeteg érdekes információt osztottak meg az új kompaktról, ami természetesen hibrid változatban is elérhető lesz.

Az Auris természetesen a japánok legfrissebb, és egyben végre valamivel bevállalósabb formanyelvét kapta meg, aminek köszönhetően kifejezetten dinamikus képet fest. Elöl a hatalmas hűtőrács és az óriási, érdekes formájú – természetesen akár teljesen LED-es – fényszórók vonzzák magukra a figyelmet, míg hátul a látványosan hajlított lemezek és az ugyancsak izgalmas fényszórók csábítják az érdeklődőket. Mindezt a kéttónusú fényezés, a szélesen terpesztő kerékjárati ívek és a látványos keréktárcsák fokozzák tovább.

Az újdonság a Toyota TNGA platformjára épül, aminek köszönhetően könnyebb és merevebb lett elődjénél. Teljes hosszában négy centiméterrel lett hosszabb az új Auris (4315 mm), és ugyanennyivel növekedett tengelytáv is (2640 mm) – míg az első túlnyúlás két centivel rövidebb, a hátsó ugyanennyivel hosszabb lett. A magasság 2,5 centivel csökkent (1435 mm), a szélesség pedig 3 centivel nőtt (1790 mm), így nem csak a formák, de maga a kiállás is dinamikusabb lett – ráadásul a tömegközéppont is lejjebb került, ami a multilink hátsó felfüggesztéssel együtt élvezetesebb vezethetőséget ígér.

Az utastérről egyelőre nem osztottak meg sem fotókat, sem információkat nem osztottak meg gyáriak – akárcsak a C-HR első bemutatója alkalmával –, de szinte biztosak lehetünk benne, hogy modern és minőségi megoldásokra számíthatunk. Ellenben a motorpalettáról már árulkodtak a japánok, még ha az összes információ egyelőre nem is áll rendelkezésre.

Az alapot az 1,2 literes turbós benzinmotor jelenti majd, és immár kétféle hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz majd az Auris. A gyengébbik egy 1,8 literes benzines és egy elektromotor párosából áll majd és 122 lóerővel kínál nyugodt és kiemelkedően hatékony viselkedést, míg az erősebbik egy kétliteres benzinmotor és természetesen egy villanymotor párosából hoz ki 180 lóerőt azok számára, akik dinamikusabb képességeket szeretnének, miközben persze a gazdaságos működés is biztosított. Sajnos több részletet egyelőre nem tudunk, de már ennyiből sem nehéz kitalálni, hogy az új Auris igazán ígéretes lesz. Természetesen amint újabb információk érkeznek, arról rögtön beszámolunk majd Önöknek.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark