2018. Június 19., Kedd

Frissitve:03:37:41

Jellegzetes egyediség – bemutatkozik a Volvo XC40

Nyomtatás

Múlt héten ugyan már kiszivárgott, de így is kíváncsian vártuk a Volvo XC40 mai bemutatóját, amiből végre minden részletre fény derült – vagy legalábbis majdnem minden részletre. A svédek kifejezetten büszkék az új modelljükre, ami nem véletlen, hiszen az autó olyanokat hozott a kompakt crossoverek szegmensébe, amelyek eddig nem voltak megszokottak.

Az XC40 a 40.1 koncepció formáit ültette át sorozatgyártásba, és ahogyan a külső megjelenésért felelős főtervező fogalmazott, az újdonság az XC90 és XC60 modelleknek inkább csak unokatestvére, mint édestestvére – célozva ezzel arra, hogy a svédek célja nem az volt, hogy lemásolják a nagyobb típusokat, hanem sokkal inkább egy sajátos stílusú négykerekűt szerettek volna megalkotni, amely természetesen magán viseli a Volvo jellegzetes elemeit.

Ez pedig kétségtelenül sikerült nekik: egyszerű, mégis látványos vonások, morcosan előrebillenő orr, hátul meredeken emelkedő övvonal és kompakt méretek jellemzik az autót. Thor kalapácsa természetesen jelen van, de az sem ragaszkodik már a merőleges vonalakhoz. A hátsó lámpa szintén hozza a jellegzetes fényeket, az egész formáját tekintve azonban mégis egyedi, az egyik leginkább részletgazdag elem pedig kétségtelenül a C-oszlop, ahol rengeteg vonal fut össze tökéletes harmóniában – az XC40 vérbeli Volvo, mégis egyedi személyiség. Az újdonság a svédek első modellje, ami a vadonatúj CMF platformjukra épül.

Az utastérben is hasonló a helyzet, hiszen a mostanra már jól ismert, függőleges tájolású érintőképernyős multimédiás rendszer, a kormány, a digitális műszerfal és sok egyéb részlet is ismerős lehet, ám a mérnökök ügyesen alkalmazták ezeket a megoldásokat a kisebb térben is, ezzel ismét egy otthonos környezetet alkotva. Azt természetesen mondanunk sem kell, hogy technológiai megoldások tekintetében mindent a nagyobb testvérektől örökölt az XC40, így mindenféle okostelefonos csatlakozást és egyéb trükköt ismer az autó.

Ezeknél azonban jóval büszkébbek a praktikumra a svédek: mindennek megvan a maga helye az autóban. Az ajtókból a műszerfalra helyezték a főhangszórókat, ezzel hatalmas ajtózsebeket biztosítva, de a mobiltelefonnak is megvan a maga helye a vezetéknélküli töltéssel karöltve – és akkor a könyöklőbe helyezett kiüríthető szemetesről még nem is beszéltünk.

Az anyaghasználatra is kiemelten figyeltek a mérnökök, így csak finom matériákkal találkozhatunk belül, ráadásul a lábtér szöveteit látványos színekben is kérhetjük, amik az ajtóbetéteken is visszaköszönnek, ezzel még a fekete borítások mellett is jó hangulatot varázsolva. Természetesen a nagytestvérekben megismert vezetéstámogató és biztonsági asszisztensek is elérhetőek lesznek az XC40-hez.

Egyelőre csak a többi Volvo modellből ismerős 2-literes, négyhengeres hajtásláncokat mutatták be, melyek közül első körben a 247 lóerős benzines T5 és a 190 lóerős dízel D4 lesz elérhető. Előbbi egyébként 350 Nm-es csúcsnyomatékot, 7,3 literes vegyes fogyasztást és 6,5 másodperces 0-100-as sprintet ígér, míg a dízel vonatkozó adatai 400 Nm, 5,1 l/100 km és 7,9 szekundum.

Később egy hibrid és egy teljesen elektromos kivitel is érkezik, és az XC40 lesz az első Volvo, amelyben az új fejlesztésű háromhengeres motorok is bemutatkoznak majd. Utóbbiak közül a T3 jelű benzines jelenti majd a beszállót: 156 lóerőt biztosít majd, és csak hatos manuális váltóval és elsőkerékhajtással lesz elérhető – az izmosabb egységekhez automata és összkerékhajtás is elérhető lesz.

A Volvo az XC40-nel együtt egy új értékesítési koncepciót is bemutatott, melynek lényege, hogy az interneten keresztül választhatják ki új autójukat a vásárlók, és egy egyszerű kattintással máris az övék lehet két évre, egyszerű havidíjas fizetési rendszerben – arról nem szól a fáma, hogy a két év lejárta után mi történik, de nyilván lehetőség lesz megvásárolni az autót, vagy egyszerűen visszaadni és egy újabbat kérni. Az új program neve Care by Volvo, és egyelőre csak a kiválasztott piacokon lesz majd elérhető, amiben hazánk valószínűleg nem lesz benne.

Az újdonság gyártása novemberben kezdődik meg a Volvo belgiumi gyárában, és nem sokkal később a kereskedésekbe is megérkezik majd – de a rendelési lehetőség természetesen már mostantól adott. Alig várjuk, hogy megérkezzenek az első példányok hazánkba is, hogy kipróbálhassuk, valóban képes-e megreformálni a prémium kompakt crossoverek szegmensét az autó.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark