Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Múlt héten ugyan már kiszivárgott, de így is kíváncsian vártuk a Volvo XC40 mai bemutatóját, amiből végre minden részletre fény derült – vagy legalábbis majdnem minden részletre. A svédek kifejezetten büszkék az új modelljükre, ami nem véletlen, hiszen az autó olyanokat hozott a kompakt crossoverek szegmensébe, amelyek eddig nem voltak megszokottak.

Egyszínű is lehet a tető - galériaAz XC40 a 40.1 koncepció formáit ültette át sorozatgyártásba, és ahogyan a külső megjelenésért felelős főtervező fogalmazott, az újdonság az XC90 és XC60 modelleknek inkább csak unokatestvére, mint édestestvére – célozva ezzel arra, hogy a svédek célja nem az volt, hogy lemásolják a nagyobb típusokat, hanem sokkal inkább egy sajátos stílusú négykerekűt szerettek volna megalkotni, amely természetesen magán viseli a Volvo jellegzetes elemeit.

Ez pedig kétségtelenül sikerült nekik: egyszerű, mégis látványos vonások, morcosan előrebillenő orr, hátul meredeken emelkedő övvonal és kompakt méretek jellemzik az autót. Thor kalapácsa természetesen jelen van, de az sem ragaszkodik már a merőleges vonalakhoz. A hátsó lámpa szintén hozza a jellegzetes fényeket, az egész formáját tekintve azonban mégis egyedi, az egyik leginkább részletgazdag elem pedig kétségtelenül a C-oszlop, ahol rengeteg vonal fut össze tökéletes harmóniában – az XC40 vérbeli Volvo, mégis egyedi személyiség. Az újdonság a svédek első modellje, ami a vadonatúj CMF platformjukra épül.

Jellegzetes, mégis egyedi - galériaAz utastérben is hasonló a helyzet, hiszen a mostanra már jól ismert, függőleges tájolású érintőképernyős multimédiás rendszer, a kormány, a digitális műszerfal és sok egyéb részlet is ismerős lehet, ám a mérnökök ügyesen alkalmazták ezeket a megoldásokat a kisebb térben is, ezzel ismét egy otthonos környezetet alkotva. Azt természetesen mondanunk sem kell, hogy technológiai megoldások tekintetében mindent a nagyobb testvérektől örökölt az XC40, így mindenféle okostelefonos csatlakozást és egyéb trükköt ismer az autó.

Ezeknél azonban jóval büszkébbek a praktikumra a svédek: mindennek megvan a maga helye az autóban. Az ajtókból a műszerfalra helyezték a főhangszórókat, ezzel hatalmas ajtózsebeket biztosítva, de a mobiltelefonnak is megvan a maga helye a vezetéknélküli töltéssel karöltve – és akkor a könyöklőbe helyezett kiüríthető szemetesről még nem is beszéltünk.

Hatalmas ajtózsebek, színes betétek - galériaAz anyaghasználatra is kiemelten figyeltek a mérnökök, így csak finom matériákkal találkozhatunk belül, ráadásul a lábtér szöveteit látványos színekben is kérhetjük, amik az ajtóbetéteken is visszaköszönnek, ezzel még a fekete borítások mellett is jó hangulatot varázsolva. Természetesen a nagytestvérekben megismert vezetéstámogató és biztonsági asszisztensek is elérhetőek lesznek az XC40-hez.

Egyelőre csak a többi Volvo modellből ismerős 2-literes, négyhengeres hajtásláncokat mutatták be, melyek közül első körben a 247 lóerős benzines T5 és a 190 lóerős dízel D4 lesz elérhető. Előbbi egyébként 350 Nm-es csúcsnyomatékot, 7,3 literes vegyes fogyasztást és 6,5 másodperces 0-100-as sprintet ígér, míg a dízel vonatkozó adatai 400 Nm, 5,1 l/100 km és 7,9 szekundum.

Világos szín is van - galériaKésőbb egy hibrid és egy teljesen elektromos kivitel is érkezik, és az XC40 lesz az első Volvo, amelyben az új fejlesztésű háromhengeres motorok is bemutatkoznak majd. Utóbbiak közül a T3 jelű benzines jelenti majd a beszállót: 156 lóerőt biztosít majd, és csak hatos manuális váltóval és elsőkerékhajtással lesz elérhető – az izmosabb egységekhez automata és összkerékhajtás is elérhető lesz.

A Volvo az XC40-nel együtt egy új értékesítési koncepciót is bemutatott, melynek lényege, hogy az interneten keresztül választhatják ki új autójukat a vásárlók, és egy egyszerű kattintással máris az övék lehet két évre, egyszerű havidíjas fizetési rendszerben – arról nem szól a fáma, hogy a két év lejárta után mi történik, de nyilván lehetőség lesz megvásárolni az autót, vagy egyszerűen visszaadni és egy újabbat kérni. Az új program neve Care by Volvo, és egyelőre csak a kiválasztott piacokon lesz majd elérhető, amiben hazánk valószínűleg nem lesz benne.

Az újdonság gyártása novemberben kezdődik meg a Volvo belgiumi gyárában, és nem sokkal később a kereskedésekbe is megérkezik majd – de a rendelési lehetőség természetesen már mostantól adott. Alig várjuk, hogy megérkezzenek az első példányok hazánkba is, hogy kipróbálhassuk, valóban képes-e megreformálni a prémium kompakt crossoverek szegmensét az autó.

Kommentek