2017. Július 27., Csütörtök

Frissitve:08:34:07

Komfortzónán belül – a Škoda Karoq megérkezett

Nyomtatás

Még csak pár hónapja indult be igazán a Škoda Kodiaq gyártása, és máris új SUV modellel érkezik a cseh márka. A Karoq a Yeti nyomdokaiba lépve a Volkswagen Tiguan és a Seat Ateca testvéreként igazi kompakt modellként áll rajthoz, formailag is eltávolodva két társától – igaz, extravagáns részletek nélkül.

A Karoq 4382 mm hosszú, 1841 mm széles és 1605 mm magas teste alatt 2638 mm-es tengelytávot találunk, amivel méret tekintetében az Ateca nyomdokaiba lép, ám a valamivel kockásabb jellegű tetővonal és a jobb térkihasználás mégis nagyobb belsőt eredményez. Ezt bizonyítja alapból 521, a hátsó ülések ledöntésével pedig 1630 literes csomagtartó – amivel az Atecát valamennyivel felül is múlja a típus.

Az opcionális VarioFlex hátsó ülésekkel a csomagtartó térfogata 479 valamint 588 liter között változtatható. A VarioFlex rendszer három különálló hátsó ülést jelent, amelyek egyenként mozgathatók, állíthatók vagy akár ki is vehetők – ekkor a kompakt szabadidő-autó 1810 literes rakterű furgonná alakul.

Belül újonnan tervezett műszerfal kapott helyet, ami egy magasabb felső és egy keskenyebb alsó szakaszra oszlik – az elválasztás különösen az első utasülés előtti nagyméretű felületeken figyelhető meg jól. A műszerfal díszbetétei az első ajtók kárpitjain folytatódnak. A négy nagy szellőzőnyílás is függőleges elrendezésű, akárcsak a központi kijelző két oldalán a kezelőszervek kapcsolói. A LED belső világítás jelentős szerepet kapott a belső térben. A négy ajtó kárpitjainak felső részében egészen vékony világító csíkokat rejtettek el a tervezők, amelyek folytatódnak a műszerfalon is. A vezető 10 árnyalat közül választhat, és a fényerőt is szabályozni tudja. Emellett korszerű kapcsolódási képességekkel rendelkező központi rendszer, valamint digitális műszercsoport is megtalálható az extralistán, a vezetői segédrendszerek lassan kötelező gazdag arzenálja mellett.

Hajtásláncok terén a Volkswagen csoport ismerői nem találkoznak újdonsággal. Benzinesek közül az egyliteres, háromhengeres turbómotor nyitja a sort 115 lóerővel, majd az új fejlesztésű, 150 lóerős 1.5 TSI Evo folytatja, miközben dízelfronton az 1.6 és 2.0 TDI közül válogathatunk 115-150-190 lóerős szinteken. A hatfokozatú kézi váltót felár ellenében hat- vagy hétfokozatú duplakuplungos automatára cserélhetjük, és bizonyos erőforrásokhoz összkerékhajtás is kérhető.

A Karoq forgalmazás 2017 második felében indul, ezt követően pedig folytatódik a Škoda SUV/crossover offenzívája: a csehek a kiskategóriában is indítanak új modellt és érkezik majd a Kodiaq kupé változata is.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark