2017. Szeptember 20., Szerda

Frissitve:09:26:28

Kompakt örömök – a BMW M2 bemutatkozik

Nyomtatás

Miközben a BMW M3/M4 minden egyes generációval gyorsabbá válik, a sportkompakt kategória határai kitolódtak. Erre válaszképp a bajorok bemutatták az M2-t, amelyet méltán gondolhatunk a korábbi M3 kupék örökösének.

Ne feledjük, érzésre néhány évvel ezelőtt még az E46-os M3 Coupé beérte 343 lóerővel, nem akármilyen örömöket osztva ki tulajdonosának. Erre megérkezett a pimasz kis M2, és rögtön 370 lóerővel tör borsot az autórajongók egyik álmának orra alá. A tökéletes recepten ráadásul nem változtatott: hátsókerékhajtású, sperrdiffis orrmotoros kupé ő is, amely négy főnek helyet szorít kompakt, ezáltal könnyű testében. Köszöntsük hát a BMW-t, amely a legelőkelőbb helyet foglalja el az ár/gyorsaság/élvezet mátrixban.

Az 1-es M Coupé utódjának tekinthető modell megőrizte az előd arányait, így már kiállásáról azonnal felismerhető. Az erősen megnövelt első-hátsó nyomtáv masszív kiállást biztosít, miközben az agresszíven élesre vágott lökhárítók szintén kiemelik az M2-t a szerényebb 2-es kupék közül. A sorhatos turbómotor dallamai a nagytestvérhez hasonlóan kettős duplacsöves kipufogóból törnek elő. Már csak egy kis hátsó légterelő, tekintélyes méretű fékek, 19 colos kovácsolt alumínium keréktárcsák, valamint Michelin Pilot Super Sport abroncsok, és már kész is a látvány, amely a kompakt méretek dacára kétségtelenül magáért beszél.

Belül már kevesebb újdonságot találunk, igaz, az M4-hez viszonyítva durvább bőrkárpitozás szabását speciálisan ehhez a modellhez módosították a tervezők, így megkapjuk az M logót is az ülésekbe. Ha már ülések: sokan még örülhetnek is, hogy a nagytestvér kagylósított alkalmatosságai helyett is szimpla sportüléseket kapunk, hiszen ezek szélesebbek és tapasztalatink szerint jobban személyre szabhatóak. Emellett az opcionálisan elérhető szénszálas betétek, valamint a feláras automataváltó egyedi előválasztó karja változtathat a szokványosnak mondható hangulaton.

De nem is kell semmilyen figyelem-elterelés, ha egyszer van nekünk egy friss fejlesztésű turbóbmotorunk. Az M2 gépteteje alatt a bajorok N55 kódnéven ismert háromliteres, soros hathengeresének továbbfejlesztett verziója bújik meg. Az öblös erőforrást egy turbó lélegezteti, melynek köszönhetően 6500-as fordulaton 370 lóerős teljesítmény jelentkezik, ami mellé alapból 465 Nm nyomaték társul (elképesztő módon 1400-tól egészen 5560-as fordulatszámig), amit overboost funkció növelhet átmenetileg 500 Nm-re.

A széria hatfokozatú kézi váltóval ez 4,4 másodperces 0-100-as gyorsulási értéket eredményez, amelyből a nagyobb modellektől örökölt opcionális hétfokozatú, duplakuplungos váltó további egy tizedet fűrészel le. Nem csak gyorsaságban tündököl az automatizált szerkezet: az alapból 8,5 literes vegyes fogyasztási adatot 7,9 l/100 km-re csökkenti le. Pedig egy valamit nem mondhatunk el róla: 75 kilós plusz tömege miatt minden csak nem könnyű, pedig kézi váltóval 1,5 tonnánál is könnyebb az M2.

De nem csak ez az alkatrész közös: az alumínium első-hátsó tengelyek, valamint futómű alkatrészek szintén az M3/M4 párosból érkeztek meg ide. Az M-es elektrohidraulikus kormányzás, valamint az akár 100 százalékosan is zárni képes, elektromosan vezérelt aktív differenciálmű is tőlük érkezett. Neki és a teljesítménynek köszönhetően kimondottan nehéz dolguk lesz a 265 mm széles hátsó abroncsoknak. A 245 mm-es első papucsok fokozott igénybevételéről pedig az elöl négydugattyús, hátul kétdugattyús úszónyerges fékrendszer is gondoskodhat.

A végsebességet alapból elektronika limitálja 250 km/h-ban, de felárért az M Driver’s Package ezt 270 km/h-ra tolja fel, hogy kifuthassa magát az M2 a Nordschleife egyenesében a Döttinger Höhénél. Hogy aztán a zöld pokolban végül mit mutat a stopper, azt egyelőre nem tudtuk meg, de meg lennénk lepve, ha a mérges kis kupé jelentősebb lassabb kört futna a 8 perces határba lazán beleférő M4-nél.

Ez pedig azért is nagy szó, mert az eddig kiszivárgott információk alapján mintegy 54 ezer eurós indulóárral számolhatunk az autó hazájában, ami 18 ezer eurós, vagyis 5,7 millió forintnyi mínuszt jelentene a nagytestvérekkel összehasonlítva. Nem akarunk jóslásokba bocsátkozni, de mindezen értékekre alapozva Magyarországon hozzávetőlegesen 17 millió forintos induló árral kalkulálhatunk az M2-nél. Ez persze rengeteg pénz, de adott összegért ennyi élményt és a hétköznapokban is ilyen jól használható ’csomagot’ csak kevesek kínálnak.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark