Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Land Rover Range Rover családjának legújabb tagjaként egy rövid időre a Velar vette át a legmodernebb testvérnek járó címet. Azonban az angolok nem sokáig hagyták ezt ennyiben, ugyanis bemutatták a frissített Range Rover Sportot, amely nem csak a külső és az utastér tekintetében újult meg, hanem a hajtáslánc-kínálat terén is – megérkezett a konnektorról tölthető hibrid kivitel, és még gyorsabb lett az SVR változat.

Talán a külcsín az egyetlen, ahol a kevésbé hozzáértők számára nem egyszerű felismerni a frissített változatot, pedig az átrajzolt lökhárítók, a mátrix LED-es első fényszórók és az új – egyébként a Velarra hajazó – grafikával érkező hátsó lámpatestek kívülről is árulkodnak. Ezek mellett az új mintával érkező hűtőrács és a friss felnik is újdonságot jelentenek.

Részleteiben sokat változott, az összkép viszont maradt

Digitális forradalom - galériaEzeknél azonban jóval szembetűnőbbek az utastér változtatásai, ahol szintén a Velar által bemutatott újdonságokat vonultatja fel a frissített Range Rover Sport. A leglátványosabb újítást a középkonzolon fedezhetjük fel, ugyanis bekerült az autóba a Touch Pro Duo multimédiás rendszer, ami azt jelenti, hogy a 10 colos érintőképernyő mellé bekerült még egy tapicskolható megjelenítő, amely akárcsak a Velarban, két tekerőkapcsolóval kiegészülve jó pár funkciónak átvette a helyét – beleértve a rádiót és a klímát is.

Összesen "30 hüvelyknyi" kijelző

Kézlendítéssel nyithatjuk a tetőablakotMindemellett a műszerfalat is egy 12 colos kijelzőre cserélték, amely minden fontos információt képes megjeleníteni, akárcsak az új head-up kijelző. A minőség természetesen továbbra is a csúcson van, és olyan opciókat kaptunk meg a frissítéssel, mint a kabin levegőjét ionizáló rendszer, ami kiszűri a káros anyagokat, vagy éppen a gesztusvezérléssel irányítható tetőablak – és akkor a modern vezetéstámogató és biztonsági extrákról még nem is beszéltünk. A Range Rover Sport tehát minden téren felzárkózott a Velarhoz, így akinek kiemelten fontosak a modern megoldások, ismét gondban lehet, hogy melyik Range Rovert válassza.

Megérkezett a márka első konnektoros hibridje is

A konkurensekéhez hasonló képességekkelEz a probléma ugyanakkor gyorsan megoldódhat, ha a belső és külső mellett a hajtásláncból is a legmodernebbet szeretné valaki, ugyanis a frissített Range Rover Sport lemezei alatt bemutatkozott a márka első konnektoros hibridje – az új nómenklatúra szerint P400e jelöléssel. Az alapot a JLR 2-literes négyhengeres benzinese adja, méghozzá 300 lóerővel. Ehhez csatlakozik a váltóba épített elektromotor, amely 116 tagú ménessel segíti a méretes test mozgatását. Az összteljesítmény így 404 lóerő, a csúcsteljesítmény pedig 640 Nm, amivel az autó 6,7 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h-s tempót, végsebessége pedig 220 km/h – tisztán elektromosan egyébként 137 km/h-ig tud gyorsulni.

Az elektromotor egyébként egy 13,1 kWh-s akkumulátorból nyeri az energiát, ami a gyáriak szerint 51 kilométeres tisztán villanyos hatótávra elegendő – tapasztalataink alapján ez a valóságban inkább 35-40 km lesz. A felöltés a Range Rover által kínált fali töltővel 2 óra 45 percet vesz igénybe, míg hagyományos kábelen keresztül akár 7,5 óráig is eltarthat. A vegyes fogyasztás a túlzó európai normák szerint 2,8 liter 100 kilométerenként – teletöltött akkumulátorral.

Látványban is odapakol az ötliteres csúcsverzió

Igazi nehézbombázó az SVRA motorpaletta másik nagy újdonságát az SVR változat 5-literes V8-asának felpaprikázása jelenti. A méretes szerkezet már eddig is 550 lóerőt és 680 Nm-es csúcsnyomatékot kínált, de a mérnököknek ezt is sikerült 25 lóerővel és 20 Nm-rel megfejelniük, így ezentúl 575 tagú ménessel és 700 Nm-es csúcsnyomatékkal garázdálkodhatnak majd a tulajdonosok – mindez 4,5 másodperces 0-100-as sprintet és 283 km/h-s végsebességet szavatol. Néhány külső újítást is kapott az SVR, mint például a karbon-kompozit motorháztető és a nagyobb légbeömlők.

Sport vagy Velar? Így már nehéz a kérdésA motorpaletta benzines felén egyébként az új 2-literes, négyhengeres egység 300 lóerővel kínálja majd magát, míg a 3-literes V6-os 340, míg az 5-literes 525 tagú ménessel áll jót magáért – így tehát ezen a fronton is történtek változások. A dízelpalettán egy 2-literes, egy 3-literes és egy 4,4 literes szerkezet szerepel továbbra is.

A frissített Range Rover Sport tehát minden szempontból megújult, amivel ismét a legnépszerűbb tagja lehet modellcsaládjának, noha a Velar bemutatkozásával bizonyára sokan megelégednek majd a kisebb modellel is.

Kommentek