Kupéként is vérpezsdítő - íme, a Mercedes-AMG GLC Coupé 43 4MATIC

Nyomtatás

A Mercedes-Benz GLC Coupé tavasszal mutatkozott be a nagyközönség előtt, és ahogyan az várható volt, most végre megérkezett az AMG jelzést viselő kivitel is. A csillagosok kisebbik terepkupéja egy az egyben megkapta a hagyományosabb testvérének legdinamikusabb hajtásláncát, ami természetesen ezúttal is a 43-as jelzést kapta meg.

A recept a megszokott: az autó lelkét a 43-as hajtáslánc képezi, ami egy 3-literes, biturbós V6-os benzinmotorból, egy 9-sebességes bolygóműves sport automataváltóból és a sportosra hangolt, hátsókerék-orientált 4MATIC összkerékhajtásból áll (a nyomatékelosztás 31-69 százalék az első-hátsó tengely között). Az erőforrás a testvérmodellekhez hasonlóan 5500-6000/perc között 367 lóerőt és 2500-4500/perc között 520 Nm-t bocsát a sofőr rendelkezésére, ami a hatékony hajtásláncnak is köszönhetően sportautós menetteljesítményeket garantál.

A kategóriában relatíve könnyűnek számító GLC mindössze 4,9 másodperc alatt képes abszolválni a 0-100 km/h-s sprintet, ami példamutató eredmény, akárcsak a 250 km/h-s korlátozott végsebesség – ne feledjük, nem egy ’normális’ autóról, hanem egy relatíve magas építésű SUV modellről beszélünk! Ezzel egyébként papíron pontosan ugyanazt tudja a GLC 43, mint a nagy ellenlábas, a BMW X4 M40i. Ugyanakkor alapjait tekintve a Mercedes négykerekűje modernebb, hiszen az X4 még a hamarosan nyugdíjba vonuló jelenlegi X3-as megoldásait használja, míg a GLC csak nemrég mutatkozott be.

Az is biztos, hogy az ördögi hangszín, valamint a gázelvételek és váltások során keményen visszadurrogó sportkipufogó a GLC Coupé esetében is adott lesz, főleg az ötállású üzemmódválasztó Sport, és még inkább Sport+ helyzetében. Viszont a vérpezsdítő hangot kiélvezve bizton állíthatjuk, hogy jócskán el fog szállni a fogyasztás, hiszen a 367 lóerős ikerturbós V6-os szereti a benzint – akkor is, ha a gyárilag megadott 8,3 l/100 km-es vegyes fogyasztás igencsak kedvezőnek hangzik. A valóságban készüljünk inkább bő másfélszer ekkora étvágyra, de a hangélmény és a nagyon komoly menetteljesítmények bőven kárpótolnak a magasabb fogyasztásért.

Persze az AMG ’light’ változathoz nem csak komoly hajtáslánc, de méltó körítés is jár. Széria például az alaposan átdolgozott, teljesen új első tengellyel szerelt légrugós, adaptív AMG RIDE CONTROL futómű 3-állású szabályozhatósággal, a direktebb kormánymű, a 3-állású ESP, az óriási, elöl 360, hátul pedig 320 mm átmérőjű féktárcsákkal operáló AMG fékrendszer, valamint a 19 colos kerékszett - opcionálisan 20 colos kerekeket is kérhetünk. Kívül-belül nem hiányozhatnak az AMG-s kiegészítők, s kibővített AMG csomag is jár, számos sportos részlettel. Minden más azonban marad, beleértve a rendkívül hosszú extralistát is.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark