2018. Június 19., Kedd

Frissitve:03:37:41

Máris hivatalos képeken az idén érkező varonatúj Porsche 911

Nyomtatás

Alig telt el néhány nap mióta a Porsche bemutatta a jelenleg futó 911-es legújabb, és egyben utolsó frissített változatát a GT3 RS képében, a németek máris megosztottak velünk néhány hivatalos fotót és információt a még idén bemutatkozó vadonatúj generációról – persze mielőtt bárki megörülne, csak egy alaposan álcázott prototípusról van szó.

A szinte már szériaérett prototípust ugyan tetőtől talpig matricázás fedi, azt hiszem különösebb kockázat nélkül megállapíthatjuk, hogy akárcsak eddig, a Porsche mérnökei ezúttal sem kívántak forradalmian belenyúlni a legendás formákba, és ezt persze nagyon is jól tették. A változások ezúttal is evolúciósak lesznek, de biztosak lehetünk benne, hogy a modernebb összhatás nem marad majd el.

Ugyanígy a részletekkel kapcsolatban sem voltak túl bőbeszédűek, de azért 911-es palettáért felelős vezető, August Achleitner azért ejtett néhány sokatmondó szót az autóról, méghozzá az elektromos hajtással kapcsolatban. Azt már korábban tisztázták a németek, hogy még jó ideig nem lesz tisztán elektromos 911-es, ugyanakkor a vezető szavaival élve a villanymotor „egy lehetőség lehet valahol a palettán”. Ezzel nyilvánvalóan egy konnektoros hibrid változatra célzott, ami a pletykák szerint 480-490 lóerős összteljesítménnyel és több mint 750 Nm-es csúcsnyomatékkal érkezhet majd meg, de jó eséllyel csak 2020 után.

Az úriember azt is megígérte, hogy mint a Porsche kínálatának szíve, a 911-ben mindig lesz majd kormány – utalva ezzel arra, hogy a különböző asszisztens rendszerek ellenére a pilóta mindig kézben tarthatja majd az irányítást, ha úgy akarja. Persze felmerült az a kérdés is, hogy mi lesz akkor, ha már elkerülhetetlen lesz a változás: erre azt a választ adta a vezető, hogy a 911 egyike lesz az utolsó autóknak, amit magunk vezethetünk majd. Ezek után természetesen kiemelte Achleitner úr, hogy a most érkező, 992 kódon érkező generáció a valaha volt legjobb 911 lesz – nem meglepő módon.

A különböző források szerint jóval izmosabbak lesznek majd az új 911-esek. A Turbo S például majd’ 60 lóerővel lehet majd izmosabb, ami 640 tagú ménest jelentene, míg a sima Turbo ugyanennyit erősödve 600 lóerővel gazdálkodhatna – ezek persze nem hivatalos adatok. A 992 egyébként az MMB platform továbbfejlesztett változatát használja majd, aminek köszönhetően ledobhat majd magáról néhány kilót az elődhöz képest – főleg a több alumínium és nagy szilárdságú acél használata okán. Az utastérben az új Panamera megoldásai köszönhetnek vissza, de természetesen sportosabb formában.

A bemutatóra jó eséllyel az őszi Párizsi Autószalonon kerül majd sor, méghozzá a sima Carrera és a Carrera S változatokkal. Addig is azonban élvezzük még ki a jelenlegi generáció szépségeit, beleértve például az elképesztő képességekkel megáldott GT2 RS-t, vagy az élőben csak jövő hónapban bemutatkozó frissített GT3 RS-t, ami jó eséllyel az utolsó szívómotorral leleplezett 911 lesz.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark