2017. Január 23., Hétfö

Frissitve:09:55:03

Mesterhármas? - Divat, Toyota C-HR és Király Vikor

Nyomtatás

A NUBU exkluzív divatbemutatója és Király Viktor koncertje által színesített program keretében, a Marie Claire Fashion Days előestéjén, a Várkert Bazárban megrendezett Toyota C-HR Fashion Night-on mutatta be új modelljét a jelenlévő közel ötszáz vendégnek, közöttük fontos üzleti partnereknek, a média képviselőinek és a hazai közélet ismert szereplőinek a Toyota. Az esti igazi meglepetése ugyanakkor az volt, hogy a Toyota felajánlott egy vadonatúj C-HR-t, és a modell márkanagyköveti szerepét Király Viktornak, aki korábban elsőként próbálhatta ki az autót hazánkban.

Genfben már láthattuk tavasszal, de teljes valójában mégis csak nyáron leplezte le a Toyota a vadonatúj C-HR crossovert, amely most hazánkba is megérkezett. Az extravagáns formákkal ellátott hibrid crossover magához méltó módon, egy divatbemutatót felvezetve mutatkozott be.

A csütörtök este, 19:30-tól kezdődő esemény kapcsán, amelyen a NUBU exkluzív divatbemutatója mellett Király Viktor is fellép, számos hazai híresség is jelezte részvételét, ami jól mutatja, milyen széles kört szólít meg a világ vezető autógyártójának új modellje. Egyedülálló érdekesség, hogy a Toyota kiemelt partnerei és flottaügyfelei, illetve a hazai divat-, zenei- és színházi világ ismert szereplői mellett korlátozott számban ugyan még jegyváltás ellenében is érkeztek a premierre.

A világ legnagyobb és leginnovatívabb autógyártója, a Toyota jól ismert modelljeinek megbízhatóságáról, a környezetbarát hibrid, konnektoros hibrid és üzemanyagcellás hidrogén meghajtásról, valamint forradalmi, jövőbemutató technológiáiról, prémium márkánkkal, a Lexussal ellentétben ugyanakkor a Toyotát korábban kevesen azonosították a divattal és a trendteremtő dizájnnal. Az új C-HR, minden idők talán legszebb Toyotája ugyanakkor a merész, lenyűgöző dizájnt a legfejlettebb meghajtási láncokkal és technológiákkal ötvözve új, hihetetlenül izgalmas korszakot nyit a vállalat életében” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák hazai kommunikációjáért felelős vezetője.

Hihetetlen, még most sem térek magamhoz. Nagyon örültem, amikor korábban, mint később megtudtam, Magyarországon elsőként, kipróbálhattam a Toyota C-HR-t. Az autó már első pillantásra nagyon tetszett, ráadásul életemben először vezettem hybrid autót, ami azonnal meggyőzött, különösen mert már korábban is foglalkoztatott a környezetbarát autóra váltás gondolata. Dinamikus, jól néz ki kívül-belül, zseniális benne a JBL audiorendszer ami nekem zenészként különösen fontos, ráadásul hybrid, mondtam is, hogy ez bizony kéne, azt azonban álmomban sem gondoltam volna, hogy a Toyota felajánl nekem egy ilyen autót. Nagyon boldog vagyok!” – mondta Király Viktor.

Már az eddigi visszajelzések, és a kategóriateremtő modellt övező nem mindennapi várakozás alapján is nyilvánvaló, hogy a vadonatúj C-HR új ügyfelek széles körét szólítja meg a Toyota számára, akiket kiválóan reprezentál a Toyota C-HR Fashion Night-on exkluzív bemutatót tartó prémium NUBU divatmárka, és az est fellépő sztárvendége, az idehaza, és egyre inkább nemzetközi szinten is rendkívül népszerű és elismert Király Viktor” – teszi hozzá Varga Zsombor.

Mi pedig ehhez mi mást adhatunk még, mint a száraz tényeket – az alábbiakban az újdonság bemutatása következik, immár magyar árakkal.

A Toyota C-HR egy egészen különleges szereplő a piacon, hiszen kompakt méretei mellett igencsak extrém formavilágot kapott kívül és belül egyaránt, miközben a gyáriak legfrissebb, hibrid autók számára is tökéletes TNGA nevű padlólemezére épül. Ezekkel a tulajdonságokkal pedig viszonylag egyedülálló, noha – ahogyan az előbb már említettem – méreteit tekintve rengeteg ellenfele van. Talán éppen ezek okán fogott valamivel vastagabban a ceruza a japánok kezében.

Az újdonság mindössze kétféle motorváltozatban érhető el. A gyáriak 1,2 literes turbós benzinese 116 lóerőt kínál, melyet alapáron 6-fokozatú kézi váltó juttat el az első kerekekhez, de felárért automata és összkerékhajtás is elérhető. A másik elérhető hajtáslánc a Priusból érkező hibrid rendszer, melyben egy 1,8 literes benzines egység játszik össze egy kisebb elektromotorral, ezzel 122 lóerőt biztosítva a sofőrnek.

Nézzük azonban az árakat: a normál benzinessel 5 ezer forinttal 6 millió alatt beszállhatunk a C-HR-be a leggyengébb, Live felszereltségi szinten, de már ehhez is jár LED-es nappali menetfény, automata fényszóró, USB bemenet, bluetooth kihangosító, sávelhagyásra figyelmeztető jelzés, sőt, adaptív tempomat is. Az eggyel magasabb, Active szint már 800 ezerrel drágább, és jár hozzá táblafelismerő, esőérzékelő, elsötétedő belső tükör, 17 colos könnyűfém keréktárcsák, kétzónás klíma és érintőképernyős multimédiás rendszer is.

A következő, Dynamic szint még 520 ezerrel borsosabb – így pedig már 7.315.000 forintnál járunk –, és ezért a pénzért az előzőeken túl már kék hangulatfényt, szintén kék díszbetéteket, ülésfűtést, deréktámaszt, és különböző látványos díszítőelemeket kapunk. Itt jön be a képbe a félmilliós Comfort és a 360 ezer forintos LED csomag, mely az alacsonyabb felszereltségekhez nem elérhető, és míg előbbi keresztirányú forgalomfigyelőt, kulcsnélküli rendszert, holttérfigyelőt, parkolórendszert, fűthető kormányt és automatikusan behajló külső tükröket, addig utóbbi természetesen teljesen LED-es fényszórókat kínál.

A legdrágább, Executive szinten már 7,665 millióba kerül a C-HR, és akkor még mindig csak az 1,2-es benzinesről beszélünk. Ezért a pénzért már jár a Comfort csomag – amivel egyébként máris jobban járunk, mintha az előző felszereltséghez pluszban rendelnénk meg –, bőrülések és a kék betétek helyett bronzszínű megoldások. Csak ehhez a felszereltséghez kérhető összkerékhajtás is 770 ezer forintért, de ahhoz kötelezően meg kell rendelnünk az 550 ezer forintos automataváltót is – utóbbi a többi szinthez is elérhető. Mindez annyit jelent, hogy a minden extrával teletömött 1,2-es C-HR több mint 10,1 millió forintba kerül, amiben különleges metálfény és JBL hangrendszert és navigációt tartalmazó Prémium csomag is van 240, illetve 540 ezer forintért.

Most pedig ideje megnézni, hogy mennyivel kerül többe a hibrid variáns, mely alapból csak a második felszereltségi szinttől érhető el. A 122 lovas verzió egységesen 1,13 millióval kerül többe, de ne feledjük, ebben már benne van az automataváltó, így a valós különbség 580 ezer forint. Mindenesetre a legdrágább C-HR így majdnem 10,7 millió forintba kerül, amiért már minden ellenlábas elérhető, de márkán belül is van kiváló alternatíva, elég, ha a hibridként, minden extrával megtömve is mindössze 400 ezerrel drágább RAV4-et említjük.

Mindenesetre nagyon várjuk, hogy Király Viktor után mi is átvehessük egy C-HR kulcsait, és megvizsgálhassuk, hogyan teljesít a modell szigorú tesztünkön.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark