Minőségi ugrás – itt az új Dacia Duster

Nyomtatás

A Dacia már régen jelentkezett új modellel, ám a Franfkurti Autószalonra ezúttal az egyik legfontosabb típusuk utódját hozzák el, méghozzá az új generációs Duster képében. A Renault tulajdonában lévő román gyártó minden beleadott az újdonság esetében, ami már első ránzésére is látszik.

A sajtóanyag továbbra is igencsak szűkszavú, így gyakorlatilag a külső és belső formákon kívül semmit nem árultak el a gyáriak. A Dacia ügyesen egyensúlyozott a teljesen új megoldások és az evolúciós fejlődés határán: elöl egyértelműen látszik a rokonság, ahogyan profilból és az összkép tekintetében is összetéveszthetetlen az új Duster, ugyanakkor mégis egy sokkal modernebb és látványosabb autóval találjuk szembe magunkat.

Elöl új, divatos hűtőrács, LED-es nappali menetfényekkel rendelkező lámpatestek és mutatós, ezüstszínű betétek biztosítják a divatos megjelenést, habár az olcsóbb verziók esetében bizonyára jóval egyszerűbb megoldásokkal kell majd megbarátkoznunk. Az alapforma maradt a régi, de az olyan elemek, mint például az első kerékjáratok mögötti műanyag betétek, vagy az ajtók alján végigfutó, majd a hátsó kerékjárati ívben végződő élek kifejezetten jól mutatnak.

A legnagyobb változást hátul tapasztalhatjuk, ami nem csoda, hiszen az előző generációt itt érte a legtöbb kritika. A Dacia ezúttal szögletesebb, négyzetformájú, mutatós grafikával rendelkező fényszórókkal látta el a Dustert, ami kétségtelenül izgalmasabbá tette a megjelenést. Hátra is került néhány plusz él, és a rendszám környékét is látványosabbra szabták a mérnökök, míg az ezüstszínű betétek hátul sem maradtak el, a típusfeliratot pedig az elődöktől örökítette tovább az újdonság.

Az utasteret teljes egészében újratervezték a gyáriak, aminek köszönhetően divatosabb formák és jobb minőségű anyagok kerültek a Dusterbe. Ennél is fontosabb azonban az, hogy megoldódni látszik az előd egyik legnagyobb hibája, ugyanis a mérnökök végre jóval feljebb helyezték a multimédiás rendszer kijelzőjét, ezzel jobban láthatóvá és kényelmesebben kezelhetővé téve azt. A Dacia kedvelőinek az eddig nem rendelhető digitális klíma is feltűnhet, amely modernebb megjelenésével szintén sokat dob a hangulaton – akárcsak az új műszerfal.

A motortérben bizonyára a Renault erőforrásaival találkozhatunk majd, akárcsak eddig, és természetesen ezentúl is elérhetőek lesz összkerékhajtású változatok. Extrák terén is sokat fejlődik az autó: kulcsnélküli rendszer, tolatókamera és egyéb opciók is elérhetőek lesznek. Az újdonságról természetesen még a piaci beveztés előtt megtudhatunk majd minden információt, azonban egyelőre be kell érnünk a képekkel.




Hozzászólások  

 
#1 Szabó János 2017-09-12 16:54
Autómata váltó nem lesz.. én nagyon szeretem..
Idézet
 

Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark