Nagy kaliber – bemutatkozott az Opel Insignia Grand Sport kombi verziója

Nyomtatás

Itt nincs új a nap alatt, legalábbis elnevezés tekintetében: változatlanul Sports Tourer néven érkezett meg az új generációs Insignia kombi változata. A modell elődjéhez képest minden téren előrébb lépett, így joggal kaphatja meg a valaha készült legjobb Opel címet.

Az itt már alaposan kitárgyalt szedánhoz képest alaphelyzetben, a kalaptartóig pakolva 30 literrel nagyobb, összesen 520 literes a sportosabbra váltó új Insignia kombi csomagtartója – épp mint elődje. Viszont a 40:20:40-es arányban ledönthető hátsó ülésekkel 1638 literes teret teremthetünk, ami 108 literes bővülést jelent – egyben pedig a hátsó tér növekedését takarja. Minden más változás a generációváltás számlájára írható, például a közel 200 kilogrammos súlycsökkenés, amire nagyon is szüksége volt a típusnak. Teszi mindezt úgy, hogy a kombi 73 mm-rel hosszabb (4986 mm), mint elődje, ráadásul a tengelytáv 92 mm-rel lett nagyobb. Ennek hatására ledöntött üléseknél több mint két méter hosszú a hasznos rakodófelület.

Hajtásláncok tekintetében első- és összkerékhajtással is elérhető lesz az új Insignia Sports Tourer. A motortérben kizárólag turbómotorokat találunk, amelyekhez hatfokozatú kézi vagy vadonatúj nyolcsebességes automataváltót kérhetünk – utóbbit kezdetben kizárólag összkerékhajtással. A négykerékhajtás szintén új fejlesztés, és két elektromosan vezérelt kuplunggal dolgozik. Új elektronikai rendszerek segítenek az áthangolt futóművekkel együtt a teljesítmény hathatós leadásában, a továbbfejlesztett adaptív lengéscsillapítás pedig még sokszínűbb rugózást ígér.

Alaphelyzetben egy új fejlesztésű, 1,5 literes négyhengeres turbómotort üdvözölhetünk a motortérben, amely 165 lóerőt és 250 Nm nyomatékot teljesít. Ennél izmosabb kiadásban 250 lóerővel érkezik a kétliteres turbómotor, amely összkerékhajtást és automataváltót is kap. A dízel kínálat a már ismert 1,6 és 2,0 literes új fejlesztésű egységeket hasznosítja, és kezdetben 110, 136 és 170 lóerős alternatívát kínál. Azonban ezek az egységek is jóval dinamikusabban és takarékosabban mozgatják majd az alapos fogyókúrán átesett modellt.

Miközben kívül helyenként egészen egyedi az új Insignia generáció megjelenése, belül egyértelműen követi az Opel új irányvonalát, így erősen a kistestvér Astrára hajaz. Ez nem baj, sőt, mi kimondottan szerettük a kompakt modell letisztult, de jó anyagokból építkező utasterét, így feltehetőleg az új Insignia esetében is ez lesz a helyzet. A modellben újdonság a szellőztethető ülések masszírozó funkciójának megjelenése. A székek az elődnél 3 centiméterrel mélyebben ülnek, kiemelve a modell sportosságát.

Emellett fűthető szélvédőt és szélvédőre vetített kijelzőt is kérhetünk, de beérhetjük az előttünk és középen található kivetítőkkel is, amelyek támogatják a legmodernebb kapcsolódási módokat. Ehhez csatlakozik itt is az Opel Onstar programja, amely a telefonunkon, alkalmazáson keresztül kínál széleskörű hozzáférést a modellhez, de közvetlen segítségnyújtást is kínál. Ha már segítség: az asszisztens rendszerek is fejlődtek, a hátsó keresztforgalom-figyelő például már 20 méterre lát, a sávtartó rendszer és az önfékező rendszer pedig már több helyről ismerős lehet. Emellett – ha már segédrendszerek – a kulcsnélküli rendszer támogatja a láblendítéses elektromos csomagtérajtó-nyitást, amely különösen hasznos, ha épp bevásárlásból, tárgyakkal a kezünkben közelítünk a kombihoz.

Az új Insignia Sports Tourer elsőként a márciusi Genfi Autószalonon teszi tiszteletét, majd ezt követően a nyár folyamán érkezik meg a kereskedésekbe.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark