Német-francia igáslovak - megjött az új Opel Vivaro/Renault Trafic páros

Nyomtatás

Az Opel és a Renault házasságából született kisbuszok, a Vivaro és a Trafic mind a mai napig nagy népszerűségnek örvendnek, noha már egy kissé öregecskének számítanak a piacon. Éppen ezért, most megérkeztek a már Genfben is várt újdonságok, és mind a németek, mind a franciák lehullatták a leplet a közös alapokra építkező nagyterűjük új generációjáról.

A külső tekintetében csak az első hűtőrácsnál, valamint a lökhárítóknál tetten érhető különbségek ellenére a két autó karaktere sokkal nagyobb eltérést mutat, mint az előző generáció esetében. Míg a Vivaro esetében az Opel a robosztusságot és az eleganciát hangsúlyozza a hűtőrács krómozott betéteivel, valamint az agresszívra húzott ködfényszórókkal, addig a Trafic esetében a fekete betétek és a jámbor tekintet lett a befutó, melyet a hatalmas emblémával dobtak fel a formatervezők.

A sziluett nem sokat változott, noha ezt nem is várjuk el ebben a kategóriában, de ettől függetlenül továbbra is könnyedén felismerhető a páros. Az autók oldalán található hangsúlyos törésvonallal - mely egyébként az Opel öröksége - némi dinamikát is próbáltak csempészni a kisbuszok formatervébe. További látványelemként megjelennek még a manapság már kötelező ledes nappali menetfények, melyek az első fényszórókban kaptak helyet.

A belső térről egyelőre semmilyen hivatalos információ nem érkezett, de abban biztosak lehetünk, hogy a konkurensekhez hasonlóan a német-francia párosban is jobb minőségű anyagokkal találkozhatunk majd. A kétféle karosszériaváltozat továbbra is megmarad, mely mindkét változatban 22 centiméterrel haladja meg az előző generáció méreteit. Már a normál verzió is közel öt méter hosszú, de a nyújtott variáns még ezt is meghaladja 40 centiméterrel. Ha mindez nem lenne elég, az autó magasságát illetően is van választási lehetőségünk.

A kizárólag 1,6 literes turbós, és duplaturbós, takarékosnak ígérkező dízelekkel - nagy valószínűséggel mindkét esetben két teljesítményszinntel - szerelt kisbuszok továbbra is többféle belső elrendezéssel lesznek elérhetőek. Kezdve a 9 üléssel szerelt személyszállítótól, egészen a duplakabinos kisáruszállító verzióig bárhogyan megrendelhetjük a Traficot vagy a Vivarót – pont, ahogyan az előző generáció esetében.

A Vivarót egyébként az angliai Luton városában fogják gyártani, míg a Renault újdonságát a Franciaországban található Sandouville-ben. Alig várjuk már, hogy a részletekről is beszámolhassunk Önöknek, de addig is be kell érnünk ezekkel a képekkel és adatokkal.




Hozzászólások  

 
#2 2014-03-19 10:02
Kisköbcentis dízel?
Nem az örök élet+3 nap ígérete.
Idézet
 
 
#1 SuperVortep7 2014-03-18 19:02
Jól néznek ki.Szebbek számomra sokkal,mint az új Tranzit.Remélem,megbízh atósággal sem lesznek hadilábon,mert a jelenlegi változatok eléggé problémásak voltak.
Idézet
 

Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark