Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Ahogy azt korábban vártuk, a Lamborghini nem habozott az Aventador felrázásával, és S utónévvel, minden részletében felfokozva hozta el állandó csúcsmodelljét. Némi erődoppingnál viszont sokkal több történt.

Nem sportmodell, hanem modellfrissítésAz Aventador S az SV modellel van közeli rokonságban, ami a megjelenésén is látszik. Az kövérebbre nőtt légbeömlők és az élesen megrajzolt légterelők még inkább felfokozott jellemmel vértezik fel az ikonikus Lamborghini formavilágot. Mindez nem csak a látványt, hanem az aerodinamikát is fokozza a hátsó diffúzorral együtt. A hátsó lökhárító hangsúlyos elemét képezi a kipufogóvég, amely három kimenetet foglal magában, melyekhez új fejlesztésű rendszer csatlakozik – az új kipufogó 20 százalékkal könnyebb elődjénél. Ez is hozzájárul ahhoz, hogy viszonylag barátságos 1575 kilogrammra tudták leszorítani a modell tömegét.

Könnyebb kipufogón át üvölt a V12

Továbbá a hátsó légterelő sebességtől és üzemmódtól függően három különböző állást kínál, különböző mértékben fokozva a leszorító erőt. Az Aventador S az első tengelyen 130 százalékkal több leszorító erőt termel, mint a frissítés előtt modell, de még impozánsabb a hátsó fertály adata, ami az előd négyszeresét jelenti.

Csak felül erősödött a motor - galériaHa eláruljuk az utónevet – LP 740-4 –, akkor a márka ismerői már sokat tudnak. A 6,5 literes szívó V12-es ezúttal 740 lóerő diadalát üvölti, amelyet hétfokozatú duplakuplungos váltó közvetít az összkerékhajtás felé. Miközben ez 40 plusz lóerőt jelent, a nyomaték nem változott: 5500-as fordulaton 690 Nm jelentkezik. A nagyobb számú ménes egyébként a szelepvezérlés és a szívórendszer átalakításából ered és egyértelműen a felsőbb fordulaszám-tartományban jelentkezik. Emellett a motor maximális fordulatát is felemelték a mérnökök 8350-ről 8500-ra.

Mindez 0-100-ra lefordítva 2,9 másodpercet eredményez, a végsebesség pedig a fokozott leszorító erő ellenére is impozáns, 350 km/h.

Teljesen átdolgozták a futómű rendszert és a négykerék-kormányzás is színre lépett

Az Aventador S a márka első modellje, amely négykerék-kormányzást kapott. Az új rendszer fokozza a modell fordulékonyságát alacsony és közepes tempónál, miközben fokozza a stabilitást nagyobb sebességű kanyarvétel esetén. Emellett a futóművet is megújították a mérnökök, a lengéscsillapítás sokszínűségét pedig mágneses folyadékkal biztosítják a kiválasztott üzemmódnak megfelelően.

Mindehhez vadonatúj, a modell számára fejlesztett Pirelli P Zero abroncsok is csatlakoznak, amelyek a kormányzási érzetet épp úgy fokozzák, mint a tapadás mértékét. Ha fékezni kell, akkor vadonatúj karbon-kerámia fékrendszer izzasztja meg a gumihengereket, hogy az Aventador szükség esetén mindössze 31 méter alatt megálljon 100 km/h-ról.

Belül digitális irányban történt előrelépés

Belül az új digitális műszercsoport jelent újdonságot, amely többféle elrendezést kínál a három gyári és az egy személyre szabható üzemmódnak megfelelően. Az Aventador S központi rendszere is fejlődött, amely már támogatja az Apple CarPlay-t és opcionálisan teljes telemetriát kínál.

A nem éppen hétköznapi modellhez nem éppen hétköznapi árcédula dukál, amely az Aventador S esetében kb. 87 millió forint – de akkor még az opcionális extrákról és az adókról nem kezdtük el beszélni.

Kommentek