Rocker – megjött a vagány Volkswagen T-Roc crossover

Nyomtatás

A rengeteg ízelítő és kedvcsináló után végre eljött a pillanat: a Volkswagen bemutatta legújabb SUV-ját, a T-Roc-ot. A németek korábban mintha nem szerettek volna igazán tudomást venni a crossoverek körüli őrületről, ám az újdonsággal sokat javíthatnak, hiszen a T-Roc képében nem csak egy divatos, hanem akár családi használatra is kiváló négykerekűt mutattak be a gyáriak – nézzük, mire képes.

Korábban már tudni lehetett, hogy a T-Roc a gyáriak MQB padlólemezére épül, és nagyjából a Golf méreteit ölti magára, de természetesen trendi, crossoveres formában. Ez olyannyira igaz lett, hogy hosszban kevesebb mint 2 centi a különbség a kompakt javára, míg széltében pontosan 2 centivel terjedelmesebb az SUV – tengelytáv tekintetében pedig szintén a Golfnál az előny 1,7 centivel. Mindez pontosan 4234 mm-es hosszt, 1819 mm-es szélességet és 1673 mm-es magasságot jelent a T-Roc esetében, amihez 2603 mm-es tengelytáv társul – az eggyel nagyobb Tiguan egyébként 25,2 centivel hosszabb.

Az ízelítő fotókból és a videókból a formákat már össze tudtuk legózni, és pont azt kaptuk amire számíthattunk: megjelennek a Volkswagen jellegzetes, letisztult formái, ám a tervezők azért bőven csempésztek izgalmakat is a megjelenésbe. Az élesre húzott, hűtőráccsal összejátszó lámpatestek, a főfényszórón kívül helyet kapó, különleges LED-es nappali menetfény – amely egyben az irányjelző is –, a motorháztető izmos domborításai és a hátsón az Arteonhoz hasonló, de a T-Roc esetében a fényszórókat is összekötő élek mind-mind jól mutatnak. Ráadásul a látványos fényezés, az eltérő színű tető és a króm díszlécek is ügyesen szállnak be a játékba. A képeken látható kék-fehér és sárga-fekete változatok is nagyon jól mutatnak.

Az utastérben is visszatérnek a Volkswagen ergonomikus megoldásai, de szerencsére itt is szem előtt tartották a jó hangulatot a tervezők, így kapunk színes, az autó külső fényezésével megegyező betéteket, a modern megjelenésről pedig a hatalmas, akár teljesen digitális műszerfal és a méretes, minden modern kapcsolódási formára képes érintőképernyős multimédiás rendszer gondoskodik. Természetesen már az alapverziókhoz is érintős egység jár majd, persze valamivel kisebb és kevésbé okos változatban.

A csomagtér alaphelyzetben 445 literes, ám a 60/40 arányban dönthető hátsó üléstámláknak köszönhetően akár 1,29 köbméteres is lehet, amely bőven elegendő egy átlagos család számára. A praktikum szempontjából is sokat ígérnek a németek, míg a minőség a Golfhoz hasonlóan kifogástalan lehet. A T-Rochoz természetesen a legmodernebb vezetéstámogató és biztonsági extrák is elérhetőek lesznek, melyek közül sokat már alapáron megkapunk majd. Ilyenek például a vészfékrendszer, a gyalogosfleismerő és a sávtartó is, de plusz pénzért adaptív tempomatot, tolatókamerát, dugóasszisztenst, fáradtságérzékelőt, parkolórendszert, automatikus távolsági fényszórót vagy akár holttérfigyelőt is rendelhetünk.

A személyre szabhatóság a Volkswagen szerint alapáron jár, ugyanis már a legolcsóbb verzióban is több mint 100 különböző funkciót állíthatunk be a saját szájunk íze szerint, kezdve a digitális kijelzőn át a világításon keresztül nagyjából minden apróságig. A beállítások ráadásul az alapján aktiválódnak, hogy melyik kulccsal nyitják az autót, így a család különböző tagjainak nem kell majd minden alkalommal hosszú percekig állítgatnia az autót.

A T-Roc kétféle stílusban lesz elérhető: a Sport és a Style változatok olyan részletekben térnek el, mint például a sötétített vagy teljesen áttetsző üvegezésű fényszórók, a színes belső betétek, a krómozott kipufogók, az alumínium pedálok vagy éppen a keréktárcsák, de ezeken kívül is több különböző elemmel találkozhatunk. A tetőt egyébként négyféle színben lehet majd megrendelni.

A T-Roc a Volkswagen jól ismert egységeivel érkezik, és egyelőre a  190 lóerős egységek jelenti majd a csúcsot – a 2-literes benzines és dízel verzió is elérhető lesz ezzel a teljesítményszinttel, kizárólag automata váltóval és összkerékhajtással. Benzines fronton tovább az 1,5 literes TSI jelenik meg 130 és 150 lóerős kivitelben, míg dízelek terén a 2-literes TDI 150 lóerős variánsa érkezik még a 190 lovas mellé. Ezek mellett belépőként érkezik majd az 1-literes, háromhengeres turbós benzines is 115 lóerővel, és az 1,6 literes dízel is beköszön szintén 115 tagú ménessel.

A Golfban alapmotorként szolgáló 85 lovas benzinest és 95 lovast dízelt tehát nem szerelik majd be a T-Roc-ba, de erősebb motorokkal később talán még találkozhatunk a kínálatban – a gyáriak állítólag komolyan gondolkodnak egy akár 300 lóerő feletti R változaton. Alapáron a 190 lóerős verziókat leszámítva manuális váltóval jön a T-Roc, de természetesen elérhetőek lesznek a fejlett DSG automata váltók is, és a 4MOTION összkerékhajtást is megrendelhetjük majd némelyik verzióhoz a csúcsot jelentő 2-literes dízel és benzines változatokon kívül is.

A Volkswagen a T-Roc személyében egy újabb látványos és igazán stílusos modellt mutatott be, mely a rendkívül divatos crossover szegmensben nagy sikereket érhet el a jövőben – sokan várhatták már egy hasonló modell leleplezését a németektől. Először élőben a Frankfurti Autószalonon mutatják majd meg az autót, míg a szalonokba valószínűleg csak az év legvégén vagy jövő év elején jut majd el a Golf „terepes” testvére.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark