Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Renault sportrészlegének, a Renault Sportnak a mérnökei köztudottan a szakma legjobbak között vannak, ha valami izgalmas négykerekű tervezéséről van szó. A franciák már szériában kínálnak meglepően versenypálya-kompatibilis modelleket (mégpedig relatíve elérhető áron), amit többek között sok-sok kiváló nürburgringi köridő illetve rekord is bizonyít.

És most gondoltak egy nagyot: fogták a Mégane RS 275 Trophy műszaki tartalmát, és ’belevágták’ a könnyű kis Clióba – így született meg a Renault Sport eddigi leggyorsabb utcai autója, a Clio RS 16 koncepció, amely a Renault Sport 40. Születésnapját ünnepelte a Monacói versenypályán, sofőrje pedig Kevin Magnussen F1-es pilóta volt.

A Clio RS már a széria 1,6 literes turbómotorral is fürge jószág, főleg a 220 lóerős Trophy változatban, azonban az alapáron járó duplakuplungos automataváltó sokat elvesz az élményből. Éppen ezért a friss Clio RS 16 lemezei alatt a Mégane RS 275 Trophy hatfokozatú kézi váltója dolgozik, az erőt pedig a szélvészgyors sportkompakt 2-literes, 275 lóerős négyhengeres turbómotorja szolgáltatja. És ez nem elég, hiszen a futómű egyenesen a versenysportból érkezik.

A gyáriak elmondása szerint egyáltalán nem volt könnyű a Mégane technikájának implementálása a kis Clióba, a motor például alig fért el az autóba. Különben optikailag is igencsak stramm a jószág, amiről főként a 60 mm-rel kiszélesített karosszéria, a versenyautókat idéző aerodinamikai szett és a 19 colos kerékszett gondoskodik. A kasznit különben alaposan át kellett alakítani, hogy a hajtáslánc elférjen, valamint biztosítani lehessen a megfelelő hűtést.

Szinte szárnyal a Clio a Mégane RS 275 lóerős 2-literes turbómotorjával...

Nem csak a motor, az önzáró (sperr) differenciálmű és a váltó, de a fékrendszer is a Mégane-tól érkezett, vagyis a könnyű Clio elöl 350 mm-es tárcsákra ’harap’. A hátsó tengelyt ki kellett cserélni a nagyobb erők miatt, így az új hátsó tengely egyenesen az R3T nevű raliverzióból érkezik, a karosszéria merevsége pedig 50 százalékkal nőtt. A finomságok sorába beletartozik a speciális lítium-ionos akku is, amivel 15 kilót és sok-sok helyet lehetett nyerni a motorházban.

Egyelőre sajnos csak két példány létezik a speciális Clióból: a sárga, amit koncepcióautónak használnak a franciák, valamint van még egy fekete, amivel fejlesztési teszteket végeznek, de nincs kizárva, hogy később a Renault Sport előáll egy kisebb, erősen limitált szériával – láttunk már hasonlót, gondoljunk csak például a középmotoros Clio V6-ra, ami a maga idejében szintén szenzációnak számított. Persze ha szériába jön, az ár igencsak magas lesz, mivel a versenytechnika nem olcsó – a találgatások szerint forintban kifejezve mintegy 13 milliós árcédula lóghatna a különleges Clio ’nyakában’...

Kommentek