2018. Június 19., Kedd

Frissitve:03:37:41

Ősszel érkezik az új 3-as BMW – ezek a motorok kerülhetnek bele

Nyomtatás

A BMW palettájának alapját adó négyajtós modellek (3-as, 5-ös és 7-es sorozat) közül a legkisebben a sor, hogy új generációba lépjen. A jelenlegi változatot ugyan folyamatosan reszelgették a bajorok, és egy nagyobb frissítésen is átesett, de így is már hat éve lesz idén, hogy bemutatkozott. Az alapoktól megújuló 3-as leleplezésére tehát már nem kell sokat várnunk, ugyanis az őszi Párizsi Autószalonon lerántják róla a leplet. Ugyanakkor a jól értesült forrásoknak köszönhetően az autó hajtáslánc-kínálatáról már most fellebbent a fátyol – persze ezek még nem hivatalos információk.

Túl nagy meglepetésekre nem kell számítanunk, ugyanis minden egységgel találkozhattunk már a BMW valamelyik modelljében, ugyanakkor amellett, hogy a legtöbb továbbfejlesztett változatban kerül majd be az új 3-asba, néhány új kivitel is megjelenik majd a kínálatban – a legizgalmasabbak pedig kétség kívül a konnektoros hibrid iPerformance és a sportos M Performance modellek lesznek.

Az alapot továbbra is a bajorok háromhengeres benzines és dízelmotorjai jelentik majd. Dízelfronton az 1,5 literes szerkezet 136 lóerővel lesz elérhető 16d jelöléssel, hatfokozatú kézi, vagy nyolcsebességes automata váltóval, és csak a hátsó kereküket tudják majd hajtani. A háromhengeres, szintén 1,5 literes benzines 18i jelöléssel lesz elérhető, és 150 lóerőt kínál majd – a váltók és a hajtásképlet esetében pedig ugyanaz a helyzet, mint a dízelnél

A háromhengereseken túllépve jönnek a jól ismert kétliteres, négyhengeres egységek. A dízelek esetében immár a leggyengébb, 163 lóerős 18d-ben is két turbót találhatunk majd, akárcsak az új változatában már 204 lóerőre erősödő 20d-nél és a 238 tagú ménest biztosító 25d-nél. Különböző források szerint a BMW a 30d jelű változatban is a kétliteres egységet használja majd fel, ez azonban szerintünk közel sem biztos, hiszen a 265 lóerősre ígért teljesítmény éppen egybeesik a nagyobb testvérekben helyet kapó háromliteres, hathengeres egység erejével. Éppen ezért csodálkoznánk, ha inkább a kétliteres húznák ennyire túl a bajorok, és nem a nagyobbik szerkezetet használnák.

Ezen a ponton érdemes ismét leszögezni, hogy ezek egyelőre nem hivatalos információk, így a pontos számokra sem vehetünk még mérget. A fejlett xDrive összkerékhajtás egyébként a 18d-t leszámítva minden egységhez kérhető lesz felárért, míg a 25d-től felfelé a nyolcfokozatú automata váltó már alapáron jár majd – de opcióként persze a 18d-hez és a 20d-hez is elérhető lesz. A hírek szerint egyébként a 20d változatból lesz egy Efficient Dynamics kivitel is, ami fokozott hatékonyságot, de cserébe „csak” 170 lóerőt kínál majd.

A négyhengeres benzines kínálatot ezúttal is a 20i és a 30i jelenti majd – előbbi 204, utóbbi pedig 265 lóerővel. Itt már mindkét változathoz megrendelhető lesz az összkerékhajtás, és míg a gyengébbik alapból hatos manuális, addig az erősebb már alapáron nyolcsebességes automata váltót kínál. A jelenlegi kínálattal ellentétben az új 3-as már nem csak egy, hanem rögtön két iPerformance változatot tudhat majd magáénak. A mostani, kétliteres erőforrással összejátszó 30e mellett – ami 265 lóerős összteljesítményt kínálhat majd – megjelenik a MINI-ből és a 2-es Active Tourerből ismert 25e is, amely az 1,5 literes háromhengerest használja, és legfeljebb 230 lóerőt bocsát a sofőr rendelkezésére. Ezek esetében a nyolcsebességes automata és az összkerékhajtás is alapáron jár majd.

A kínálat legizgalmasabb darabjai azonban kétség kívül a palettán újdonságként megjelenő M Performance változatok lesznek. Noha eddig egy ilyennel sem találkozhattunk a 3-as esetében, az új generáció rögtön kettőt is felvonultat majd. Az M340d hathengeres, háromliteres dízellel és 320-340 lóerős teljesítménnyel rukkol majd elő, míg az M340i a szintén hathengeres és háromliteres benzinesből 380 tagú ménest szuszakol majd ki. Nagy sajnálatunkra az előzetes hírek alapján ezek a modellek csak automata váltóval és összkerékhajtással lesznek elérhetőek. Később persze jön majd az M3 is, minimum 450 tagú ménessel.

A frissített és új hajtásláncok mellett természetesen technológiai téren is megújul a 3-as, így a nagyobb testvérekből már ismert megoldásokkal találkozhatunk, ahogyan formailag is jó eséllyel az 5-ös lesz a kiindulópont – persze néhány új elemmel biztos készülnek a mérnökök. Néhány hónapon belül azonban minden hivatalos lesz, mi pedig természetesen érkezünk majd a részletekkel.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark