Szériában a McLaren P1 - óriás galéria és minden információ

Nyomtatás

A McLaren hivatalosan is megerősítette, hogy a Genfi Autószalonon nagy debütálásra készülnek. A rengeteg különböző tanulmányt követően pedig végre a P1 szuperautó teljesen szériaverzióját is láthatjuk, utcai abroncsokon és koncencionálisabb lépbeömlőkkel.

A sorozatgyártásra kész autó belső terébe is bepillanthatunk, ahol ezúttal 3 helyett 2 ülést találunk, amelyet végletekig letisztult műszerfal körít. A teljesen szénszálas külsőhöz jól igazodik a beltér is, amelynek digitális műszerfala mellett alig néhány kapcsoló ragadhatja meg a figyelmünket.

Nem csoda, hogy a sallangok nem kerülnek elő, ugyanis a gyáriak szerint a P1 a vezetési élmények terén szeretne maradandót alkotni, úgy, hogy közben pályaautós kvalitásokat tud felmutatni. Ebben az aerodinamika lesz az egyik nagy fegyvere: a szinte már kötelező „hangulatválasztó” kapcsoló Race, azaz verseny állásában az adaptív légterelők optimálisabb pozícióba húzódnak, még jobban az aszfalthoz tapasztva a P1-et. Mondanunk sem kell, hogy ez is a Forma-1-re hajaz, ahogy például a zöld, vörös, majd kék fénydiódákkal működő váltási segédlet is.

Márpedig nem árt a segítség és a figyelem összpontosítása, a csúcs McLaren-ben ugyanis nagyon gyorsan történnek az események. Erről nem csak egy bődületes teljesítményű motor, hanem a súlycsökkentés radikális mértéke is gondoskodik. A lehető legkönnyebb anyagokból készülő modell vázát is a szénszál adja, és szinte mindenhol csak a nemes műanyaggal találkozhatunk. Olyannyira a tömegfaragás megszállottai voltak a tervezők, hogy a karbon lakkozásától is eltekintettek – ez nem csak természetesebb felületet ad, de minden egyes autó tömegén 1,5 kilogrammot farag. Így már nem is csoda, hogy lábszőnyeget csak opcionálisan rendelhetünk a modellhez, de azért automata klíma, navigációs rendszer és egy Meridian csúcs audiorendszer belefért az alapfelszereltségek közé. A luxusban való dagonyázás tömegnövelő bűnéért az ülések vezekelnek: az állítható kagylóülések darabja mindössze 10,5 kilogrammot nyom.

Az elektromos lóerők jótékony hatása, a kedvező karakterisztika úgy tűnik, hamarabb támadta meg a csúcskategóriát, mint a népautókat, s így a legerősebbeknek sem kell a CO2-t szigorú szemmel néző normáktól megriadniuk. A brit P1-es szuperautóról már korábban is sejtettük, hogy a benzinmotor mellett villanyos egységet is rejt, mára azonban már minden adatot ismerünk vele kapcsolatban.

A középmotoros elrendezés szinte evidens, a sofőr mögött az MP4-12C-ből ismerős, M838T kónéven futó 3,8 literes, ikerturbós V8 bújik meg, amely elektromos segítséggel összesen 916 lóerőt szabadít a hátsó kerekekre, amihez 900 Nm-es csúcsnyomaték társul. A benzines 7500-as percenkénti főtengelyfordulaton 625 helyett ezúttal 737 lóerő, valamint 4000-től 720 Nm leadására képes, ehhez adódik a villanymotor 179 lóereje és 260 Nm-es forgatónyomatéka.

A mérnökök részéről alapos munkát igényelt a hűtőrendszer optimalizálása, hogy a nyolchengeres és a ráépített elektromos egység a lehető legideálisabb körülmények között végezhesse dolgát. A hátsó kerekekhez hétfokozatú duplakuplungos automataváltón át jut el a nyomaték.

Az villanymotort tápláló, 96 kg-ot nyomó akkumulátor a szénszálas karosszéria alsó részében kapott helyet, az utascella és a középmotor közé ékelve.

Az említett 916 lóerős összteljesítményt az Instant Power Assist System segítségével tudja lehívni a pilóta a kormányra épített gomb megnyomásával, azaz egyszerűen fogalmazva egy amolyan boost funkicióval van dolgunk. A hibrid hajtáslánc emellett takarékoskodni is képes, a gyártó szerint 200 g széndioxidot pufog ki kilométerenként a P1, ami 8,5 literes átlagfogyasztásnak felel meg, de az autó akár elektromos üzemmódban is használható. Utóbbi esetében mintegy 10 km-es hatótávolságról beszélhetünk. A fékezéssel történő visszatáplálás mellett a McLaren konnektorról is képes lesz leszívni az akkumulátor feltöltéséhez szükséges energiát, ami kevesebb, mint két órát vesz igénybe.

Emellett olyan finomságot tartalmaz a P1, amit eddig jóformán a Forma-1-en kívül másutt nem láttunk: DRS rendszere a kormány gombjával lehetővé teszi a hátsó szárny dőlésszögének változtatását, ami végeredményben 23 %-kal csökkenti a leszorítóerőt így jobb gyorsítóképességet, nagyobb végsebességet tesz lehetővé. Deaktiválása a gomb vagy a fékpedál megnyomásával történik.

Már az sem titok, hogy a P1-ből 500 darab készül, egyenként 1,2 millió eurós árcédulával, amellyel a hamarosan érkező új csúcs-Ferrari és a Porsche 918 Spyder mellett a szegmens kimondottan erőteljes intenzitásáról gondoskodik. Ahogy brit álomautó, úgy az olasz és a német konkurensek is elektromos segítséggel állnak rajthoz, immár szó szerint feszültségteljes csatát vívva egymással. Egy hét múlva a Genfi Autószalonon az előbbi kettőről lehull a lepel és minden információt megtudunk. A helyszínről első kézből számolunk majd be az újdonságokról.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark