Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Aerodinamika, pehelysúly, hibrid rendszer és bődületes teljesítmény – ez a receptje egy Forma-1-es autónak, és nem mellesleg az Aston Martin Valkyrie-nek is. Az 1130 lóerős hiperautó a Red Bull Racing segítségével jött létre, célja pedig nem kevesebb, mint a valaha készült leggyorsabb utcai négykerekűnek lenni.

Funkcionálisan gyönyörű - galériaValljuk be, erre minden esélye megvan a modellnek. A pletykák csupán 1000 kilogrammos üres súlyt emlegetnek, amely látva a végső modell legszükségesebbre csökkentett méreteit és alaposan fogyókúráztatott paneljeit, a szénszál és a magnézium bőséges használatával megoldható. Ebben még a lámpáknak is fontos szerepe van: a LED-es világítótestek 30-40 százalékkal könnyebbek, mint az Aston Martin eddigi megoldásai.

Nem matrica, alumínium lap - galériaMég a márkajelzésen is könnyítettek a tervezők, méghozzá egy kémiailag megfestett, csupán 70 mikron vastag alumínium lapocskával, ami 30 százalékkal vékonyabb, mint az emberi haj, és 99,4 százalékkal könnyebb, mint a szokásos szárnyas lapocska. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a fényezett karosszéria történő felszerelést követően azért kap egy kiegészítő lakkréteget a márkajelzés, így valójában nem ennyire könnyű, de mégis figyelemre méltó a gyártó igyekezete a súlycsökkentés tekintetében.

Mindezt hibrid rendszer ellensúlyozza, egyelőre pontosan ismeretlen kiléttel és képességekkel, de legalább 1130 lóerős teljesítmény és V12-es benzinmotor ígéretével. 1 kilóra 1 lóerő esik? Ilyet már láttunk például a Koenigsegg esetében is, de ott nagyon önsúlyról volt szó, ráadásul a Valkyrie nem akármilyen aerodinamikai megoldásokkal gondoskodik a bőven mért leszorító erőről – és saját maga felgyorsításáról. Már a látvány is sokat ígér: az autó alján hatalmas alagutakon szökik hátra a levegő, amelyből kövér diffúzor képez leszívó hatást, nagy tempónál tonnányi leszorító erőt generálva.

Kamerás hátralátás és kivehető kormányA könnycsepp alakú cockpitban egyébkén két fő éppen csak elfér, körülöttük pedig egy központi kijelző gondoskodik az információfolyamról, kettő pedig a hátralátásról – külső visszapillantó tükör ugyanis nincs. A vezető F1 mintára mindent a (kivehető) kormánykerékről állíthat, de ehhez előbb be kell műtenie magát a sirályszárnyakon át a fekvő kagylóülésekbe, amelyeket négypontos biztonsági övvel láttak el – a hatpontos megoldás pedig opcionális.

Forma-1 két személyre

A képeken látható modell egyébként még mindig nem teljesen végleges, de a gyáriak elmondása szerint 95 százalékos állapotban vannak – sok dolog tehát már nem fog változni. A módosítást a további aerodinamikai fejlesztések indokolhatják – Adrian Newey és csapata még sok időt tervez eltölteni a szélcsatornákban és különböző versenypályákon a prototípussal.

Miután elkészülnek, a tervek szerint a Valkyrie-ből 150 példány készül, továbbá 25 kizárólag versenypályás használtra hangolt típust is legyárt az Aston Martin, amelyet a még erőteljesebb aerodinamikai csomag különböztet meg hagyományos társaitól. A végleges modell várhatóan jövő nyáron mutatkozik be, a gyártás pedig csak 2019-ben indul majd.

Kommentek