Változatlan teljesítmény, fokozott izgalmak - megjött az új Audi RS5

Nyomtatás

Az már eddig sem volt titok, hogy a vadonatúj Audi RS5 a Porsche Panamerában bemutatkozó 2,9 literes, duplaturbós, V6-os benzinessel fog bemutatkozni, sőt, azt is tudni lehetett, hogy milyen teljesítménnyel rukkol majd elő a négykarikások megvadított kupéja. Azonban az Audi RS modellek legfrissebb generációjának első hírnökéről ezúttal minden információ kiderült, és természetesen egy méretes galériával is szolgáltak számunkra a gyáriak.

Az RS5 genfi bemutatóján a nagy durranás elmaradt, hiszen pontosan tudtuk, hogy milyen szív dolgozik majd az izgalmas kupé motorterében, de azért így is maradt puskapor a németek zsebében, ugyanis az újdonság talán minden eddigi RS modellnél agresszívabb külsővel lett megáldva. Az amúgy is morcos tekintettel bíró A5-höz képest a csúcsmodell még vadabban vicsorog a világra. A piros fényezés és az első lökhárító karbon betéteinek ügyes párosítása „lebegő” hatást kölcsönöz a méretes hűtőrácsnak, amit a hatalmas légbeömlők még inkább kihangsúlyoznak.

Ahogyan azt az RS modelleknél megszokhattuk, hátul két kályhacső méretű kipufogó fogad minket a két oldalon, melyek között egy fekete diffúzor húzódik. Mindez néhány fekete és krómszínű díszítőelemmel, illetve az egyedi, alapból 19, de opcionálisan akár 20 colos keréktárcsákkal feldobva igazi sportautóst megjelenést kölcsönöz az amúgy is dinamikus kupénak. Az új generációs RS5 súlyából egyébként 60 kilogrammot sikerült lefaragni az elődhöz képest, ami 1655 kilogrammos önsúlyt jelent. A lökhárító betétjein túl a tető és a külső visszapillantók háza is készülhet karbonból, ám ezek feláras opciók lesznek.

Az utastérben a szokásos változtatásokkal találkozhatunk: az egyébként kívül is sok helyen megtalálható RS5 logókon kívül sportülések, Alcantara sportkormány, piros kontrasztvarrások és karbon díszbetétek adják meg a kellő hangulatot – már, ha a V6-os erőforrás hangaláfestése nem lenne elég. A normál A5-höz elérhető kényelmi és biztonsági extrák természetesen a sportváltozathoz is ugyanúgy rendelhetőek lesznek.

Az elődhöz képest ugyan 1,3 literrel és 2 hengerrel kevesebből kell gazdálkodnia az új RS5-nek, de a teljesítmény miatt egy percig sem kell aggódnunk, hiszen bár a 450 tagú ménes nem nőtt, a csúcsnyomaték nem kevesebb, mint 170 Nm-rel gyarapodott, ami 600 Nm-es értéket jelent. A szívó V8-astól és annak szívmelengető dallamaitól tehát el kell búcsúznunk, de a turbókorszakba lépve bizony nagyot fejlődött az RS5 menetteljesítménye, és biztosak vagyunk benne, hogy a V6-os hangjára is nagyon odafigyeltek a mérnökök, így nem lehet majd panaszunk.

Hiába maradt tehát változatlan a teljesítmény, a 8-sebességes tiptronic automataváltónak, a súlycsökkentésnek, a quattro összkerékhajtásnak és a hatalmas nyomatéknak köszönhetően a 0-100-as sprint 6 tizeddel gyorsabb lett (3,9 mp), amivel éppen befért 4 másodperc alá az RS5. A végsebesség az opcionális dynamic csomaggal akár 280 km/h is lehet. Mindemellett a kisebb erőforrás nagyobb hatékonyságot is ígér: az Audi ígérete szerint akár 8,7 literrel is megelégedhet az újdonság 100 kilométerenként, vegyes üzemben – a valóságban persze ez jó pár literrel többre adódhat majd.

A quattro rendszer egyébként alapból 40:60 arányban osztja el az erőt az első és a hátsó kerekek között, de a képek tanulsága alapján azért nem szab határt a mókának az RS5. Az első és a hátsó felfüggesztés egyaránt öt-lengőkaros, és az autó természetesen jóval alacsonyabban ül, mint átlagos testvérei. Felárért persze adaptív futómű, kerámia féktárcsák és még sportosabbra hangolt kormányzás is elérhető lesz. A forgalmazás májustól indul, és az autó ára minden bizonnyal meghaladja majd az elődét.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark