2017. Január 16., Hétfö

Frissitve:04:32:11

Zöld szörny a Zöld Pokolból – itt a Mercedes-AMG GT R

Nyomtatás

Megérkezett a Mercedes-AMG GT modellcsalád harmadik, egyben leginkább radikális képviselője. Az egyszerűen csak ’R’ utónevet viselő típus társainál erősebb, könnyebb és fejlettebb aerodinamikával rendelkezik.

A GT R a maga 1554 kilogrammos üres tömegével hagyományos társainál mintegy 90 kilóval könnyebb. Mindezt immár 585 lóerő mozgatja, amelyet továbbra is a négyliteres, biturbó V8-asból nyernek ki a mérnökök, a 700 Nm nyomatékkal karöltve, amely 1900-tól egészen 5500 fordulat/percig rendelkezésre áll. Mindezt új turbókkal (1,2-ről 1,35-re növelt turbónyomással), áthangolt vezérléssel, valamint az égési folyamat teljes újragondolásával, megváltoztatott kompresszióval tették – vagyis meglehetősen alaposan nyúltak hozzá a nyolchengereshez a cél érdekében. De nem csak ez, hanem a társainál 0,7 kilóval könnyebb kéttömegű lendkerék is fokozza a gyors reakciókat.

A nagyobb erőhöz erőteljesen hűtés is társul, így tartósabban és megbízhatóbban indulhat meg az 585 a hátsó kerekek számára. A továbbítást a hétfokozatú duplakuplungos váltó intézi, amelynek első fokozata hosszabb, a hetedik gangja pedig rövidebb a sportosabb hangolás érdekében.

A végeredmény számokra lefordítva azt jelenti, hogy az 52,7 százalékban a hátsó tengelyt terhelő sportautó 2 tizeddel gyorsabban, 3,6 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet, és igazán csak ezen tempó felett gyorsabb, mint 510 lóerős testvére. Az agresszívabb aerodinamikai megoldások és a tovább csökkentett felhajtóerő dacára a végsebesség növekedett, így immár 318 km/h (+ 8 km/h).

A speciális AMG zöld pokol magno fényezést viselő modell azonnal megkülönböztethető hagyományos testvéreitől. Ebben szemből jelentős részt vállal az AMG Panamericana hűtőrács, amely a GT3-as versenyautóról érkezik. Emellett a szénszálas lökhárítók szélesebbek, nagyobb légbeömlőket kaptak és fokozzák a leszorító erőt, amely feladatot a hátsó, fix légterelő is nagymértékben ellát. Nem csak a látható helyen, hanem a jármű alján is teljesen átdolgozták az aerodinamikát, aktív elemekkel. Az autó eleje alatt található szénszálas légterelő automatikusan lejjebb mozdul 4 centimétert, amennyiben a modell 80 km/h fölé gyorsít RACE üzemmódban. Mindez 250 km/h-s tempónál 40 kilóval csökkenti az első tengelyre ható felhajtóerőt.

A menetdinamikát csak mérsékelten, a hangulatot viszont erőteljesen fokozza az új kipufogó rendszer, amely 5,9 kilóval könnyebb. A kanyartempóhoz a teljesen átdolgozott sportfutómű és az elöl 275, hátul 325 mm széles 19/20 colos félslick abroncsok mellett a hátsókerék-kormányzás jelenléte is hozzájárul, amely 100 km/h felett a hátsó kerekek maximum 1,5 fokkal történő elfordításával stabilizálja az autó hátulját és növeli a hasznos abroncsfelületet kanyarodásnál. A tapadást az elektronikusan vezérelt zárható differenciálmű is fokozza.

Fékekből sem ismer tréfát a modell: az alap acéltárcsás rendszernél elöl 390 mm-es „tányérokba” harapnak a többdugattyús fékek, míg hátul 360 mm-es darabokat találunk, sárgára festett féknyergekkel. A nagyteljesítményű kompozit kerámia fékrendszer feláras tétel, de cserébe 17 kilóval csökkenti az üres tömeget, fokozott tartósságot kínál és még inkább fáradhatatlan. Elöl 402, hátul pedig 360 mm-es tárcsákat foglal magában.

A goodwoodi Festival of Speeden bemutatkozott zöld szörny 2016. november 21-től válik rendelhetővé, miközben az első példányok jövő év márciusában érkeznek megrendelőikhez. Az árakról egyelőre nincs információ, de a GT-S-nél jóval kövérebb árcédulára számíthatunk, így nem tévedünk nagyot, ha 60 millió forint környékére tippelünk.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark