2017. Augusztus 21., Hétfö

Frissitve:09:34:44

Renault kombi menetpróba (2016) - A kicsi, a nagy és a közepes

Nyomtatás

Clio, Mégane, Talisman – a Renault alaposan belehúzott az elmúlt években, és a modellpaletta tagjai nem csak frissek, de megjelenésükben is kiemelkednek az utcaképből. A látvány mellett azonban a praktikum sem kerülte el a tervezők figyelmét: ezúttal a trió kombi, azaz Grandtour verzióit vettük górcső alá.

A sort kezdjük a Clióval. A paletta legkisebb tagja a legrégebbi, mégis a legújabb. A 2012-ben bemutatkozott kisautó ugyanis most kapta meg a ráncfelvarrását. A formailag még ma is újszerűen ható modellnél a tervezők a lehető legjobban jártak el: nem nyúltak bele radikálisan a sikeres megjelenésbe. Újdonságként kívül legfeljebb az első lámpatestet nevezhetjük meg, amely opcionálisan LED-es kialakítást kaphat, vagy a 4 új színezés valamelyikét.

A Renault magyarországi legnépszerűbb autójában újdonság a Bose audiorendszer és a parkoló asszisztens megjelenése, de a motorpalettán is találunk változást. A belépő továbbra is a 73 lóerős 1,2 literes szívómotor maradt, a középső – legnépszerűbb – választást pedig a 0,9 literes turbómotor vagy az 1,5 literes dízelmotor 90 lóerős kiadása adja. A nagy újdonság, hogy a sportos GT felszereltséggel érkező 1,2 literes, négyhengeres turbós benzinest kézi váltóval is kérhetjük, teljesen a kedvünk szerint kihasználva a 118 lóerős teljesítményt. Ehhez ráadásul immár 205 Nm nyomaték és 5,3 l/100 km-es fogyasztás társul.

Dízelben elérhetővé vált az 1.5 dCi 110 lóerős kiadása is, amely 260 Nm nyomatékkal dolgoztatja meg a főtengelyt. Emellett fogyasztása magáért beszél: 3,5 l/100 km. Ennek persze megvan a maga ára: a kizárólag a legbőségesebb felszereltségi csomaggal kapható erőforrás 5,3 millió forintba kerül, amely szinte a duplája a kedvezményesen 2,7 milliós indulóárnak. Az arany középút valahol a kettő között félúton, de inkább 4 millión túl van – amelyre további 200 ezer forintot számolhatnak rá azokok, akik a kombi verzióra vágynak.

A puttonyos verziót általában a Clio vásárlók 30 százaléka veszi, akik változatlan tengelytáv mellett közel plusz 20 centis hátsó túlnyúlásra számíthatnak. Mindez alapból 443 literes csomagteret eredményez, amelyet az ülések ledöntésével 1,38 köbméterre fokozhatunk. Nem rossz, ráadásul a kombit ugyanúgy különböző csomagok mentén aprólékosan személyre szabhatjuk, miközben a helykínálat már a kisebb családok igényét is kielégíti. Az alapok viszont nem változtak, így bővebb információkért érdemes korábbi tesztünkre kattintani.

A sort a Mégane folytatja, amelynek puttonya fokozott praktikummal ruházza fel a tesztjeinken jól teljesítő kompaktot. Olyannyira, hogy az ügyfelek 80 százaléka dönt általában a puttonyos verzió mellett – legalábbis addig, amíg meg nem érkezik a szíveket megdobogtató szedán kiadás. Nem csoda a fokozott népszerűség: a bent ülők a kompakt modellben is jól megférnek, a kombi viszont 382 helyett már csak a kalaptartóig pakolva is 521 liternyi csomagteret kínál, amelyet az ülések részleges síkbadöntésével közel 1,7 köbméterre fokozhatunk. Mindezt ráadásul a csomagtérből, egy fogantyú meghúzásával megtehetjük, és külön jó pont, hogy a padlólapokkal ügyesen oszthatjuk a teret (amely aztán a Talismán lemezei alatt jár csúcsra).

Az izgalmak középpontjában a GT verzió áll. Ez szériában 4CONTROL nevű négykerékkormányzással, sportos külső és belső kiegészítőkkel, sportfutóművel, 7-sebességes duplakuplungos automataváltóval, nem utolsósorban pedig egy 205 lóerős 1,6 literes benzines turbómotorral érkezik. Persze a technikai finomságok és a magas alapfelszereltség révén biztosan nem olcsó a csúcsmodell – legalább 8 millió forintról beszélünk.

Persze sokkal kedvezőbben is meg lehet majd vásárolni a kombi Mégane-t: az alapmotor egy jó öreg 1,6 literes szívó benzines lesz kicsit több mint 5 millió forintos listaártól (az ötajtós 4,79 milliótól indul), s ezt követi majd a 100 lóerős 1,2 literes négyhengeres turbós benzines, amit 131 lóerővel is választhatnak a vásárlók. Dízelfronton pedig szintén a jól ismert 1.5 és 1.6 dCi erőforrásokat fogjuk megtalálni a palettán, 90, 110 és 130 lóerővel – illetve később vélhetően csatlakozik a kínálathoz a duplaturbós 1.6 dCi is, 160-165 lóerővel, minden bizonnyal GT csúcsfelszereltséggel.

Jöhet a legnagyobb? A sokak szerint kimondottan vonzó Talisman is megérkezett kombi verzióban, amely hasonlóan társaihoz, szintén nagyobb, igaz, itt csak 16 mm-res plusszal számolhatunk. Az így kialakult 4865 mm-es hosszúság is elég ahhoz, hogy a kalaptartóig 572 litert pakolhassunk, szükség esetén pedig az ülések részben síkba döntésével 1,68 köbméterig bővíthessünk. Öt üléssel nézve a raktér 112 cm hosszú, ha pedig előrehajtjuk a hátsó üléstámlákat, 201 cm hosszú űrt kapunk, vagyis akár egy szabványos matracot is elhelyezhetnének az aludni vágyók a Talisman Estate hátsójában.További előny, hogy a kombi egyenesen futó tetővonala miatt 32 mm-rel nagyobb a fejtér – így már az 1,9 méternél magasabb Vajda kolléga sem fog panaszkodni a tesztautóban hátra szorulva.

A kombi a szedán modell kényeztető vagy éppen dinamikát fokozó extráit örökölte, így például találunk négykerék-kormányzást, vagy immár 150 km/h-ig működő távolságtartó tempomatot. A csomagtérfedél elektromosan nyitható, és kulcsnélküli rendszer jelenlétekor alárúgással is parancsolhatunk neki, megkönnyítve a pakolást bevásárlótáskákkal teli kézzel.

További részletekért érdemes fellapozni tesztjeinket, melyen a 160 lóerős dízel csúcsverzió, valamint a 130 lóerős öngyulladós optimum is szerepelt, bemutatva a 7,5 millió forinttól elérhető kínálat felső felét. A kombi karosszéria felára egyébként barátságos 300 ezer forint, vagyis 110 lóerős 1,5 literes dízelmotorral 7,8 millió a beszálló, míg az izmosabb, jobban felszerelt kiadásokhoz 9-11 millió forintos listaáron közeledhetünk.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark