2017. Június 25., Vasárnap

Frissitve:11:02:08

Legfrissebb:

Opel Crossland X üléspróba

Nyomtatás

Amikor a hazai importőr elkezdte tervezgetni az Opel Crossland X magyarországi bemutatóját, még sok minden másképp volt. Először világpremiernek indult a rendezvény, amin a PSA csoporttal közös három modell első tagját mutatta volna be az Opel, ám a helyzet úgy alakult, hogy mégis ellátogathatott a Genfi Autószalonra a kis crossover, és mint kiderült, az újdonság nem egy három autóból álló, hanem egy annál sokkal szorosabb kapcsolat első gyermeke lett. A lényeg azonban nem változott: alig néhány nappal az élő világpremier után itthon is megcsodálhattuk a villámosok újdonságát – még ha csak álló helyzetben is.

Noha a bemutatón a Crossland X volt reflektorfényben, az Opel Magyarország vezetője, Koncz Gábor azért ejtett néhány szót a tulajdonosváltásról is, elmondva, hogy a márka továbbra is ízig-vérig német marad, megőrizve mostani vezetését és fejlesztőit – csupán az alapok és az erőforrások tekintetében számíthatunk közösködésre. A váltás még nagyon az elején jár, így ennél több információval senki nem tudott volna szolgálni, de a jelenlévők egyébként is kíváncsibbak voltak az új jövevényre, melynek leleplezésében az Opel hazai nagykövetei, az olimpiai bajnok Kovács Ági, és a gasztroblogger Mautner Zsófi segédkeztek.

A rendezvény komolyságát jól mutatta, hogy a formákról maga Marc Van der Haegen, a Crossland X vezető tervezője tartott egy hosszabb előadást nekünk. Noha saját szemünkkel is tisztán láthatjuk a formákat, higgyék el, sokkal jobban összeáll a kép, amikor maga a rajzoló bontja ki, hogy egy-egy ív pontosan mit is szimbolizál, és hogyan harmonizál a többivel – persze sokan nem igazán hisznek ebben. Hosszas elemzésbe ezúttal nem kezdenék, de néhány részletet azért érdemes kiemelni a külcsínnel kapcsolatban.

Szemből egyértelműen a Mokka X-szel bevezetett új formanyelv köszönt vissza: az akár teljesen LED-es, intelligens fényszórók nappali menetfényei mintha a hűtőrács szárnymotívumának meghosszabbításai lennének, míg az egész autón végigfutó műanyag elemek a crossoveres felépítést hivatottak kiemelni. Az övvonal alacsonyabban fut, mint a Mokkánál, ami jobb körkilátást és fényesebb utasteret eredményez. Az autó oldalán található árnyéktörő ívek kifejezetten jól mutatnak, de a leglátványosabb elem kétség kívül a lebegő hatást keltő tető, és az ablakkeretek felső élén végigfutó króm díszítések – a tető egyébként három árnyalatban lesz elérhető (fekete, szürke és fehér).

Méretek tekintetében érdekesen lett kialakítva a Crossland X, hiszen a Mokkánál mindössze 6,3 centivel rövidebb, 1,6 centivel keskenyebb és 6,8 centivel alacsonyabb, tehát 4212 mm hosszú, 1765 mm széles és 1590 mm magas. Ezekkel a dimenziókkal pedig igencsak közel áll a testvéréhez, azonban az Opel szerint ez nem gond, ugyanis míg a Mokka X valamivel jobb minőségű utastérrel és az összkerékhajtás lehetőségével csábítja a vásárlókat, addig a Crossland X csak elsőkerékhajtással elérhető és sokkal inkább a fiatal családosokat és a hölgyeket szólítja meg. Árban sem lesz túlságosan nagy különbség: Németországban a legegyszerűbb verzió kicsivel több mint 650 ezer forinttal lesz olcsóbb, mint a Mokka X alapverziója – ez azonban kevesebbet is tud majd valamivel.

Hiába a PSA-val közös EMP2 platform, a külső mellett az utastérben is teljesen egyedi, az Opel legújabb formanyelvéhez igazodó megoldások várják az utasokat. Az anyaghasználat itt valamivel egyszerűbb, mint a Mokka X-ben: több a kemény műanyag elem, és a kialakítás is azt sugallja, hogy a Crossland X bizony lejjebb van pozícionálva. Ettől függetlenül a minőségre nagyon odafigyeltek a gyáriak, így bőségesen találunk króm díszítőelemeket és az általános minőségérzettel sincs gond. A középkonzol nagy részét elfoglaló méretes érintőképernyőn természetesen az Opel legfrissebb, mindenféle mobiltelefonos kapcsolódási módra képes multimédiás rendszere fut. A kényelemről a feláras AGR ülések gondoskodhatnak, melyek a kategóriában valóban egyedülálló komfortot kínálnak a sofőrnek.

Ezeken kívül olyan modern extrákkal számolhatunk, mint az üveglapra vetített head-up kijelző, a sávváltásra figyelmeztető jelzés, az adaptív tempomat, az automatikus vészfékrendszer, a 180 fokos, keresztirányú forgalmat is érzékelő tolatókamera vagy éppen az automatikus parkolósegéd – és akkor a vezeték nélküli töltőről, az Opel OnStar rendszerről és a kormányfűtésről még nem is beszéltünk. Természetesen a helykínálatra is nagyon odafigyeltek a gyáriak, így elöl és hátul egyaránt kellemes tér fogad, amit a hatalmas tetőablak sem ront el – ellenben a hangulaton sokat javít. A hátsó ülések felárért 15 centis sávban csúsztathatóak 60-40 arányban, míg a háttámla 40:20:40 arányban dönthetők, ezzel a középső ülést könyöklővé varázsolva. A praktikum teljes mértékben a helyén van, és a csomagtartó méreteire sem lehet panasz, hiszen az alapból 410 literes tér az üléseket előrecsúsztatva 520 literesre, míg a háttámlákat ledöntve 1255 literesre növelhető – ezek minden esetben nagyobbak a Mokka X-nél.

Az erőforrásokról hivatalos információ ugyan még nincs, de egy német árlista alapján már tudni lehet, hogy a PSA által gyártott háromhengeres benzinesekkel és négyhengeres dízelekkel lesz elérhető a Crossland X. Míg benzines frontos a beszállót az 1,2 literes egység szívó verziója jelenti 81 lóerővel, addig a turbóval ellátott változat 110 és 130 lóerős kivitelben lesz elérhető – míg előbbi 205, addig utóbbi 230 Nm-es nyomatékot kínál. A legerősebb benzines akár 9,1 másodperc alatt megfuthatja majd a 0-100-as sprintet, míg a végsebessége 206 km/h-ra adódik.

Dízelek terén szintén a PSA-tól érkeznek majd az erőforrások. A franciák 1,6 literes négyhengerese kerül majd be a Crossland X-be, méghozzá 99 és 120 lóerős teljesítményszinteken – előbbi 254, utóbbi pedig 300 Nm-es nyomatékcsúcsot kínál. A manuális váltó mellett egyes változatok felárért hatfokozatú automatával is elérhetőek lesznek. A Crossland X-nek egyébként a Citroen C3 Picasso utódjának képében – melyet a C-Aircross tanulmánnyal már előrevetítettek a franciák – hamarosan érkezik a közeli testvére, mely nagy valószínűséggel ugyanezekkel a technikai megoldásokkal lép majd piacra, legalábbis ami az alapokat és az erőforrásokat illeti.

A Crossland X tehát a PSA-éra első gyermeke, melyet a Grandland X képében hamarosan követ a második is. A Mokka X-hez képest alacsonyabbra pozícionált, ám családok számára praktikusabb újdonság egyelőre igencsak érdekes helyet foglal el az Opel kínálatában, de egy ügyesen belőtt árazással bizony sikeres lehet. Az újdonság egyébként a Merivát búcsúztatja majd a kínálatból, de a kis egyterű éppen 4 millió alatti alapáránál azért drágább lehet majd a Crossland X beszállója – persze az ilyenkor szokásos bevezető akcióknak köszönhetően nyilván jutányos ajánlatokkal készülnek majd a szalonok.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark