2017. Május 25., Csütörtök

Frissitve:03:05:34

Ford Edge menetpróba - Felfelé húz

Nyomtatás

Megérkezett hazánkba az új Ford Edge, és ezt a komoly eseményt természetesen az Autó Pult csapata sem mulasztotta el, a magyarországi importőrnek köszönhetően élőben csodálhatta meg és próbálhatta ki az autót, amely divatos formákkal és megjelenéssel, kétliteres dízelmotorral és 210 lóerővel kacsintgat új magasságokba.

Menetpróbánk számos megálló mellett Győr városát és az új Ford szalon megnyitóját célozta, miközben a budaörsi induláskor felsorakozott Edge SUV-k a rövid eligazítást követően kizárólag arra vártak, hogy kényelmük mellett menettulajdonságaikat is élvezzük.

Először Miklós Csaba borász pincéjéig nyugtáztunk elégedetten jó benyomásainkat, majd Pannonhalma és a remek Viator étterem felé véve az irányt bizonyosodtunk meg arról, hogy a szegmens izgalmas kihívójával van dolgunk, melynek már megjelenése is számos szív dobbanását idézi elő, és különösen a sportos formatervek kedvelői lelhetik majd örömüket benne.

A kék oválos gyártó igazi prémiumtermékként tekint az Edge-re, amely az új generációs testvérekhez (S-Max, Galaxy) hasonlóan a márka C/D platformjára épül. Noha a lemezek alatt rengeteg közös pont van, a formákat tekintve az újdonság teljesen új irányba indult el, és inkább az amerikai stílust öltötte magára. Ennek megfelelően bár találhatunk ismerős részleteket, a hangsúlyos hűtőráccsal összeérő fényszórók, és a hátul összekötött – és ezzel sötétben bizonyára látványos mintát kirajzoló – lámpatestek az európai Fordoktól eltérő stílusvilágot hoznak. Igaz, a frissített Kuga már ezt az irányt követi.

Míg hosszban és tengelytávban a típus szinte centire pontosan megegyezik az S-Max-szal, addig szélességben és magasságban már a Galaxyt emlegethetjük – mindez közel 4,78 méteres hosszt, 2,85 méteres tengelytávot, 1,93 méteres szélességet és 1,74 méteres magasságot jelent – amivel a koreai konkurensek mellé predesztinálja magát a típus. Ez már önmagában előrevetíti, hogy termetes négykerekűvel van dolgunk, amit jól feledtet a kényelmes ülésekből nyújtott körpanoráma.

A tágas külső szellős belsőt tesz lehetővé: a beltérben elől és hátul egyaránt magas komfortfokozat tapasztalható. Az új SUV zászlóshajó a kifinomult anyaghasználat mellett természetesen számos technikai újdonságokat is rejt magában, ilyen a gyalogosérzékelő, mely az ütközést hivatott elkerülni, de a gyors manővereket a dinamikus kormánymű is segíti. Emellett a komfortot fokozza a zajcsökkentő rendszer, amely ellenirányú hanghullámokkal csökkenti az utastérbe jutó zavaró hangokat, melyről a sajtóút során magunk is meggyőződhettünk. Még autópályás vezetés mellett is, hárman az autóban ülve, kényelmesen tudtunk beszélgetni minden nehézség nélkül a hátul ülővel is, illetve a menetzaj is teljesen elhanyagolható mértékben jelentkezik, ami a menetkomfortot jelentős mértékben fokozta.

A gyáriak terve szerint elégedettségre okot adó puha bőrök, a kevés műanyag elem szintén fokozza a prémiumérzetet, különösen a magasabb felszereltség esetén, miközben hátul kényelmes lábtér és elhelyezkedés várja az utasokat. Ebben kiemelkedő az Edge, a kategória legnagyobb fejtere (1023 mm) és válltere (1536 mm) fogadja a bennülőt, amely az Audi Q7 és a VW Touareg modellekénél is nagyobb.

Az amerikaiak egyébként is nagyon büszkék a négykerekű menetkultúrájára, hiszen a fent említett rendszeren kívül gazdag zajszigetelést, különleges aerodinamikai megoldásokat és egyedi, zajszűrő réteggel bevont ablakokat kapott – sokat várhatunk tehát az Edge-től ezen a téren, ennél többet pedig majd tesztünk során, hangerőmérővel a kézben fogunk nyilatkozni.

Szükség is van a zajcsökkentésre, a motortérben ugyanis csak dízelekkel találkozhatunk. Az Edge a testvérekből már ismert 2-literes egységeket kapta meg: az egy feltöltővel ellátott változat 180 lóerőt, míg a duplaturbós kivitel 210 tagú ménest bocsát majd a sofőr rendelkezésére. Míg az előbbit csak hatfokozatú manuális váltóval szerelik, addig utóbbi kizárólag hatgangos automatával lesz elérhető – azonban mindkét verzió a Ford intelligens, állandó összkerékhajtásával érkezik. A 0-100-as sprintet az erősebbik Edge 9,4, míg a gyengébbik 9,9 szekundum alatt teszi meg, a vegyes fogyasztás pedig a gyáriak szerint mindkét kivitelnél 5,8 literre adódik.

Mi rögtön a 210 lóerős csúcsverzióra csaptunk le. Ahogy illik, az előzések során meglepően jól reagál a motor és megjön az erő, miközben a városi környezetben kellően halkan és szigetelten jár az öngyulladós egység. Az automataváltó ügyesen dolgozik, a futómű pedig az első próbák alapján harmonikusan teszi teljessé az összképet.

A Fordnak nagy tervei vannak az SUV szegmensben, hiszen a frissített Kuga és az Edge mellett már az EcoSport is betört Európába, így az amerikaiak megháromszoroznák a hobbiterepeseik eladásait a következő három évben. Az Edge-et egyébként már beárazták hazánkban, méghozzá 13,12 milliós indulóval, míg a 210 lovas verzió felára 845 ezer forint – soknak tűnhet 30 lóerőért, de ne feledjük, ezért már jár az automata váltó is. A Titaniumhoz képest a színre fújt elemekkel és egyéb extrákkal érkező Sport csomag 480 ezerrel kerül többe.

A maximumot egy minden jóval felszerelt, 210 lóerős Sport verzió jelenti, mely 17,5 millió forintban áll meg – de később érkezik a Vignale változat is. Ezekkel a számokkal pedig azt igazolja az Edge, hogy valóban a prémiumok között szeretne küzdeni, hiszen ennyiért már egy Audi Q5, egy BMW X3 vagy egy Mercedes GLC is hazavihető, bőséges felszereltséggel és jobb menetteljesítményekkel, így kíváncsian várjuk, hogy mire lesz képes az új SUV, amely méretben azért közelebb áll a nagy SUV-khoz, vagyis fentiek viszonylatában például a Q7/X5/GLE trióhoz.

Az eddigiek alapján elmondható, hogy az Edge látványos, izgalmas megjelenéssel büszkélkedhető SUV, melynek izgalmas formajegyei, Vignale felszereltséggel prémium igényű beltere, kiemelkedő helykínálata, valamint közel két köbméteresre bővíthető csomagtartója mind hatásos belépő lehet a családos vásárlók számára, mi pedig alig várjuk, hogy tesztünkben részletesen, komolyabb távolságok megtétele mellett is vallomásra bírjuk az autót.

Az újdonság mellett ráadásul a márkánál további izgalmas események is napvilágra láttak, ugyanis idén a márkakereskedői hálózatban itthon három új, Európa szerte pedig 400 új prémium szalon nyitja meg kapuit, mellyel hazánkban 2016 végéig hatra nő azon Ford képviseletek száma, ahol prémium környezetben, közvetlen vásárlói élmény keretében ismerhetik meg az ügyfelek a szolgáltatásokat. A debreceni, győri, veszprémi szalonokban ezenkívül a márka prémium filózófiáját jelentő Vignale modellek is elérhetőek lesznek a Modeo, az Edge és a Kuga esetében is.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark