Ilyen is lehet egy Volkswagen – élőben néztük meg az Arteont

Nyomtatás

Azt gondolom, hogy még az Autó Pult híres objektivitását szem előtt tartva sem túlzás kijelenteni, hogy a Volkswagen Arteon a márka valaha volt legkívánatosabb modellje. A Passat CC – a frissítés után csak simán CC – utódjaként ezt persze el is vártuk tőle, de talán még többet is kaptunk annál, mint amire számíthattunk. A rendkívül látványos külső mellé pedig természetesen kiemelkedő képességek is társulnak. Egyelőre ugyan nem tudtuk kipróbálni az újdonságot, de immár hazánkban is szemügyre vehettük vonzó formáit.

A Volkswagen a legfontosabb autószalonon, a genfi seregszemlén rántotta le a leplet a középkategóriás, négyajtós kupéról, a tavaszi premiert követően pedig a típus forgalmazása már nálunk is megkezdődött. A teljes mértékben új modellként debütáló Arteon a CC nyomdokaiba lépve a Passat fölötti pozíciót célozza meg és prémium irányba kacsintgató ajánlatként érkezik a németek palettájára. Szerencsére az ára maradt az elődéhez hasonló: nagyságrendileg ugyanúgy felszerelve csak pár százezer forint különbség van egy Passat és egy Arteon között.

Nyilván nem meglepő a tény, hogy az Arteon is a jól ismert moduláris platformra, az MQB néven ismert alapokra épül: 2.841 mm-es tengelytávja mellett tekintélyes, 4.862 mm-es hosszával és 1.871 mm-es szélességével igyekeztek a szakemberek megnyerő arányokat alkotni, amihez persze az 1.427 mm-es magasság is hozzájárul. Mindehhez 563 literes poggyászteret ígér a VW, ami az ülések ledöntésével több mint 1,5 köbméteresre nő.

Az összkép minden kétséget kizáróan karakteres és határozott lett, a prémiumok babérjaira pályázó Gran Turismo stílusú négyajtós modell mindemellett markáns, erőteljes övvonalával és az alacsonyan húzódó tetővel hívja fel magára a figyelmet. A fények a trendeknek és a technikai színvonalnak megfelelően mindenütt LED-esek. Az elérhető csomagok között szerepel majd a külső és belső megjelenést is sportosabbá varázsoló R-line pakk - vélhetően sokan bejelölik majd a látvány fokozása gyanánt.

A gyáriak egyébként az Avantgárd Gran Turismo jelzőt aggatták rá az autóra, de ennél talán többet elárul a magyar marketingesek reklámszövege: divattervező mérnökök által tervezve. A divat, a részletes tervezés és a német mérnöki munka mind-mind jellemző az egyébként élőben talán még látványosabb Arteonra. Néhány érdekesség is elhangzott a rendezvényen az autóval kapcsolatban: az egész Volkswagen konszern latba véve az Arteon motorházteteje a legnagyobb – valóban impozáns.

Az utastér már jóval többet örökölt a Passat formáiból, de ezt nem is bánjuk, hiszen így amellett, hogy igazán letisztult, megvan benne a kellő plusz, ráadásul ergonómiailag szinte tökéletes, ahogyan az anyagminőséggel sincs gond. Beülni sajnos nem tudtunk az autóba, de a hatalmas méreteknek köszönhetően a második sorban is bőven elegendő hely kínálkozhat – egyedül a fejtérrel kapcsolatban vannak félelmeink a lecsapott tető miatt, de ezt majd a tesztautóban megvizsgáljuk.

A hazai képviselet is nagy örömmel fogadta az Arteon érkezését, és szeretnék minél szélesebb rétegekkel megismertetni az autót – habár elmondásuk szerint a Passathoz hasonlóan az újdonság eladásainak is körülbelül 90%-át teszik majd ki a céges vásárlók. Ehhez alkalmazkodva az importőr hatalmas, több milliós kedvezményeket kínál a vállalatoknak: a beszálló verzió már 8 milliótól elérhető lesz, míg a 190 lóerős, 2-literes dízellel, összkerékhajtással és automataváltóval szerelt változat gazdag alapfelszereltséggel már 10 millióért a cégek rendelkezésére áll. Persze magánszemélyként is érdemes alkudozni, hiszen ha nem is ekkora, de szemmel látható kedvezményeket harcolhatunk ki.

A műszaki alapok ismeretében nyilván nem újdonság kedves Olvasóink számára, hogy az Arteon meghajtásáról a konszern TSI és TDI motorjai gondoskodnak.

A bázist a benzinesek tekintetében az új 150 lóerős 1.5 TSI képezi, de ennek érkezésére még bizony várni kell, mint ahogy kézi váltóval sem kapható jelenleg Arteon. Így a beszállót a 150 lóerős kétliteres dízelmotor adja 10,7 millióért, melynek kifizetése esetén 9 másodperces 0-100-as sprintre, 220 km/h-s végsebességre és a gyári adatok alapján akár 4,4 literes vegyes fogyasztásra számíthatunk. Már az alapmodell felszereltsége tisztességes: széria többek között az automatikusan sötétedő belső tükör, a LED-es főfényszóró, a sávtartó rendszer és az adaptív tempomat, a háromzónás klíma, a gerinctámasz, a tolatókamera és a 17-es kerekek.

Ennek ellenére feljebb csak a gazdagabb Elegance felszereltségi szint megfizetésével léphetünk, amely többek között Alcantara kárpitozást, szebb megvilágítást, ülésfűtést, 18-as kerekeket és számos apróságot tartalmaz - nagyságrendileg 700 ezer forint ellenében. Ha ezt megugrottuk, akkor viszont befizethetünk a két összkerékhajtású csúcsmodellre: a 280 lóerős 2.0 TSI 13,8, míg a 239 lóerős 2.0 TDI 13,57 millió forinttól indul. Előbbi 5,6 másodperc alatt tudhatja le a 0-100-as sprintet (dízel: 6,5), vegyes fogyasztása pedig 7,3 l/100 km (dízel: 5,9). Innen árban már csak az R-Line sportcsomaggal (kb. 300 e forint) vagy az extrák pipálgatásával mehetünk.

A későbbiekben érkeznek a 190 lóerős benzines és dízelmotorok is, amelyek elsőkerékhajtással is elérhetők lesznek, az alapár pedig a hatfokozatú kézi váltó lehetőségével kúszik majd valamivel 10 millió forint alá.

A beltérben a Passatból már ismerős vonalak köszönnek vissza, azonban a gyártó legfrissebb csúcstechnikás megoldásaival kiegészülve. Ilyen a frissített Golfban már látott vetített kijelzős műszercsoport, illetve a legújabb generációs 6,5, valamint 9,2 hüvelyk képátlójú érintőképernyős multimédiás rendszer. A prémium miliőhöz továbbá hangulatvilágítás is tartozik, amely a műszerfalon és az ajtókárpitokon is végigszalad.

Az Arteon kicsit sincs híján az extráknak, biztonsági asszisztensek egész sora lesz elérhető az újdonsághoz: új generációs adaptív tempomat, vészfék asszisztens, sávtartó segéd és automatikus fényszóróvezérlés is szerepel a repertoárban. Utóbbi például a GPS adatokat is felhasználja, és már a kanyarodás megkezdése előtt megvilágítja az aktuális ívet, segítvén a sofőrt.

A Volkswagen célja az Arteon piacra dobásával nem kisebb, mint a BMW 4-es Gran Coupé és házon belül az Audi A5 Sportback megszorongatása, természetszerűleg a Passáténál valamivel magasabb, az igazi prémium konkurenseknél pedig alacsonyabb árakkal operálva – ez pedig könnyen sikerülhet is nekik. Reméljük hamarosan az első tesztautók is hamarosan megérkeznek szerkesztőségünk garázsába, hogy részletes teszten bizonyíthasson a németek új zászlóshajója – hiszen a Phaeton korábbi kiesésével ezt a címet is birtokolja az Arteon.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark