Az Audi megmutatta nyáron érkező elektromos SUV-ját Genfben

Nyomtatás

Az Audi standját Genfben kétség kívül a vadonatúj A6 uralta, azonban a négykarikások a hamarosan érkező elektromos crossoverük előfutáraként elhozták az e-tron koncepciót is. A tanulmány státusz azonban csak álca, hiszen az alaposan felmatricázott négykerekű tulajdonképpen már a kész autó, és nem kell túl nagy fantázia ahhoz, hogy elképzeljük, milyen is lesz majd a sorozatgyártású változat.

A németek nem csaptak túl nagy felhajtást az e-tron koncepcióval kapcsolatban a svájci seregszemle előtt, pedig a kiállított négykerekű bizony nagyon is érdekes. A négykarikások talán éppen azért döntöttek úgy, hogy elviszik a szalonra a tulajdonképpen már szinte sorozatgyártásra kész, de azért matricázással alaposan elfedett újdonságot, hogy jelezzék: nem csak a Jaguar kínál majd a közeljövőben teljese elektromos SUV-t – gondolunk itt az angolok által Genfben leleplezett I-Pace-re.

Nem meglepő módon az Audi emberei azt is elárulták, hogy még 2018-ban, méghozzá augusztus 30-án, Brüsszelben bemutatkozik a kész e-tron – valószínűleg nem csupán ennyi lesz a neve. Az alapos matricázás ellenére azért jól látszik, hogy az újdonság már az Audi legfrissebb formanyelvét követi, kezdve a méretes hűtőrácstól az agresszív fényszórókig – azon sem lepődtünk meg, hogy a hátsó lámpatest végignyúlik az autó teljes szélességében. Terepkupénak talán túlzás lenne nevezni, de a jelenlegi SUV kínálatnál sportosabb formákat öltött az elektromos modell, ami a légellenállás csökkentése érdekében is fontos lehet. Érdemes megfigyelni, hogy míg a stúdióképeken kamerás visszapillantóval, addig az utcán készült fotókon normál tükrökkel látható az autó.

A hajtásláncról nem árultak el részleteket a gyáriak, csupán annyit tudhattunk meg, hogy képes lesz 150 kW-os gyorstöltésre az autó, illetve világszerte 250 prototípus több mint ötmillió kilométert tett meg, -20 és +50 Celsius fokos körülmények között – mindez egyébként 85 ezer tesztórát jelent. A korábbi hírek szerint egyébként 500 kilométeres hatótávval számolhatunk majd, az erőt pedig két elektromotor biztosítja – az egyik elöl, a másik pedig hátul, ezzel elérve az összkerékhajtást.

A korábbi koncepció egyébként éppen ilyen adatokat produkált, és esetében egy 95 kWh-s akkumulátort használt az Audi, míg az összteljesítmény 435 lóerő volt, 800 Nm-es csúcsnyomatékkal kísérve – túltöltéssel egyébként rövid időre 500 lóerő feletti erőt is le tudott adni az egység. Mindez 4,6 másodperces 0-100-as sprintre és 210 km/h-s végsebességre volt elegendő, és nem lepődnénk meg, ha a sorozatgyártású változat esetében is kísértetiesen hasonló adatokkal találkoznánk majd. Augusztusban azonban mindenre fény derül majd.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark