A PSA csoport nemrég alapított prémium márkája, a DS egyelőre – legalábbis Európában – nem igazán mutatta ki foga fehérjét, ám ez hamarosan megváltozhat az öreg kontinensen is., hiszen előbb-utóbb nálunk is elérhető lesz a DS 7 Crossback. Mindez pedig még csak a kezdte, ugyanis a franciák most bemutatták a kisebb, kompakt méretű crossoverüket is, méghozzá DS 3 Crossback néven, igazán minőségi megoldásokkal, különleges megjelenéssel és akár teljesen elektromos hajtáslánccal.

A formák megítélése ízlés dolga, de az kétségtelen, hogy a DS formatervezői egy igencsak különleges autót alkottak meg az újdonság képében. A márka jellegzetes, hangsúlyos hűtőrácsát rengeteg króm és érdekes formájú lámpatestek egészítik ki, melyeknek külső sarkából majdnem a lökhárító aljáig nyúlik egy fénycsík. Hátul élesre húzott fénytestek fogadnak, melyeket ugyancsak krómszínű betétek emelnek ki és kötnek össze. A lemezek domborításai mindenhol izmossá teszik a megjelenést, az oldalsó ablakok alsó élének uszonyszerű megtörése pedig igazán különleges – természetesen az akár 18 colos felnik, a kéttónusú fényezés és az egyedi, elindulás vagy zárás után a karosszériába simuló kilincsekre is érdemes odafigyelni.

Különleges formákat kapott az újdonság - galéria

A vadonatúj alapokra épülő DS 3 Crossback méretei egyébként a következőképpen alakulnak: 4118 mm-es hossza mellé 1791 mm- szélesség és 1534 mm-es magasság társul, míg a tengelytáv 2558 mm. Ezekkel a számokkal inkább már a kis crossoverek mezőnyében indul, de éppen ez lehet az erőssége, hiszen a prémiumok nem igazán kínálnak ilyen méretű hobbiterepest, az újdonság pedig nem csak különleges, de minőségét tekintve is hozza a prémiumoktól elvárt szintet – ennek bizonyítására pedig elég bepillantani az utastérbe.

A belső formák egyébként legalább annyira egyediek, mint a külsők, és ezalatt természetesen a középkonzolt uraló mintákat értjük, melyek a multimédiás rendszer funkciógombjait, a légbefúvókat és a klíma néhány dedikált kezelőszervét is magukba foglalják. A hatalmas, mindenféle telefonos csatlakozási lehetőséget ismerő multimédiás rendszer mellett egy kisebb, de teljesen digitális, ötféle személyre szabható megjelenéssel rendelkező műszerfalat kapunk, amit egy üveglapra vetítő head-up kijelző egészít ki sok hasznos funkcióval. A különleges formák mellé kiváló minőség is társul, ráadásul nem csak az anyagok milyenségével, hanem azok textúrájával is játszottak a tervezők.

Prémium minőség fogadja a beülőket - galéria

A gyáriak a galériájukban rögtön négyféle lehetséges konfigurációt is megmutattak, melyek a kontrasztvarrással ellátott bőrtől a színes szöveten át egészen az Alcantaráig mindenféle lehetőséget a vásárlók rendelkezésére bocsátanak. Az utastér hangulatát akár 12 hangszórós Focal rendszer is feldobhatja, a kényelemről pedig a gondosan megtervezett ülések és a kiváló zajszigetelés gondoskodik. Természetesen vezetéstámogató és biztonsági rendszerekből sincs hiány. A már megszokott asszisztensek mellett, mint például a vészfékrendszer, olyan új elemeket köszönthetünk, mint a továbbfejlesztett automatikus parkolórendszer, vagy a 180 km/h-ig működőképes félig önvezető rendszer, ami adaptív tempomattal és sávtartóval biztosítja a biztonságunkat – persze a kezünknek továbbra is a kormányon kell lennie.

Nem csak mutatós, modern és hasznos is - galéria

Az éjszakát a DS MATRIX LED VISION névre keresztelt adaptív fényszórók varázsolják nappallá, amelyek a szélvédőbe épített kamerával együtt dolgozva érik el, hogy miközben minden mást megvilágítanak, az előttünk haladókat és a szembejövőket ne vakítsuk el. A gyáriak egyébként kellemes helykínálatot is ígérnek, míg a csomagtér alaphelyzetben 350 literes – utóbbi azért nem egy kiemelkedő érték.

Nézzük azonban, hogy mi rejtőzik a lemezek alatt: benzines fronton három PureTech egység lesz elérhető, 155, 130 és 100 lóerővel, a legerősebbhez pedig alapáron jár majd a nyolcsebességes EAT8 automata váltó. Dízelfronton egy 130 és egy 100 lovas BlueHDi egység áll majd rendelkezésre. Az igazi izgalmakat azonban az E-Tense névre keresztelt elektromos verzió nyújtja, amely 1360 lóerővel és egy 50 kWh-s akkumulátorral venné le a lábáról a vásárlókat.

Az uszonyszerű benyúlás igazán egyedi elem - galéria

Mindez 8,7 másodperces 0-100-as sprintet eredményez, míg a hatótáv még a szigorúbb WLTP normák szerint is megvan 300 kilométer – a korábbi NEDC szerint pedig 450 km. A 11 kW-os, háromfázisú háztartási fali töltőről 5 óra alatt le lehet tudni a teljes feltöltést, míg egy 100 kW-os gyorstöltő segítségével 30 perc alatt 80 %-ra pumpálhatjuk az akkut. Az E-Tense már 2019 közepétől elérhető lesz, és egészen egyedülállónak mondhatja majd magát, hiszen a prémiumok között nemigen találkozni hasonló ajánlattal – igaz, a Hyundai Kona Electric nagyon hasonló lehet, de az hivatalosan nem a prémiumok között indul.

Elektromos hajtásláncot is kapott - galéria

A DS 3 Crossback és a DS 7 Crossback hamarosan végre Európában is elérhetők lehetnek majd, és ezzel most már valóban útjára indulhat a DS, mint prémium márka, hiszen ezek a modellek már nem csak simán átalakított Citroënek, hanem tervezésüknél figyelembe vették a magasabb igényeket is, még ha műszakilag néhol közösködnek is testvéreikkel. Az árakról egyelőre nem tudni, de ne számítsunk túl alacsony árcédulára – főleg az E-Tense esetében.

Kommentek