Amint visszaértem a szerkesztőségbe az új Kia Ceed magyarországi menetpróbájáról – melyet egyébként holnap olvashatnak majd oldalunkon –, a nemzetközi sajtóban is a koreaiak új kompaktjáról szól minden, ugyanis a gyáriak bemutatták a sportos GT verziót, amely mutatós megjelenésével és bőven elegendő, de egyáltalán nem túlzó teljesítményével kíván berobbanni a mezőnybe.

Akárcsak elődje esetében, az új Ceed GT-nél sem volt célja a koreaiaknak, hogy szembeszálljanak a legvadabb sportkompaktokkal, de egy sportos, látványos csomagot szerettek volna összerakni, amihez az átlagnál így is jóval nagyobb teljesítmény társul. A végeredmény pedig nagyon is szemrevaló lett: az amúgy is egészen agresszív képet festő Ceed a nagyobb légbeömlőket felvonultató lökhárítókkal, a piros és lakkfekete díszbetétekkel és a két hangsúlyos kipufogóval bizony nagyon is vagány arcát mutatja, miközben azért nem estek át a ló túloldalára a tervezők – a leglátványosabb részlet talán mégis a pirossal finoman díszített hűtőrács.

Sportos, de nem esik túlzásba, és pont ezt szeretjük benne - galéria

Az utastérben ugyancsak izgalmas újdonságokkal találkozhatunk: a sportülések, a sportkormány és a látványosan vöröslő kontrasztvarrások mindenfelé nem hagynak kétséget afelől, hogy egy igazi vadorzóban foglalhatunk helyet, amely természetesen praktikum szempontjából ugyanazt hozza, mint normál társaik. A GT változat mellé olyan opciók járnak már alapáron, mint az ütközésre figyelmeztető rendszer, a sávtartó, a fáradtságérzékelő vagy éppen a távolsági fény asszisztens. Mindemellett pedig a Ceed összes modern extrája elérhető a sportváltozathoz is.

A lemezek alatt megőrizték a jól bevált receptet a gyáriak, így bár néhányan arra számítottak, hogy az alapból 250 lóerős Hyundai i30 N visszafojtott verzióját kapja majd, továbbra is egy 1,6 literes, négyhengeres, benzines turbómotor szolgálja az élményeket. A teljesítmény változatlanul 204 lóerő, ahogyan a csúcsnyomaték is maradt 265 Nm – utóbbi azonban hamarabb, már 1500-nél rendelkezésre áll. Alapból hatfokozatú kézi váltó jár a Ceed GT-hez, de felárért hétsebességes, duplakuplungos automata váltó is elérhető.

Belül is egyértelmű, hogy nem egy hétköznapi verzióval van dolgunk - galéria

Nem csak az ötajtós Ceed lesz elérhető GT kivitelben, hiszen a szintén debütáló ProCeed is megkapja az izgalmas hajtásláncot – természetesen a mutatós kiegészítőkkel együtt. Pontos menetteljesítményekről még nem esett szó, de nagyon hasonló adatokat várhatunk, mint az előd esetében. Legfeljebb a valamivel kisebb súly, az előbb ébredő nyomaték és a duplakuplungos automata eredményezhet pár tizedmásodperccel jobb 0-100-as sprintet – a korábbi verzió gyári adata egyébként 7,7 szekundum volt. Ugyanígy jó eséllyel az ár sem emelkedik majd sokat, így bár teljesítmény terén a vadabb sportkompaktokkal nem tud szembeszállni a Ceed GT, jó árazásával így is nagyon vonzó lehet majd.

Kommentek