2017. Július 27., Csütörtök

Frissitve:08:34:07

Hölgyek előre – versenypályás száguldás a Mercedes-Benz női napján

Nyomtatás

A legjobbat vagy semmit. Így szól a Mercedes-Benz szlogenje, és nincs ez másképp akkor sem, ha a hölgyek kerülnek a középpontba. Következő beszámolónk a márka kimondottan nőket megszólító programjáról érkezik, melynek során az élményekkel egyáltalán nem finomkodtak az illetékesek. Mindezt pedig ki mást tudná hitelesebben előadni, mint az, akinek a programot kitalálták: Simon Sára kolléganőnk lép a színre, és egyben a gázpedálra.

Az elbeszélés nem kezdődhet azonban anélkül, hogy ne ejtenénk szót a kezdeményezésről, melyet a stuttgarti gyár nemrégiben életre hívott, és ami már a nevében is sokat ígér: a She’s Mercedes nevet kapta. Azon hölgyek párbeszédét teszi lehetővé, akik egymás számára inspirációt jelenthetnek mind a szakmai, mind a magánéletben, és egyben platformul is szolgálhat online és nyomtatott formában is annak érdekében, hogy immár a nők is fókuszba kerülhessenek a márkánál. Mit takar tehát valójában? Egy olyan kampányt, amely végre a nőket állítja középpontba, és azt mondja, itt a lehetőség, hogy egymást támogatva, ötleteket cserélve körvonalazódjon, hogyan lehet egyensúlyt teremteni a sokrétű kihívások között. A téma már önmagában is izgalmas.

Számomra nem is lehetett volna jobb választás, mint a Német Túrautó Bajnokság előtti napon megrendezett AMG Lady Day program, mely teljes egészében arra volt hivatott, hogy közelebb hozzon, gondolatot ébresszen, és közben nem akármilyen autós programokkal tette mindezt.

A program Erős Antóniával és négy vendégével indult, akik izgalmas beszélgetésbe merültek karrierről, szerepekről, sikerről, remekül megalapozva a délutánt. A sikert Szász Emese olimpia bajnoknőnk (szerkesztőnk legnagyobb kedvence), Lukács Anita, a Lenovo ügyvezető igazgatónője, Hauer Berta a Gábor Miklós Szőke márka kommunikációs vezetője, és végül a nagyszerű Ellen Lohr együttese adta, aki a DTM egyetlen futamgyőztes női pilótája, nem mellesleg pedig a nap egyik legközvetlenebb autós ikonja.

Hölgyek és a Mercedes-Benz – a kezdetek

A Mercedes-Benz márkanév jó minőséget ígér - ezt mindenki tudja. Azt viszont csak kevesen, hogy a tökélyre való törekvés eszméje eredetileg Bertha Benztől származik.

Bertha nem csak a Mercedes-Benz egyik alapítójának, Karl Benznek a felesége és gyermekeinek anyja volt, de egyben férje múzsája és üzlettársa is. Mérnöki beállítottságának köszönhetően tevékenyen részt vett az első modellek fejlesztésében, és végletekig maximalista férjével ellentétben azt vallotta, hogy csak az utakon, gyakorlati tesztelés során lehet az automobilt tökéletesíteni. Épp ezért 1888-ban, egy hajnalon Berta - Karl tudomása nélkül - gyermekeivel „elkötötte” a három háromkerekű, petróleummal működő prototípus egyikét és útnak indult, hogy felkeresse 104 kilométerre, Pforzheimben élő édesanyját. Egy ilyen táv legyőzése személyautóval akkoriban lehetetlennek tűnt - így Bertha Benz lett az első ember a világon, aki hosszabb utat tett meg személygépkocsival, és egyúttal új fejezetet nyitott az iparág és egyúttal a Mercedes-Benz sikertörténetében.

Egy másik szál is szervesen fűzi a Mercedes-Benz márkát a szebbik nemhez: az elnevezése. Kevesen tudják, hogy a név fele részben Mercedes Jellinek emlékét őrzi, akinek üzletember édesapja 1900-ban állapodott meg Daimler autóinak árusításáról, és azt kérte, hogy az új, nagy teljesítményű típust lánya után nevezzék el.

Természetesen a fentiek után nem hagyhatjuk szó nélkül a négykerekűeket sem, elvégre a program céljai között az autózás éppúgy kiemelt szerepet kapott. A Mercedes-Benz magyarországi vezérképviselete impozáns flottával készült, mi pedig a délután második részében nem kevesebbre vállalkoztunk, mint bevenni a Hungaroringet, hogy alaposan vallató fogjuk a társunkká szegődött lóerőket, méghozzá nem akármilyen felvezető pilóták segítségével. Már a kezdés és a pályára való kijutás sem volt akármi, elöl Bernd Maylander-t , a Formula 1 Safety Car pilótáját köszönhettünk, miután mindenki elfoglalta a pilótafülkét, hátul pedig Ellen Lohr zárta a sor, plusz a távot a csillagos flotta GLA modelljében tehettem meg. A budapesti forgalom természetesen ismét hozta önmagát, de úgy tűnik, ez nem mindnyájunkat tör meg. Maylander higgadt viselkedése mindmáig eszembe jut. A pilóta teljes nyugalomban tűrte az M3 araszoló kivezető szakaszát, pedig ha valaki szeret haladni, az biztosan ő. Ebből is látszik, hogy a biztonsági autó vezetése nagy adag fegyelmet is igényel.

A GLA hűséges paripának bizonyult kifelé a ringre, ahol akkor már javában folytak az előkészületek a vasárnapi futamra. A DTM ugyanis gyakorlatilag túraautó világbajnokságnak is tekinthető, és ennek megfelelően már a versenyt megelőző napokban kamion erdő foglalja el a Paddockot, a csapatok készülnek, és nem akármilyen lehetőséget rejtett nekünk sem a kulisszák mögé pillantani, és átérezni a csapatok izgalmát. Egyúttal már való kigurulás előtti percek is emlékezetessé váltak, ennek részeként ugyanis speciális egy szimulátorban tehettem próbára  a vezetési  tudásomat – sikeresen felállva a dobogó második fokára. Emellett a kerékcsere néhány másodperces rekordjának megdöntésére is vártak lelkes jelentkezőket a szervezők, amely feladat osztatlan sikert aratott.

A folytatásban természetesen megismerkedtünk a pályával, és az eligazítást követően csapatokra bontva bukósisakkal és utasításokkal felszerelve várakoztunk arra, hogy a két zseniális pilóta felvezetésével immár az aszfalton is nyomot hagyhassunk. Némi elfogultsággal nyugodtan vádolhatnak, ugyanis rendre Ellen Lohr csapatát és a pilótanőt választottam, így egyúttal a gyorsabb mezőnyt megnyerve, egyre nagyobb tempóval abszolválva a pálya kanyarjait. A GLA nem feltétlenül erre a feladatra a legjobb, azonban a Hungaroring még gyalog bejárva is élmény, pláne egy autó volánja mögött, egy AMG bukósisakban, miközben egy legendás női pilóta bíztatott arra, hogy nyugodtan menjek gyorsabban. Szerintem el tudják könnyen hinni nekem, ez már önmagában felejthetetlen élményt jelentett.

Így nem véletlen, hogy a három kör után is fülig érő mosollyal gurultam le a pályáról, és még nem is tudtam, hogy olimpia bajnoknőnk érmét is megcsodálhatom, és a közös szelfik után a szervezők igazán maradandó kényeztetéssel szolgálnak a program végére, egy személyre szabott oklevéllel, nem semmi aláírásokkal. A program, ahol számtalan izgalmas beszélgetés, ismeretség indult útjára, a legjobbat nyújtotta, és egy olyan atmoszférában, amely nemcsak az autózáshoz, egymás is közelebb is hozott. Vagyis elérte célját.

A képgalériánk és összefoglalónk mellett nem maradt másra, mint a verdikt a programról: csillagos 5-ös.




Hozzászólások  

 
#1 Andras79 2016-10-18 21:00
Kedves Sára!
Biztosan hatalmas élmény lehetett ilyen "nagy" emberekkel együtt autózni a Ringen egy GLA volánjánál! Habár az biztos is, hogy egy GT jobban illett volna a pályához, mint egy Crossover, vagy nem is tudom, mi a GLA hivatalos besorolása?!
Na mindegy, a lényeg, hogy gratula a csodás cikkhez és ehhez a rangos eseményhez! ;-)
Üdv:
András
Idézet
 

Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark