Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Teljes méretű családi kombi vadonatújan mindössze 3 millió forintért? Mindez óriási kompromisszumokat feltételez, ám a Dacia már bizonyította, hogy tud olyan helyekről elvenni a jó ár érdekében, hogy az még ne fájjon. A frissített Logan MCV pedig nem csak árban, de értékben is meglepőt nyújt.

A második generációs Logan MCV régi ismerős nálunk, hiszen csak a szóban forgó 0,9 literes turbómotorral kétszer volt már nálunk – egy alkalommal kézi, másodszor pedig a 260 ezer forintos robotizált automataváltóval. A frissítés a minőségi összhatást céloztaDe még így sem maradunk most apropó nélkül: a Dacia felfrissítette kombi modelljét, amely egyben a piac egyik legkedvezőbb puttonyosa – így még több értéket kínál, nagyjából változatlan áron.

Első látásra nem könnyű beazonosítani a modellfrissítést, de ha ismerjük a Logant, akkor azonnal kiszúrhatjuk a differenciát: tesztautónk ugyanis szériában LED-es nappali menetfénnyel hirdeti az új idők elérkeztét. Emellett hangsúlyosabb, letisztultabb első lökhárító szolgáltat emelkedettebb megjelenést, egyben pedig 9 mm-es gyarapodást a teljes hosszúság tekintetében.

Változatlan alapok, értékesebb belbeccsel

Mindez persze a belső tér méreteihez nem tesz hozzá, de erre nincs is szükség. Belül négy felnőtt bőven kényelmesen helyet talál magának – a Logan helykínálata  kompakt versenyzők között is kiemelkedő. Elöl-hátul bőségesen nagy - galériaPersze ehhez hozzájárul az egyszerű, sallangmentes, spórolós kialakítás, amely viszonylag vékony üléseket, sok helyen burkolatlan alkatrészeket és kevésbé vaskos ajtókat eredményez, mindez viszont a klasszikus, nagy ablakos formatervvel együtt hozzájárul a térérzet fokozásához. Ráadásul az utascella nagy mérete ellenére a csomagtér is érvényesül. Alapból a kalaptartóig 573 liternyi helyet pakolhatunk, az üléseket közel síkba döntve pedig 1,5 köbméteres teret kapunk. Mindez jól kihasználható, a kerékjárati ívek között például egy méteres szélesség van, ami azt jelenti, hogy bútorboltból vagy elektronikai kereskedésből is elégedetten távozhatunk szerzeményünkkel, legyen az lapra szerelt nagyszekrény vagy 65 colos televízió, 5.1-es hangrendszerrel – vagy akár mindez együtt, ahogy azt esetünkben bizonyította is a tesztautó.

Új kormány, új műszerfali betét és gazdagabb extralista

Hasznos kis plusz: lehajtható könyöktámaszEzt a tulajdonságát viszont már jól ismertünk a Logannek, amely eddig is érzelemmentes, mégis a céloknak maradéktalanul megfelelő igáslónak bizonyult. Most viszont úgy érezhetjük, hogy többet kapunk a pénzünkért. Belül az új kormánykerék és a karbon-szerű műanyag központi betét is fokozza a minőségi összhatást, miközben a kezelhetőség ugyanúgy pofonegyszerű maradt – sőt, az ajtóra költözött első ablakemelőknek köszönhetően még inkább intuitív. Újdonságként megjelent alapfelszereltségként az emelkedőn való elindulást segítő rendszer (ezért például még egy Audi esetében is külön fizethetünk 30.480 forintot), és 25 ezer forintért ülésre szerelt könyöktámaszt is kérhetünk.

Így ahogy van, egy kis alkuval 3 millió

Ráadásul az árak legfeljebb csak a gazdagabb alapfelszereltséggel összhangban emelkedtek. A 90 lóerővel 3,05 millió forintos indulóárért például oldallégzsákot is kapunk (amely a Lada estében továbbra is hiánycikk), de klímát, fedélzeti számítógépet, ködfényszórót, elektromos első ablakokat, multifunkciós kormánykereket és Bluetooth-os, USB-s rádiót is adnak ennyiért. Újdonságként a térképpel együtt 110 ezer forintos, 7 colos érintőképernyős navigációért már-már komikusnak ható 25 ezer forintért kérhetünk tolatókamerát. Tegyünk hozzá metálfényezést, tolatóradart és tempomatot, és 3,4 millió alatt listaáron van egy jól használható, családi méretű kombink.

Kulturáltságban nem erős - galériaAmi motorikusan sem okoz csalódást. Csodát persze nem szabad várni a 0,9 literes, háromhengeres turbómotortól, amely kialakítását teljesen nem tudja meghazudtolni: enyhén dízeles vibrációkkal dolgozik. Viszont legalább egészen csendesen, ami nem mondható el az autó egészéről: egyedül a hangszigetelés terén fájhat igazán a spórolás – láttunk már rosszabbat, de nagy tempónál vagy esőben bizony van mit javulnia a Logan zajszintjének.

Kimondottan kényelmes, de biztonságos futómű, érzéketlen kormányzással

Jól megy és a fogyasztás sem rosszMenetteljesítmények tekintetében viszont nem lehet okunk panaszra. A kis motor úgy viszi a Logant, mint egy 1,4-es – csak éppen már 2500-tól úgy húz, mint ahogy az 4500-tól húzna. Így aztán elég viszonylag ritkán nyúlnunk a kissé akadós ötfokozatú váltóhoz. Mindez az üresen csupán egy tonnás tömeg érdeme, amelynek számlájára írható a gyári adatoknál is jobb, 10,5 másodperces 0-100-as gyorsulás. Okunk tehát nincs panaszra a menetdinamikát illetően, és ezúttal fogyasztás tekintetében is egészen jól teljesített a kis háromhengeres. Ugyan vannak nála hatékonyabb motorok is a piacon, az 5,5 literes normafogyasztásunk abszolút nem eget rengető, ráadásul egy 100 kilométeres városi etap során is sikerült 6 liter alatt tartanunk az étvágyat.

A tesztelt konfiguráció az ideálisAutópályán már elkezd 6 liter fölé kúszni az étvágy, viszont aki sokat használná nagysebességű száguldásra a kombit, annak ott a 90 lóerős 1.5 dCi, amely 400 ezer forintos felára miatt ejt minket gondolkodóba. Ezt a differenciát ugyanis tényleg csak a sokat autópályázók fordíthatják át könnyen pozitívba. Érdemes még megemlítenünk a 260 ezer forintos robotizált váltó lehetőségét – az egység viszont nagy kompromisszumokat követel, így csak akkor döntsünk mellette, ha a manuális gangolást alapvetően kizártuk.

A minőségi kompaktok milliókkal drágábbak

A fentiek abszolút igazolják: a 0.9 TCe ideális választás a Loganhez, még akkor is, ha 300 ezer forinttal olcsóbban morfondírozhatunk az új egyliteres, háromhengeres szívómotoron is. A kedvezőbb egység azonban többszörösen csalódást kelt: kulturálatlanabb, szomjasabb és sokkal-sokkal lassabb, mint a turbós erőforrás. Inkább alkudozzunk vagy gyűjtögessünk, de ezt az alternatívát felejtsük el.

Néhány szóban

Modellfrissítés ide vagy oda, a Dacia Logan MCV lényege nem változott. Egy kimondottan tágas, családi bevetésre is alkalmas, megfelelően motorizált modellről beszélünk, amely olyan helyeken igyekszik spórolni, ahol a legkevésbé fáj. Az eredmény egy feladatát tökéletesen ellátó, bármiféle izgalomtól mentes modell, amely nem mentes a hiányosságoktól, de semmi olyan hibát nem tud felmutatni, amit nem lehetne ezért az árért megbocsátani. Ugyanis a "hibátlan" konkurensek legalább másfélszer drágábbak...

Előnyök: Tágas belső tér jól használható, nagy csomagtartóval; Egyszerű kezelhetőség, jó körpanoráma; Kifejezetten kényelmes futómű; Kiemelkedő ár-érték arány; Elfogadható menetdinamika; Tisztességes összeszerelés

Hátrányok: Kevésbé, de azért látható spórolás; Pontatlan, nehézkes kormányzás; Lehetne valamivel jobban szigetelt; Kissé akadós váltó; Négyhengeresekhez képest kulturálatlan háromhengeres motor

Alapadatok Futómű Karosszéria Mérések Költségek
 

Kommentek