BMW X3 xDrive20d Aut. (2014) teszt - Kifinomult?

Nyomtatás

A BMW X3 egészen a 2004-es bemutatkozása óta némileg kívülállónak számított a márka palettáján belül. Egyedülálló formáival mindig is megosztotta a közönséget, még ha a 2010-es generációváltás alkalmával közelebb is került valamelyest testvéreihez. Úgy tűnik, most megunta ezt a szerepet a közepes SUV, és a 2014-es modellfrissítés alkalmával elirigyelte az új X5-ös orrának formai megoldásait, ezzel pedig az eddig viszonylag jámbornak mondható tekintete most végleg morcosra váltott.

A hazai utakon körülnézve talán kissé meglepő lehet, de az X3 bizony igencsak fontos láncszem a BMW kínálatában, hiszen világszerte nagyságrendileg ugyanannyit adnak el belőle, mint a nagytestvér X5-ből és a kifutó X1-ből (2014-ben körülbelül 150 ezer darabot). Azt tehát megállapíthatjuk, hogy eddig sem a formán múlott a siker, noha a saját gyorsfelmérésem alapján a legtöbben örömmel fogadták a kisimultabb vonásokat. A németek persze nem csak a külsőre figyeltek oda, hiszen az utastérben is fejlődött az autó, és a szintén frissített 2,0 literes dízelmotor is itt mutatkozott be – de ne rohanjunk ennyire előre.

A BMW új formanyelvét lehet szeretni vagy nem szeretni, annyi mindenesetre biztos, hogy az egyre nagyobb vesékkel összeházasított, agresszívra húzott fényszórók a márka védjegyének számító sportosságot és masszivitást kiválóan juttatják kifejezésre. Az X3 eddigi vonalait – melyek mások számára talán éppen a vonzerőt jelentették – némileg átrajzolva egy csapásra keményfiúvá varázsolták az autót, mely a 921 ezer forintba kerülő adaptív LED-es lámpatestekkel és az újragondolt, kerek ködfényszórókkal karöltve határozottabb tekintettel mered a világra. Mindeközben tesztautónk elegáns, a legtöbb képen feketének látszó, ám valójában sötétbarna fényezése nagyfokú eleganciát kölcsönzött a hobbiterepesnek, mely a kisebb akadályoktól sem riad vissza.

Az autó külső dimenziói egyébként csak minimálisan változtak. A lecserélt lökhárítók hatására kevesebb mint egy centiméterrel gyarapodott az X3 hossza, mely hátul alig-alig módosult. Ahogyan már említettem bevezetőben is, a környezetemben élők közül szinte egytől egyig mindenki pozitív véleménnyel volt az X3 ráncfelvarrott formáiról, mely annak ellenére is nagyobb egyediséget kölcsönzött az autónak, hogy közben vonásait tekintve közelebb került a paletta többi tagjához. Ettől függetlenül persze mindenkinek saját szíve joga eldönteni, hogy számára milyen irányba változott a négykerekű – a véleményeket egyébként kíváncsian várjuk kommentek formájában.

Ha már frissítésről van szó, természetesen az utastér sem maradhatott érintetlenül. A bajorok igyekeztek tovább növelni a minőségérzetet a középső hobbiterepes gyomrában, ami tesztautónk látványos konfigurációjával együtt hatványozottan sikerült. Első ránézésre nem sok változott, azonban közelebbről megvizsgálva az X3-at, rengeteg apróságra lehetünk figyelmesek, melyek mind-mind pozitív irányba mozdították el a mérleg nyelvét. Ilyen például a lecserélt klímakonzol, a továbbra is kiváló iDrive kijelzője mellett található díszítések vagy éppen a középkonzolon megjelenő zongoralakk betétek.

Noha a minőségre valóban nem lehet panasz, a piros kontrasztvarrással díszített kényelmes, dombornyomással ellátott sportülések és a látványos fabetétek mellett azért így is rengeteg komor, fekete elem maradt a műszerfal és a kesztyűtartó környékén, melyek ugyan puha műanyagból készültek, a szemünk számára mégsem túl kellemesek, ráadásul plusz pénzért sem cserélhetjük le őket – persze ez legyen a legnagyobb gondunk az autóval kapcsolatban. Ergonómia és összeszerelés tekintetében továbbra sincs miről beszélni, ahogyan a praktikum sem szenvedett csorbát a frissítés során. Mindennek megtaláljuk a helyét az X3-ban.

A helykínálatra sem lehet panasz: elöl-hátul bőven elegendő teret kínál az autó, akárcsak az alapból 550 literes – a hátsó üléseket ledöntve 1,6 köbméteres – csomagtérben, ahová megrendelve a 130 ezer forintos tároló csomagot, rengeteg praktikus és hasznos megoldással gazdagodhatunk, kezdve az oldalsó rekeszektől a sínen csúsztatható rögzítőpontokig. Noha hátul akár három átlagos termetű felnőtt is kényelmesen elférne széltében és hosszában, a középső hely kartámasszá alakítható háttámlája bizony okozhat némi bosszúságot hosszabb távon, míg az alacsony üléspozíció miatt a térdeinket kissé magasra kell húzni.

A kényelmes utazáshoz az autó alatt található futómű is kellemes társként szolgál, ami a BMW-től megszokott defekttűrő abroncsok ellenére is komfortos autózást biztosít számunkra – egyedül talán a nagyobb úthibákon tapasztalható halk dübögést lehet felhozni negatívumként. Persze a sportosságot kedvelőket sem hagyja cserben az X3, hiszen a márka filozófiájához hűen a dinamikusabb vezetési stílust is lelkesen támogatja a négykerekű, amit a sportülések elektromosan feszesebbre szabható oldaltámaszai tesznek igazán hangulatossá. Ebbe egyedüliként a németek xDrive összkerékhajtással szerelt modelljei esetében már többször is tapasztalt pontatlanabb és érzéketlenebb kormányzás zavarhat meg minket, de azért megijednünk emiatt sem kell. A 8-fokozatú ZF automata ezúttal is kiválóan gondolkodik helyettünk, és finom vagy villámgyors váltásokkal biztosítja a zavartalan közlekedést – legyen szó sportosabb vagy éppen ráérősebb tempóról.

A felfrissített dízelmotort csak a következő oldalon izzítjuk be. Lapozzanak, és tartsanak velünk!



Hozzászólások  

 
#13 Kenéz Tibor 2015-08-24 11:04
Kedves László!

A teljes teszthét átlagát jelentő 7,2 literes tesztfogyasztás a vezetési módok vegyes használatával alakult ki. Persze a hatékonyság érdekében nagyobb részt az Eco Pro üzemmódot részesítettem előnyben, de néhány helyzetben, és ahhoz, hogy teljes képet tudjak adni olvasóinknak az autóról, természetesen Comfort és Sport módban is használtam azt, így ezek az időszakok is hozzájárultak a tesztfogyasztás végeredményéhez .

A normakört pedig Eco Pro módban teljesítettem, hiszen ebben az esetben azt vizsgáljuk, hogy a megadott körülmények között mi az a legkisebb fogyasztás, amit el lehet érni az autóval. Erről bővebben a következő linkre kattintva tudhat meg többet: autopult.hu/magazin/igy-merunk-mi-2-0.html

Remélem sikerült választ adnom a kérdésére.

Üdvözlettel:
Kenéz Tibi
Idézet
 
 
#12 2015-08-23 11:56
Kedves Tibi!

Érdeklődni szeretnék,hogy az általatok mért tesztfogyasztás t milyen móduszban értendő(ECO PRO, Sport vagy vegyes).

Üdvözlettel:
Varga László
Idézet
 
 
#11 zold2000 2015-04-05 20:42
Idézet - Kenéz Tibor:
Kedves zold2000!

A ráncfelvarrott X3 már tavaly februárban bemutatkozott, és nyáron már meg is érkeztek az első példányok újdonsült gazdáikhoz. Ezért került ez az évszám a címbe. Ez egyébként csupán azt a célt szolgálja, hogy tesztadatbázisu nkban könnyebb legyen megkülönböztetn i a frissített verziót az előző változattól.

Ebben a modellben debütált anno a frissített 20d erőforrás is, de azóta már a legtöbb típusban átvette a 184 lóerős szerkezet helyét. A változtatás okát azonban nem a környezetvédelm i besorolás adta, ugyanis a kétliteres dízel már az előző változatban is képes volt teljesíteni az Euro 6-os környezetvédelm i normákat.

Remélem sikerült választ adnom a kérdéseidre.

Üdvözlettel:
Kenéz Tibi

Okés köszi. EMlékeim szerint az előző 20d csak euro5 volt, az új B47es másik nagy előnye a sokkal kifinomult járás volt ami a 2014 előtti négyhengeres dízelek egyik nagyobb bibije volt.
Idézet
 
 
#10 SuperVortep7 2015-04-05 19:30
Gyermekkorom óta a kedvenc álomautóm a BMW.Főleg Chris Bangle munkássága fogott meg és tetszett.Emlékszem még a 2001-ben bemutatott 7-es BMW-re,amitől az állam leesett és nem csak nekem,hanem az egész média ódákat zengett róla.Bangle távozása óta sok minden megváltozott sajnos a dizájn terén is.Nem mernek bevállalós,vagá ny formákat bevállalni,a megszokott sémákat ugyan követik,mint pl a vesék,hokiütő,s tb stb,de számomra sajnos 1-2 modelltől eltekintve,mint pl az M3,4-es sorozat,egyálta lán nem szépek a mai BMW-k.És ezt mérhetetlenül sajnálom!Nagyon remélem,mihamar abb bevállalósabb formákkal fogunk találkozni és ismét merni fog a BMW igazán egyedi külsejű,vagány formájú autókat alkotni.Chris Bangle NAGYON hiányzik!!
Idézet
 
 
#9 Kenéz Tibor 2015-04-05 18:11
Kedves zold2000!

A ráncfelvarrott X3 már tavaly februárban bemutatkozott, és nyáron már meg is érkeztek az első példányok újdonsült gazdáikhoz. Ezért került ez az évszám a címbe. Ez egyébként csupán azt a célt szolgálja, hogy tesztadatbázisu nkban könnyebb legyen megkülönböztetn i a frissített verziót az előző változattól.

Ebben a modellben debütált anno a frissített 20d erőforrás is, de azóta már a legtöbb típusban átvette a 184 lóerős szerkezet helyét. A változtatás okát azonban nem a környezetvédelm i besorolás adta, ugyanis a kétliteres dízel már az előző változatban is képes volt teljesíteni az Euro 6-os környezetvédelm i normákat.

Remélem sikerült választ adnom a kérdéseidre.

Üdvözlettel:
Kenéz Tibi
Idézet
 
 
#8 zold2000 2015-04-05 10:55
Sracok egy kerdes: miert irtatok oda hogy 2014? Ez egy hasznaltteszt? Nem a 2015 os modellevre kapott faceliftet? Jol tudom hogy az uj euro6 20d motor viszont csak most mutatkozott be?
Idézet
 
 
#7 Andras79 2015-04-04 11:29
Idézet - MilleMiglia:
Andrással értek egyet hozzátéve még, hogy a gyártási szórásokból fakadó különbségek, illetve, hogy a valós mért teljesítmények eltérnek a hivatalostól (ált. felfelé) bőven lefedik azt a eltérést, amiről szó van.


Örülök, hogy egyetértünk, MilleMiglia! ;-)
Idézet
 
 
#6 zold2000 2015-04-04 10:32
A szabvanyos mertekegyseg a KW. A loero minden orszagban mas (pl bhp/ch/ps), exert is az1-2 loero elteres. A KW az iranyado. Ezert is van annyi fura loero adat pl 163, 109 177, ezek nem azert toredek mert ennyit birnak kipreselni hanem mert kerek kwban. Fekpadon ez a kocsi tudni fog akar k
190_200 le_t is...
Idézet
 
 
+1 #5 MilleMiglia 2015-04-04 05:52
Andrással értek egyet hozzátéve még, hogy a gyártási szórásokból fakadó különbségek, illetve, hogy a valós mért teljesítmények eltérnek a hivatalostól (ált. felfelé) bőven lefedik azt a eltérést, amiről szó van.
Idézet
 
 
#4 Andras79 2015-04-03 13:52
Idézet - kili:
Kedves Kenéz Tibor!

Ebben tökéletesen igaza van, de nekem hülyén jön le a 5kW=6Le. Nem tudom miért kW-ba erőltetik még mindig a teljesítmény megadását, főleg a németek szoktak szép kerek számokat kihozni, persze kW-ba, ami aztán úgy is lóerőbe kerül meghatározásba, sőt köztudatban is úgy tudják értelmezni. Szerintem ez kicsit terhes gondolat, egy gyártó bevállalja, hogy 136, 184 stb lóerők éktelenkednek a prospektusokba, csakhogy a mérnök urak szép kerek kW-okat alkossanak. Ráadásul átváltás után adódik a probléma, mint itt is, hol a precizitás? Kit érdekelne, hogy a kW-ok 85, vagy éppen 86-ra esnének, sokkal zavaróbb ez az össze vissza eltérő lóerő adatok. Számomra persze, de mint írtam ez csak kis része annak miért tértem ki a bmw-s hitemből.


Bocs, hogy beleszólok a társalgásba, de Kili, hivatalosan 1980-tól Európában az SI mértékegységren dszer használata kötelező! Azaz LE-ben nem is szabadna megadni a motorok teljesítményét csak (k)W-ban! Szóval ezen a LE-s dolgon kár lovagolni, mert LE-ben ha meg sem adja az adott gyártó az autójának a motor teljesítményét, akkor is teljesen helyesen jár el!

Üdv:
András
Idézet
 

Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark