Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A BMW X3 egészen a 2004-es bemutatkozása óta némileg kívülállónak számított a márka palettáján belül. Egyedülálló formáival mindig is megosztotta a közönséget, még ha a 2010-es generációváltás alkalmával közelebb is került valamelyest testvéreihez. Úgy tűnik, most megunta ezt a szerepet a közepes SUV, és a 2014-es modellfrissítés alkalmával elirigyelte az új X5-ös orrának formai megoldásait, ezzel pedig az eddig viszonylag jámbornak mondható tekintete most végleg morcosra váltott.

Hátul alig változott - galériaA hazai utakon körülnézve talán kissé meglepő lehet, de az X3 bizony igencsak fontos láncszem a BMW kínálatában, hiszen világszerte nagyságrendileg ugyanannyit adnak el belőle, mint a nagytestvér X5-ből és a kifutó X1-ből (2014-ben körülbelül 150 ezer darabot). Azt tehát megállapíthatjuk, hogy eddig sem a formán múlott a siker, noha a saját gyorsfelmérésem alapján a legtöbben örömmel fogadták a kisimultabb vonásokat. A németek persze nem csak a külsőre figyeltek oda, hiszen az utastérben is fejlődött az autó, és a szintén frissített 2,0 literes dízelmotor is itt mutatkozott be – de ne rohanjunk ennyire előre.

Szemből viszont bekeményített - galériaA BMW új formanyelvét lehet szeretni vagy nem szeretni, annyi mindenesetre biztos, hogy az egyre nagyobb vesékkel összeházasított, agresszívra húzott fényszórók a márka védjegyének számító sportosságot és masszivitást kiválóan juttatják kifejezésre. Az X3 eddigi vonalait – melyek mások számára talán éppen a vonzerőt jelentették – némileg átrajzolva egy csapásra keményfiúvá varázsolták az autót, mely a 921 ezer forintba kerülő adaptív LED-es lámpatestekkel és az újragondolt, kerek ködfényszórókkal karöltve határozottabb tekintettel mered a világra. Mindeközben tesztautónk elegáns, a legtöbb képen feketének látszó, ám valójában sötétbarna fényezése nagyfokú eleganciát kölcsönzött a hobbiterepesnek, mely a kisebb akadályoktól sem riad vissza.

Az autó külső dimenziói egyébként csak minimálisan változtak. A lecserélt lökhárítók hatására kevesebb mint egy centiméterrel gyarapodott az X3 hossza, mely hátul alig-alig módosult. Ahogyan már említettem bevezetőben is, a környezetemben élők közül szinte egytől egyig mindenki pozitív véleménnyel volt az X3 ráncfelvarrott formáiról, mely annak ellenére is nagyobb egyediséget kölcsönzött az autónak, hogy közben vonásait tekintve közelebb került a paletta többi tagjához. Ettől függetlenül persze mindenkinek saját szíve joga eldönteni, hogy számára milyen irányba változott a négykerekű – a véleményeket egyébként kíváncsian várjuk kommentek formájában.

A LED-es fényszóró is sokat dob rajta - galériaHa már frissítésről van szó, természetesen az utastér sem maradhatott érintetlenül. A bajorok igyekeztek tovább növelni a minőségérzetet a középső hobbiterepes gyomrában, ami tesztautónk látványos konfigurációjával együtt hatványozottan sikerült. Első ránézésre nem sok változott, azonban közelebbről megvizsgálva az X3-at, rengeteg apróságra lehetünk figyelmesek, melyek mind-mind pozitív irányba mozdították el a mérleg nyelvét. Ilyen például a lecserélt klímakonzol, a továbbra is kiváló iDrive kijelzője mellett található díszítések vagy éppen a középkonzolon megjelenő zongoralakk betétek.

Noha a minőségre valóban nem lehet panasz, a piros kontrasztvarrással díszített kényelmes, dombornyomással ellátott sportülések és a látványos fabetétek mellett azért így is rengeteg komor, fekete elem maradt a műszerfal és a kesztyűtartó környékén, melyek ugyan puha műanyagból készültek, a szemünk számára mégsem túl kellemesek, ráadásul plusz pénzért sem cserélhetjük le őket – persze ez legyen a legnagyobb gondunk az autóval kapcsolatban. Ergonómia és összeszerelés tekintetében továbbra sincs miről beszélni, ahogyan a praktikum sem szenvedett csorbát a frissítés során. Mindennek megtaláljuk a helyét az X3-ban.

Tele van finomságokkal - galériaA helykínálatra sem lehet panasz: elöl-hátul bőven elegendő teret kínál az autó, akárcsak az alapból 550 literes – a hátsó üléseket ledöntve 1,6 köbméteres – csomagtérben, ahová megrendelve a 130 ezer forintos tároló csomagot, rengeteg praktikus és hasznos megoldással gazdagodhatunk, kezdve az oldalsó rekeszektől a sínen csúsztatható rögzítőpontokig. Noha hátul akár három átlagos termetű felnőtt is kényelmesen elférne széltében és hosszában, a középső hely kartámasszá alakítható háttámlája bizony okozhat némi bosszúságot hosszabb távon, míg az alacsony üléspozíció miatt a térdeinket kissé magasra kell húzni.

A kényelmes utazáshoz az autó alatt található futómű is kellemes társként szolgál, ami a BMW-től megszokott defekttűrő abroncsok ellenére is komfortos autózást biztosít számunkra – egyedül talán a nagyobb úthibákon tapasztalható halk dübögést lehet felhozni negatívumként. Persze a sportosságot kedvelőket sem hagyja cserben az X3, hiszen a márka filozófiájához hűen a dinamikusabb vezetési stílust is lelkesen támogatja a négykerekű, amit a sportülések elektromosan feszesebbre szabható oldaltámaszai tesznek igazán hangulatossá. Ebbe egyedüliként a németek xDrive összkerékhajtással szerelt modelljei esetében már többször is tapasztalt pontatlanabb és érzéketlenebb kormányzás zavarhat meg minket, de azért megijednünk emiatt sem kell. A 8-fokozatú ZF automata ezúttal is kiválóan gondolkodik helyettünk, és finom vagy villámgyors váltásokkal biztosítja a zavartalan közlekedést – legyen szó sportosabb vagy éppen ráérősebb tempóról.

A felfrissített dízelmotort csak a következő oldalon izzítjuk be. Lapozzanak, és tartsanak velünk!

Kommentek