2018. Augusztus 20., Hétfö

Frissitve:02:02:45

Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI teszt - Mindennapi magabiztosság

Nyomtatás

Mindenkinek van egy álma a halhatatlanságról, de legalábbis arról, hogy egy önmagunknál hatalmasabb erővel rendelkező társ oltalmazó jelenlétével magasodik fölénk. Mindenkinek van egy álma a féktelen szabadságról, arról, hogy a materiális szemléletű életünket hátrahagyva sivatagokon, hófedte hegyeken, zöldellő mezőkön, vagy éppen zsúfolt nagyvárosokon átszelve hódíthassuk meg a nagyvilágot, miközben a félelem nem létező fogalom a szótárunkban.

Ezeket a vágyakat pedig a Volkswagen Touareg egy szempillantás alatt képes valóra váltani, hiszen a terepjáró oltalmazó jelenléte, magabiztos fellépése és sokoldalúsága a legyőzhetetlenség illúziójával ajándékozza meg híveit, így aztán félelemmel vegyes borzongással közeledhetünk a nevével ellentétben a nomád életmódra a legcsekélyebb mértékben sem emlékeztető autóhoz.

A Touareg sokat ígérő sziluettje ugyan már jól megszokott a hazai utakon, ám az új generáció modernebb összhatást sugároz, miközben magasságától eltekintve minden dimenziójában növekedett néhány centimétert. Ennél is fontosabb, hogy a monstrum 200 kilogrammos tehertől is megszabadult, ami nem csak rugalmasságára, de környezettudatosságára is jó hatással van. A külcsín mindezeket figyelembe véve ugyan a konkurensekkel összehasonlítva kerüli a felesleges feltűnést, ám a nyers méreteknek köszönhetően bizonyosan garantált a magabiztos megjelenés.

Az utastérben a márkára jellemző szolid és visszafogott formákkal, vonalakkal találkozunk, amiket már-már unalmasnak is titulálhatnánk, azonban a tesztautó tetszetős konfigurációja szavatolja a lehengerlő pozitív benyomást, így az sem meglepő, ha az állunk is leesik a minket fogadó szalonhangulatot megtapasztalván. Csalódás persze alaposabban szemlélődve sem ér minket, hiszen a felhasznált anyagok minősége - a VW luxuskörnyezettől elütő, kommersz kezelőszerveitől eltekintve - sehol sem kifogásolható, s az összeszerelés kivitelezése a hátsó sor felől érkező, zavaróan percegő hanggal nem számolva olyan példás, hogy elhisszük, hogy az utastér egy atomrobbanást is sikeresen vészelne át.

A helykínálat minden tekintetben fejedelmi, s egyúttal több mint amire embernek valaha szüksége lenne, azonban a második sorban utazva az ülőlap alacsony elhelyezése miatt mégsem felhőtlen a hangulat, igaz, a magasra húzott térdeknek köszönhetően a fejtér szabadosságát az opcionális üvegtető mellett sem érheti kritika. Azon sem kell meglepődni, ha az 580 literesről, akár 1,65 köbméteresre gombnyomásra bővíthető csomagtartó minden földi javunkat feketelyuk módjára szippantja magába, s a rakodás megkönnyítése végett a Touareg kívánságra még le is térdepel előttünk.

Talán közhelyesnek hangzik, de a vezetőülésben a minden irányban igen tág határokon állítható kormánykeréknek, és a hűthető/fűthető fotelnek köszönhetően személyautós pozícióban foglalhatunk helyet, ami pedig még napjainkban sem jellemzi a kategória minden tagját, így a vezetői ergonómiát illetően nem lehet panaszunk, s a minden földi jóval felszerelt autó funkcióit egyik percről a másikra gond nélkül kezeljük. Így fedezhetjük fel, hogy a nagy test biztonságos terelgetésére még egy videojátékokon nevelkedett nyolcéves számára is mentes a nehézségektől, hiszen a vezetőt segítő rendszerek teljes garmadája rendelkezésünkre áll. Ezzel egyúttal még a kezdő sofőrök félelmeit is messzire elhagyhatjuk magunktól, hiszen kárt a szándékosságtól eltekintve nem is okozhatnánk.

Először is kívánságra rendelkezésre áll az autó 360 fokos környezetét felügyelő kamera-, és radar rendszer, aminek segítségével a precíziós manőverek elvégzése, és a parkolás is gyerekjáték. Az utakon már sávtartó automatika, holttérfigyelő, vészfékezési funkcióval felvértezett adaptív/távolságtartó tempomat, automata kanyarkövető xenon fényszóró, menetstabilizáló, és kívánságra mindenféle elektronikus segédlet teljes vállszélességgel áll mellettünk, így aztán felhőtlen hangulatban vágunk utunknak - vagy inkább vágunk utat magunknak.

Az autó hajtáslánca ugyanis több mint kifinomult, s esetünkben a légrugós felfüggesztés nem csak az autó hasmagasságának módosítását teszi lehetővé, de három fokozatban állítható a futómű karakterisztikája is. A felhőtlen hangulathoz asszisztál a VW háromliteres, V6-os, közös nyomócsöves dízelmotorja is, ami 245 lóerős teljesítményt, és kétezres fordulaton ébredő, bődületes 550 Nm-es nyomatékot bocsát rendelkezésünkre. A rendszer állandó négykerékhajtáson keresztül keseríti meg az abroncsok életét, miközben torsen-differenciálmű osztja az erőfolyamot a két tengely között. A hátsó mechanikus differenciálzártól gyakorlatilag el is tekinthetünk, hiszen egy széria Touareg is képes a józan ész határain innen árkon-bokron átkelni.

Erről tanúskodik, hogy szélsőséges esetben akár 45 fokos lejtőn is felkapaszkodhatunk, 35 fokos keresztdőlésnek is kitehetjük az autót, s az első terepszög 26-30, a rámpaszög 21 és 27, valamint a hátsó terepszög kényünk-kedvünk szerint 27 és 31 fok között változtatható. Ennél is figyelemreméltóbb az 580 mm-ben meghatározott gázlómélység, ami nyolc centiméterrel még a terepjárók királyának hasonló adottságát is felülmúlja. A Land Rover Defenderről persze köztudott, hogy nem csak szereti a gázolajat, de még iszákosságának dacára is a világ egyik leglomhább járműve, ami személyautónak csak jónéhány elhanyagolással tekinthető.

Nem így a Touareg, ami pedig alapmotorjával is képes minden igényt kielégíteni, legyen szó a komfortra, vagy éppen a sportosságra irányuló igényekről. A méréseink szerint a gyári adatra fél szekundumot pirító 7,3 másodperces sprintérték olyan adat, amire olyan modellek képesek, mint például a Renault Mégane GT, a kétliteres Hyundai Genesis Coupé, vagy éppen a BMW 320d Coupé. Utóbbi típusok azonban élmények hajszolására születtek, ellenben a Volkswagennel, ami több mint kéttonnás tömegével is képes hasonló bravúrra, miközben 100 kilométerre vetítve vegyes üzemben beéri 7,4 liter gázolajjal, s hősünk nem steril, vagy gyári körülmények között sem vesz többet magához 9-10 liter hajtóanyagnál, miközben praktikusságára bizonyítékul akár 3,5 tonnás terhet is képes elvontatni.

Vajon valóban minden célnak megfelel a Touareg? Lapozva kiderül.


Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark