9,3 millió forinttól lehet a miénk az új Mercedes-Benz A-osztály

Nyomtatás

A vadonatúj Mercedes-Benz A-osztály február elején mutatkozott be a nagyközönségnek, és nem kellett sokat várnunk, hogy a hazai importőr beárazza az autót. A csillagosok magyar konfigurátorában ugyanis már elérhető a modell, a teljes extralistával együtt, mi pedig gyorsan bele is mélyedtünk az árlistába – nézzük, mibe kerül a piac talán legmodernebb kompaktja.

Az A-osztály egyelőre csupán háromféle hajtáslánccal rendelhető meg, méghozzá egy 1,5 literes, 116 lóerős dízellel (A 180d), illetve egy 1,3 literes 163 lovas (A 200) és egy kétliteres, 224 tagú ménest mozgósító benzinessel (A 250) – egyébként előbbi kettő a Renault-Nissannal való együttműködésből származik. A dízelhez és az erősebb benzineshez alapáron jár a 7G-DCT hétfokozatú duplakuplungos automata váltó, és bár a konfigurátorban egyelőre az A 200 is csak azzal szerepel, de az alapárlistán kézi váltóval is fel van tüntetve. Később persze több erőforrás és AMG változatok is elérhetőek lesznek.

A legolcsóbb A-osztály így jelenleg a kézi váltós A 200 9,295 milliós alapárral, ami a konfigurátorban ugyan nincs benne, de az extrák valószínűleg ugyanannyiba kerülnek esetében is, mint az automatánál – utóbbi felára egyébként valamivel több mint 700 ezer forint. A második legjutányosabb A-osztály a dízel verzió, ami 9,463 millióért kínálja magát, míg a legdrágább természetesen az izmos benzines a maga 11,107 milliós árcédulájával. A konfigurátorban ezeknél valamivel kisebb összegek szerepelnek, aminek az az oka, hogy abban nincsenek benne a regisztrációs adók – ami a gyengébb változatoknál 65 ezer forintot, az erősebbnél pedig 185 ezer forintot jelent.

Az A-osztály esetében tehát már alapból elég vastagon fogott a ceruza, de ezért cserébe egészen kellemes alapfelszereltséget kapunk: klíma, fejlett multimédiás rendszer, digitális műszerfal, tempomat, aktív sávtartó, LED-es nappali menetfények, tolatókamera és egyéb nyalánkságok is járnak, habár az kissé fájhat, hogy ebbe a csomagba csak acél keréktárcsák fértek bele, és a fejlettebb, Multi-link hátsó futóművet is csak akkor kaphatjuk meg, ha legalább 620 ezret fizetünk egy 18 colos keréktárcsáért.

Ahogyan az összes Mercedes esetében, úgy az A-osztályhoz is elérhető lesz egy ideig a limitált Edition 1 csomag, ami 2,36 millióért – ami egyébként nem rossz ár a sok extráért cserébe – LED-es fényszórókat, műbőr kárpitozást, kontrasztvarrásokat, 19 colos keréktárcsákat és egyedi fényezést is tartalmaz, az AMG csomagról nem is beszélve. Amennyiben a külső (1,18 millió) és belső (1,5 millió) AMG csomagot is megrendeljük önmagukban, máris nagyobb összeget kell fizetnünk, még ha ehhez jár is 1-2 plusz extra, de kevésbé lesz egyedi az autónk.

Természetesen az opciós lista szinte végtelen: a Progressive csomag 1,04 millióért például LED-es fényszórókat, 17 colos felniket, bőrkormányt és többzónás automata klímát kínál, míg ehhez plusz 1,32 millióért kulcsnélküli rendszert, 10,25 colos multimédiás és műszerfali kijelzőt, navigációs rendszert, hangulatvilágítást, első ülésfűtést, fejlettebb hangrendszert és hátsó kartámaszt is rendelhetünk a prémium csomag képében. A 360 fokos kamerarendszer és a parkolóasszisztens már csak 164 ezres plusz kiadást jelent, de vannak egyéb vezetői segédrendszerek is több mint 600 ezer forintért.

A konfigurátorban nem egyszerű kiigazodni, hiszen hiába van mindennek egy konkrét ára feltüntetve, legtöbbször feltételekhez vannak kötve az adott extrák vagy csomagok, így amikor bepipáljuk valamelyiket, akkor más elemek hozzáadásával vagy éppen törlésével szinte mindig más összeg jön ki, mint ami eredetileg fel van tüntetve. Éppen ezért érdemes minden érdeklődőnek ellátogatnia a magyar weboldalra, hogy az ízlésének megfelelő A-osztályt tudja összeállítani.

Az általunk összerakott, 163 lóerős benzinessel szerelt, nem minden extrát, de egy nagyon kellemes felszereltséget biztosító A-osztály 14,4 millióba kerül. Ez pedig nagyon nem olcsó, akárhonnan is nézzük, hiszen ennyi pénzért már a prémium kategóriában is kaphatunk nagyobb autót, egészen jól felszerelve – akár márkán belül maradva a C-osztályt is, aminek még az alapára is kedvezőbb tud lenni.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark